schrok me kapot! tril nog steeds!

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 4 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tjonge ik had me hond zo'n rond ding gegeven om lekker te kauwen!
    Maar wat doet meneer! probeerd ie het laatste door te slikken!
    En ik was boven, ik denk wat hoor ik! Gelukkig reageerd ik meteen dus ik kijken. En hij leek het weg te krijgen!
    En t oen toch weer niet! pff ik kijk in ze bek maar zie niks!
    Ik duwe op ze buik maar lukte niet! pff
    Toevallig weet ik iemand die dat ook deed en ook via de bek het stuk eruit kreeg. Dus ik de bek helemaal open en me had erin! en jahoor ik had het te pakken! een stuk van die "huis" of hoe moet ik het noemen!
    Nu een flinke schram op me duim en trillen joh!
    Pff hij stikte gewoon bijna!

Ik heb het al eens eerder mee gemaakt met een ander ding, die krijgt ie nu niet meer! Maar nu ook al hiermee! pfff tril helemaal!

2. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Jeetje... ik zou me ook helemaal doodgeschrokken zijn! Wat goed van je zeg.... dat je helemaal in zijn bek ging... ik was er nooit opgekomen denk ik...

3. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken. Gelukkig ben je zo alert geweest om meteen te handelen.

Het is gelukkig goed afgelopen. goed gedaan =D>

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh jeetje, jakkes man...

Maar goed dat je thuis was en het vernam...

5. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik kan me helemaal verplaatsten in jou situatie, mijn hond heeft dit ook meerdere malen gehad en daarom geef ik hem geen botten meer omdat hij te gulzig is etc.

Jee dat is echt schrikken zeg!

Effe bijkomen nou pff....

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jah idd! me hart slaat een beetje snel! pff

het is een hele grote hond, als daar de kaken van opelkaar klappen dan pfff is al een keer gebeurd en daarom was ik er wel op voorbedacht dus had ze bek goed vast!
    pff tril nog steeds!

7. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    dat is schrikken joh!
    ik heb zelf een franse bulldog (daarom de naam french ;) )
    en die krijgt alleen botten van het merk nylonbone.
    die zijn wel heel duur maar ze doen er heel lang mee en er komen geen grote stukken af.
    moet je maar eens kijken op internet.

8. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik heb ook geen goede ervaringen met nylonbone :( maar de ene hond is de andre niet.

Heb een bullterrier, is ook erg sterk met zn bekkie.

9. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    je hebt verschillende soorten van nylonbone en ik heb de sterkste soort en die zijn voor jou bull ook geschikt....die heten big bone van nylonbone

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    weet bijna zeker dat die van ons niet omkijkt naar een nylonbone...
    duurt veel te lang! ik had hier een heel hard bot en met kauwen kreeg meneer er niks van! nou dan gaan we maar gooien, dan ketst er tenminste wat vanaf!

Hij is wel fan van de kong...

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nylabone is in mijn ogen het enige veilige voor je hond. Maar dan moet je wel de goede kopen. Dwz de goede hardheid. Nylabone heeft hele zachte botten voor puppies maar ook hele harden voor terriers. Hier bevallen ze in ieder geval erg goed. Andere botten krijgen ze hier niet. Ik hoor te vaak dat die honden het leven kosten.

Gelukkig is het met jouw hond goed afgelopen. Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent.

12. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Daisy, hond van mijn ouders krijgt alleen bot als ze erbij zijn en het laatste stukje wordt weggegooid.

Met de kong hebben hun ook supergoeie ervaringen...

13. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Schrikken joh! Ik ken het hoor ik heb ook een Bull Terriere en die krijgt geen Huid botten meer, want dat laatste stukkie probeert ze altijd in een keer weg te slikken ](*,)

Ik heb nu inderdaad een nylonbone voor d'r gehaald en die leeft nog steeds na een half jaar :whistle: 8)

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kong hebben ze hier inderdaad ook. Kong in de goede maat, vullen met wat lekkers en urenlang plezier!

15. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Goed gedaan Anniek, maar dan schrik je je inderdaad he! Ik heb ook zoiets meegemaakt met de duitse herder van mijn ouders.
    Er waren van die kleine cocktailprikkertjes op de grond gevallen, en we dachten dat we ze allemaal hadden opgeraapt. Niet dus.
    Op een gegeven moment was die hond raar aan het doen en aan het kokhalzen, dus ik kijken zat er zo'n prikkertje rechtop in zijn keelgat!
    Zonder erbij na te denken ben ik er met mijn hand ingegaan en heb het eruit gehaald..

Je moet er niet aan denken wat er gebeurd als ze zo'n dingen inslikken.

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hihi hier geen uren lang!
    doe maar 10minuten! hihi

moet een neiuwe halen hoor! hj heeft die gekregen toen ie pup was, maatje l ofzo! maar meneer zal nu een 50kg wegen en een 65cm hoog zijn! dus nu moet die de allergrootste hebben!

ps het is een Bullmastiff

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dan lijkt de grootste maat wel het handigst ja. Maar als je hem vol doen met iets dat er erg lastig uit gaat, hebben ze er vaak heel lang plezier mee.

18. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Boyd onze berner sennen heeft dat ook eens gehad met zo'n buffelbot met knopen erin heb toen ook mijn hand erin gestoken en hem uit zijn keel gehaald.
    Hij krijgt nu alleen nog maar verse botten en dat gaat goed want daar kan hij geen stukken van afbijten.

Die grote honden hebben kracht he 1 hap en je bent goed gebleseerd onze berner is 70 cm hoog en 54 kg ook zo'n beer

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ja idd... hij heeft veel krachtin ze bekkie!

gelukkig ben ik nu weer heel rustig! maar ben me kapot geschrokken!
    het is gewoon mijn liefie!

20. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Jeetje kan me helemaal voostellen hoe je geschrokken moet zijn!

Toen ik een keertje in het bos liep en onze hond een stokje overdwars strak had vastzitten in z'n keel schrok ik me ook helemaal rot :cry:
    Snel handelen is een vereiste!
    Gelukkig is het toen en nu bij jou ook goed afgelopen.

Onze hond is best gek van z'n bot, maar hij heeft geen nylon.....(waar jullie over spreken) misschien wel een goed plan om over te gaan op deze een ongelukje hoeft maar in een klein hoekje te zitten en we willen hem zeker niet kwijt!
    Een kong heeft hij ook, maar als we die vullen met koekjes......is ie zo leeg! :( Ik weet niet hoelang , maar denk maar in minuten ipv een uur ;)
    Waar vullen jullie hem mee?

Mirre

Deel Deze Pagina