Mijn lieve kat dood *cry*

Discussie in 'De lounge' gestart door Nemo, 18 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor

Floor Actief lid

21 apr 2006
    355
    0
    0
    OOh vreselijk! Heel veel sterkte meid! Zo jong nog...

2. winnie1984

winnie1984 Actief lid

4 jul 2006
    386
    0
    0
    Tilburg
    Sterkte meid

liefs winnie

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    veel sterkte. knuffel je andere kat maar even extra lang en lekker....

4. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey meis,
    jeetje wat erg voor je lieve katje zeg, veel sterkte toegewenst!!
    liefs van bianc

5. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Wat verschrikkelijk, ik heb zelf twee honden en bij de gedachte alleen al ga ik janken!!!

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!!! En wat de andere kat betreft, die zal het ook wel moeilijk hebben, maar zou idd even aankijken hoe het met hem verloopt en dan overwegen voor een eventuele tweede kat erbij!!!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

dank jullie dames.
    Hij ligt hier nu nog in een doos, hij lag altijd in een doos.
    Ik had een speciaal ding voor aan de radiator gekocht maar daar lag hij nooit in. Je hoefde maar ergens een doos neer te zetten en binnen 1 minuut lag hij erin.
    We gaan hem morgen begraven.
    Ik weet alleen nog niet waar. Hier of bij mijn ouders.
    Wij gaan mischien ooit nog eens verhuizen en gaan zowiezo de tuin nog eens helemaal over de kop doen, wil hem dan niet weer tegenkomen.

7. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Wat erg Nemo!!! Ik heb zelf ook katten en moet er niet aan denken dat hen iets overkomt. Wat betreft je vraag of de ene kat zonder de andere kan. Vorig jaar was er een programma op tv: de dierentolk. Misschien ken je het maar een dierentolk kan met dieren communiceren. In dat programma gebeurde dit ook. (was erg interessant en vaak ook erg grappig) Ik kan me herinneren dat er in een aflevering aandacht werd besteed aan een kat. Zijn maatje was ook gestorven en hij kon hiermee niet omgaan, bleef maar zoeken e.d. De dierentolk adviseerde om als je meerdere huisdieren hebt en er gaat er een dood het overleden dier aan de andere(n) te laten zien. Ondanks dat ze het niet hoeven te laten blijken, begrijpen dieren dan wel dat het andere dier dus dood is. Als je het nog niet gedaan hebt, misschien een advies. Het klinkt misschien vreemd maar geef je andere kat ook echt even de tijd met/bij de gestorven kat. Laat ze bijv even alleen. Net als bij mensen kan ook bij dieren een (plotseling) verlies heel veel impact hebben.
    Heel erg veel sterkte in ieder geval!!!!

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb de kat ook laten zien, hij snufte er wat aan en ging er toen naar zitten kijken. Ik weet niet hoor of katten dat snappen wat dood is.

9. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Nog iets trouwens: Ik zou als je een andere kat erbij wilt nemen dit niet te snel doen. Stel jouw maatje gaat dood en iemand die om je geeft probeert dat ' op te lossen' door je maar snel een ander maatje te geven.... Denk dat dit meestal niet werkt. Je kunt dit altijd nog doen als je het idee hebt dat je kat echt gezelschap mist. In eerste instantie zal ie vooral de andere kat missen en is het risico groot dat een ' surrogaat' echt niet voldoet.

10. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Weet natuurlijk ook niet zeker of dieren dat snappen maar die aflevering is me erg bijgebleven waardoor ik me voorgenomen heb dat als een van mijn katten sterft ik de andere een tijd in dezelfde ruimte laat. Gewoon vanuit het idee: baat het niet dan schaadt het niet...

11. Niet meer actief

Meis ook nog even via deze weg.
    Ik denk aan je.

Liefs Janne

12. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
    Ow, Nemo, wat vreselijk voor je! Ik zou er niet aan moeten denken! Die van mij zijn 11 en 12. Ik leef met je mee hoor! :cry:

Een hele dikke knuffel van mij!

13. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Ach...dat is heel erg sneu :(
    Heel veel sterkte.

14. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje wat erg, heel veel sterkte toe gewenst!

15. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
  16. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Ach jeetje, wat naar...voor de meeste kattenliefhebbers is het dan toch een stukje van jezelf, wat je verliest. Heel veel sterkte!

En wat betreft je andere kat: katten zijn solitaire dieren, in principe hebben ze geen andere katten als gezelschap nodig. En als hij hem wel mist, went dat vanzelf wel. Ik zou je beslissing of je er wel of niet meteen weer 1 bijneemt vooral van je eigen gevoel af laten hangen.

17. sim

sim Niet meer actief

hee meis, ik weet wat je voelt, mijn kat is afgelopen winter uit het leven geplukt, 1,5 jaar oud zomaar onder een auto. tuurlijk weet ik als je je katten naar buiten doet dat daar een risico aan zit, maar dit was echt een buiten kat, anders ging ie zichzelf kaalplukken en kapot krabben uit frustratie.. ik heb hier zoveel verdriet van gehad en mijn dochter ook...ze had ook nog een zusje die eigenlijk sinds kort pas weer naar buiten gaat (maar we hebben het een paar maanden niet gedurfd...) die poes is een paar weken van slag geweest en heeft haar zusje overal lopen zoeken... maar uiteindelijk is ze weer zichzelf geworden alleen wat aanhankelijker...
    je andere kat vind vanzelf rust erin en uiteindelijk jij ook...maar dat neemt niet weg dat dit een rouwproces is waar je door moet om het een plekje te geven...sterkte meis...

18. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ahhh balen :( idd zo jong nog :( helemaal naar

19. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi Nemo,

bah wat een verdriet, een huisdier verliezen jong of oud doet altijd zo'n pijn, :( zijn onze zwijgende steun en toeverlaat in donkere dagen ......

veel sterkte

liefs

20. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    ik lees dit nu pas.

ik wens je veel sterkte meis.

liefs san.