Pfoee.. Dat is ook wel heftig! Dat je het blijft afvragen snap ik op zich wel.. Ja en vooral als er af en toe wat mis gaat met een arts in de communicatie en zo..
Mijn vader is vanmiddag uiteindelijk geopereerd.. Ze hebben inderdaad de 2 kleinste tenen geamputeerd, maar ook aan de onderkant van zijn voet vanuit het midden tot aan de hak een heel stuk weg moeten halen. Zo ongeveer tot op de pees. Verder blijkt dat hij een vernauwing bij zijn knie heeft zitten, voor de wondgenezing is het beter als ze dat oplossen. Zondag gaan ze naar de wond kijken en dan beslissen ze of ze gaan dotteren of dat hij toch nog geopereerd moet worden aan de voet om er meer weg te halen. Ik ben blij dat hij in ieder geval de operatie door is gekomen, en dat zijn voet er nog aan zit. Balen doe ik ook, want ze gaven aan dat dit met die vernauwing te maken heeft. Mijn vader heeft 2 maand bij de huisarts gelopen voor de wonden op zijn kuit, heeft al heel lang last van zijn knie en been... allemaal symptomen die bij de vernauwing horen. Als er iemand was geweest die verder had gekeken was dit misschien niet gebeurd. Los van het feit dat mijn vader natuurlijk ook zelf aan de bel had moeten trekken.
Sterkte hoor, het is zo heftig Ik zal idd ook altijd aan blijven twijfelen, maar goed het is nog heel vers bij ons. Blij dat je vader in ieder geval de operatie heeft doorstaan, en hopelijk valt de rest een beetje mee.
Is er een reden voor dat jullie het niet wouden laten onderzoeken? Als het me niks aan gaat mag je het ook zeggen hoor. In ieder geval een dikke knuffel! Update: mijn vader heeft vanochtend te horen gekregen dat zijn voet er helaas toch af moet.. Wanneer hij geopereerd wordt weten we nog niet, maar ik neem aan dat het niet te lang zal duren..
Ach meid....sterkte! Is daarmee gelijk het probleem van de vernauwing opgelost? Of zit dat hoger? Heel veel sterkte!!
Oh wat erg zeg, sterkte. Nee niet echt een speciale reden, meer het feit dat we toch niks meer konden veranderen, we krijgen dr niet meer terug.
Heel veel sterkte ts, mocht je ervaringen uit willen wisselen over amputatie of vragen hebben ofzo kun je me altijd pb-en. @Glass mijn moeder is ook plotseling aan een hartaanval overleden, ze was toen nog aan het revalideren was na haar amputatie. Wij hebben het ook niet verder uit laten zoeken, maar de arts zei wel dat het vaatlijden wat haar amputatie veroorzaakt heeft, waarschijnlijk door haar hele lichaam voor problemen zorgde. Onze verhalen lijken veel opelkaar, toch ergens wel een troost, dat er meer mensen zijn die hiermee te maken hebben.
Cowgirl heftig he. Zo onvewachts en eigenlijk vanuit het niets. De arts die is geweest die ochtend zei wel dat je met diabetes hartproblemen eigenlijk niet zo goed voelt. En dan in combinatie met een diepe hypo. Ik heb over de jaren wel eens getwijfeld om een topic te openen, want het is idd soms wel fijn om herkenning te lezen, dan ivm haar ziekte maar nu ook ivm het overlijden.
Bij mijn moeder is trouwens niets geamputeerd, daar wilde ze nu dus juist gesprekken over aangaan. Dus daar geen ervaring mee. En nogmaals sterkte ts!