mijn zoontje kreeg een AB kuur, afgelopen zaterdag begonnen met 3xper dag. hij heeft nu geen hoge koorts meer. maar hij is zoo ontzettend moe. hij kan niet langer dan 2 uur wakker blijven, vanochtend slechts een uurtje!hij heeft iets gegeten en flesje dan weer snel slapen. hij wilde gisteren ook heel vroeg naar bed gaan(hij doet dan licht uit en gaat naar dvd speler om slaapbumbaa aan te zetten, maar was te moe om te kijken)is dat normaal met AB kuur?zijn er andere kindjes die zo extreem veel willen slapen en erg moe zijn?ik ben dit niet gewend van hem. hij kon juist helemaal niet slapen als hij ziek is, maar toen kreeg hij dan ook geen ab kuurtje.het is gewoon heel raar als je kindje ineens zo anders is, ik maak me zorgen.pfff.
Ik heb met kindjes geen ervaring, maar ik denk dan zo. Al die mannetjes zijn hard bezig om zijn lichaam beter te maken dus waarschijnlijk gaat daar al zijn energie naar toe. Als je er over twijfeld bel je toch gewoon even met de assistente van de huisarts die kan je dat denk ik zo vertellen. En staat er trouwens niet iets in de bijsluiter erover. HEEL VEEL BETERSCHAP voor je kleine mannetje!!
assistente zegt dat het goed is dat hij goed uitrust en ik moet opletten dat hij niet suf wordt enzo.dat is hij niet. hij wordt wel goed wakker, lachen enzo maar binnen een uur is hij weer klaar om naar bed te gaan.
Veel slapen is herkenbaar, niet specifiek voor AB maar eigenlijk altijd bij koorts en 'malaise'. Van AB gaat je hele lichamelijke conditie wel achteruit, dus het kan zijn dat dit zich bij jouw kindje uit in veel willen slapen. Idd, zolang hij niet continu suf is, gaat het wel goed. Lekker laten slapen, dan wordt hij het snelst weer beter! Heb hier afgelopen najaar 3 weken met zo'n zwak vogeltje gezeten (eerste AB-kuur was niet sterk genoeg). Was helemaal niet leuk, hij was echt te moe om te spelen. Dus hou ook in de gaten of hij nu wel écht beter wordt. als je zaterdag bent begonnen met AB, zou hij nu vrijwel weer de oude moeten zijn. Als het ietsje beter gaat, maar ook aan het einde van de kuur nog maar zo-zo, zou ik meteen de dokter weer benaderen. Onderbehandeling van zo'n infectie kan echt ellende geven.