Hallo Dames Mijn dochter van 5 jaar oud en ook mijn dochter van 2 jaar oud Lopen erg met hun voeten / heul naar binnen toe . dat merken we ook aan hun schoenen daar is het eerste wat versleten is . ik koop altijd duren merk schoenen tussen de 50 a 125 euro per paar schoenen. ik koop schoenen in een dure schoenenwinkel worden hun voetjes ook gemeten Vos-schoenenmode in rotterdam Nelson maar ook daarin lopen ze niet goed op . nu had ik gisteren rapportbesprekking met de juf en de juf vielt het ook op dat ze niet goed loop . dus nu ben ik gaan verdiepe op internet en vond ik dit www.loop.nl daar ga ik morgen even naar toe bellen voor een afspraak maar krijgen mijn kinderen nou ook wel de steunzolen vergoed of kost dat mijn eigen bijdrage 366 ik ben aanvullend verzekert bij zilveren kruis achmea en als ik steunzooltjes krijgt past dat dan wel in elke schoenen . of krijgt mijn dochter dan speciale schoenen ? groetjes Citta
Onze oudste heeft ook steunzooltjes, maar hoeft geen aangepast schoeisel te dragen. Wel koop ik meestal een maat groter ivm de zooltjes. Wij zijn doorverwezen door de Kinderarts, moet ik er wel bij zeggen dat ik in Duitsland woon en dat best veel jonge kinderen hier zooltjes in de schoenen hebben. Wij krijgen de zooltjes volledig vergoed omdat de kinderen jonger dan 18 zijn,
Goh toevallig joh..ik merkte ook al een tijd dat de zolen van mijn dochter naar binnen toe afsleten..gebeld met podotherapeut en die wilde haar graag zien. Afgelopen maandag geweest en de afwijking is al behoorlijk erg..de buitenkant van haar voeten maken niet eens contact. Dus in de meivakantie terug en dan krijgt ze haar zooltjes.
Met onze dochter (6 jaar) zijn we in janauri ook de Orthopeed geweest, vanwege haar (plat)voetjes, manier van lopen en X-benen. Alle verhalen daarvoor ook gehoord als trekt wel bij, moet er overheen groeien enz. Bij de huisarts toen maar gezegd dat we naar de Orthopeed of Podoloog willen. Wat eindelijk ook is gebeurd. Toen ik zelf een jaar of 4/5 was kreeg ik als kind ook mijn eerste steunzolen. Van de schoolarts moest ik naar de Orthopeed vanwege (volgens haar) zeer ernstige platvoeten. De Orthopeed was het daar mee eens, dus ik moest aan de steunzooljes. Die platvoeten kan overigens wel kloppen, dat heeft mijn moeder ook, dus heb het niet van een vreemde. Die steunzolen werden altijd direct aan-/opgemeten nadat de Orthopeed had bepaald dat je steunzolen moest hebben of dat de oudjes die je had te klein waren of waren doorgezakt. Ik kreeg toen zelf altijd van zulke metalen/stalen steunzolen met z'n knikleertje aan de bovenkant. Volgens de Orthopeed, waren dit de beste voor mijn voeten en sloten deze het mooiste aan. Ze zagen er nooit sexy uit. Lomp, fors en (te) breed, alhoewel mijn moeder tijdens het aanmeten altijd er uitdrukkelijk bij zei smalle, smalle en nog eens smalle. Anders pasten ze niet in mijn correctie (kinder)schoenen van Piedro, Renata of Bunnies. Heb trouwens (nu nog steeds) enorm smalle voeten !! Tegenwoordig doen ze het aanmeten hier vaak d.m.v. te gaan staan in z'n schuimbakje met oase/foam waar je vervolgens door je gewicht in weg zakt. Altijd heel raar gevoel, net alsof je op zand loopt en even zweeft. Jullie zelf ook (vroeger) steunzolen (gehad)? Tegenwoordig zijn de steunzolen niet meer van staal/metaal maar meer van kurk/leer, of plastic. Ook het aanmeten gaat niet altijd meer via gipsadrukjes maken van de voeten maar meer door gaan staan in schuimbakjes, baluwdrukken of via de scanner.