Tips E-reader

Discussie in 'De lounge' gestart door Mvj, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Dames ik ben op zoek naar een E reader.
    Nou zit ik er aan te denken om een Sony aan te schaffen.
    Wat ik in een E reader zoek is een verlicht scherm zodat ik ook lekker in mijn bedje kan lezen :D

Hebben jullie tips voor mij of ervaringen ?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Verlicht scherm heeft sony niet. Alle e-ink ereaders hebben een onverlicht scherm. Je kunt er natuurlijk wel lichtjes bijkopen. Sony heeft een hoes met licht erin. Alleen als je een ereader met tft scherm (kleurenscherm) neemt dan is het verlicht zodat je geen extra licht nodig hebt. Maar dat is vaak wel vermoeiender om te lezen (is net als lezen van een pc of tablet), e-ink leest eigenlijk net als een boek.
    Ik heb zelf ook de sony (de nieuwste) en ik vind het heel prettig. Heb hem op vakantie (2 weken) meegenomen en best veel gelezen, maar heb hem helemaal niet op hoeven laden.
    Ik koop boeken via kobobooks.com, daar heb je veel engelse boeken en tegenwoordig ook veel nederlandse boeken. Voordeel van kobo is dat er superveel kortingscodes voor zijn dus je betaald nooit de volle mep.

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
  4. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Die heb ik ook! Ik ben er erg tevreden over!

groetjes Liesbeth

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Die sony heb ik ook. erg tevreden mee! Ik ben inderdaad ook bewust voor de e-ink gegaan met een lichtje erbij omdat het veel rustiger leest. Ik koop veel boeken via bol.com. Mijn man heeft een kindl, maar kan daar alleen op amason boeken mee kopen. Hij leest veel engels dus dat is niet zo erg en de nederlandse boeken leest hij dan op die van mij.

Echt een aanrader dus!

7. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Ik heb pas geleden ook de sony e-reader gekocht en ik vind het een ideaal ding. Om 's avond in het donker te lezen heb je inderdaad verlichting nodig. In mijn hoesje zit een leeslampje en hiermee kan ik ook prima in bed lezen zonder mijn partner wakker te houden. Jammer genoeg gaat de batterij van het leeslampje niet zo lang mee als de accu van de reader zelf :D.

Hiervoor had ik een tablet waar ik een reader programma op had, deze had een verlicht scherm waardoor ik in het donker wel kon lezen, maar helaas niet buiten in het zonnetje.

voor/nadelen e-reader (e-inkt)

In de zon lezen
    Batterij gaat heel lang mee (bijna een maand)
    Wel altijd verlichting nodig
    Alleen zwart/wit
    Rustig lezen

voordelen tablet/i-pad

Kleurenscherm
    Ook in het donker te lezen
    Mogelijkheden om andere programma's te gebruiken
    Batterij snel leeg (bij die van mij na drie uur dus vaak met snoer lezen)

Voor mij wegen de voordelen van de e-reader op tegen die van het verlichte scherm.

Groetjes

8. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb die Sony reader, ideaal!
    Ik zou inderdaad niet gaan voor een e-reader met een verlicht scherm, ik heb zelf wel eens geprobeerd op een ipad te lezen, maar dat vond ik niet prettig, kreeg ik snel vermoeide ogen van.

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ok dan is het wel duidelijk.
    Ookk fijn om te lezen datg je je partner niet wakker houdt met het leeslampje.

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik heb een paar maanden geleden in de VS voor m'n verjaardag een Nook gehad. Zag ik ongeveer een week voordat we weer naar huis gingen dat van de Nook nu een versie wordt verkocht met lampjes geïntegreerd in de e-reader zelf:
    BARNES & NOBLE | NOOK Simple Touch
    Als ik dat geweten had....

Helaas is de Nook niet (goed) verkrijgbaar in Europa.

Ik zou persoonlijk zelf iig de Kindle afraden, idd omdat je daar echt alleen bij Amazon boeken voor kunt kopen. Of je moet een programma op je computer zetten waarmee je Epub bestanden kunt omzetten in het formaat van de Kindle.

Maar hoe dan ook, een E-reader is super. Zou echt niet meer anders willen!

11. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb ook de sony. Met een hoes met leeslampje erin. Heb hem nog maar een maand, maar het bevalt prima.
    Het leest heerlijk, ook in de zon.

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.507
    14.008
    113
    Vrouw
    Sinds moederdag ben ik ook in het bezit van een Sony, incl hoesje met leeslampje, ideaal!
    Had echt gedacht dat ik papieren boeken zou gaan missen maar dat is gelukkig niet het geval.

Deel Deze Pagina