Wie helpt mij op weg? Mobiel internet abonnement bij Ben...

Discussie in 'De lounge' gestart door Stoffeltje, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    #1 Stoffeltje, 5 mei 2014
    Laatst bewerkt: 5 mei 2014
    Beste dames,

Op dit moment heb ik een abonnement bij Ben. Ik heb 50 belminuten/sms voor 2,99 euro p.m. en gebruik nog een oude Nokia fold 2720. Die minuten krijg ik zelden op.

Nu sta ik op het punt om bij Ben een abonnement te nemen met 100 belminuten/sms en 500 MB internet in combinatie met een Nokia Lumia 925 voor 19,99 euro per maand gedurende 24 maanden.

Maar iets houdt me tegen en misschien wel omdat het allemaal nieuw voor me is... Ik lees allemaal negatieve verhalen over dat je ongevraagd over je datalimiet heen gaat en dan voor torenhoge kosten komt te staan. Wie kan mij overtuigen? En beter nog wie heeft ervaring met Ben in combinatie met een internet abonnement?

Ik zie door de bomen het bos niet meer en ben bang om in het diepe te springen. :(

De reden dat ik over wil stappen is dat bijna iedereen gebruik maakt van Whatsapp.

2. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken, zolang je maar geen filmpjes en muziek gaat downloaden/streamen via je mobiele data verkeer.

Ik heb de proef op de som genomen door een maand lang de hele tijd mijn data verkeer aan te laten staan, zodat ik overal mijn mails en whatsapp dingen gelijk kon lezen. Ook heb ik dan een enkele keer buienradar geraadpleegd en ook best regelmatig iets opgezocht. Verder alle downloads enzo via de wifi gedaan. Resultaat? 50 van 500 gebruikt.. ;)

Maar... let dan wel goed op dat je bepaalde settings goed hebt staan: blokkeer google play om automatisch updates uit te voeren - dit kan best hard aantikken. Ook kun je bij iedere telefoon tegenwoordig wel een datalimiet instellen zodat je een waarschuwing krijgt als je boven een bepaalde grens komt.

Tot slot: Ben heeft een app waar je voor je abbo periode kunt zien hoeveel minuten en mb's je nog over hebt, dus je kunt prima in de gaten houden waar je staat.

Zo.. dit wat betreft je eigenlijke vraag (hoop ik) - maar... waarom koop je niet gewoon een simpele smartphone voor een euro of 50 met een prepaid kaart? Lijkt mij dat je eigenlijk helemaal geen abonnement nodig hebt aangezien je vrij weinig verbruikt? Appjes versturen kost je eigenlijk bijna niks aan beltegoed (1 cent geloof ik) en als je verder bijna niets verbruikt aan bellen en sms... tja.. dan is dat kostentechnisch misschien nog wel handiger om te doen. Het lijkt me in ieder geval niet dat je iemand bent die het nieuwste van het nieuwste toestel wil.. ;)

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb wel een nieuw toestel nodig om fatsoenlijk op internet te kunnen en ik wil graag mijn huidige nummer behouden, kan dat als je weer terug gaat naar een prepaid? Ook ben ik er al uit dat ik (misschien heel eigenwijs) gebruik wil maken van windows phone... En is het niet zo dat als je eenmaal internet op je mobiel hebt je dat ook vaker gaat gebruiken?

Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom en ik zal morgen nog eens kijken naar goedkopere toestellen. Omgerekend zou ik voor die Nokia 216 euro gaan betalen en als ik dat toestel los zou moeten kopen betaal ik daar minstens 300 euro voor.

4. Cabb

Cabb Niet meer actief

Kijk eens wat hetzelfde abbo bij t mobile kost. Daar heb je standaard onbeperkt langzaam internet, snel genoeg voor whatsapp en af en toe wat opzoeken. Je kan er dan ook een data bundel bij nemen zodat het sneller is en als die op is ga je weer over pp de lamgzamr snelheid, kost je dus nooit meer. Daarbij zitten ook onbeperkt smsjes.

ik heb er zelf geen data bij omdat je tegenwoordig bijna overal gratis wifi hebt. Wel 300 belminuten, sim only en betaal 13 euro per maand. Ga er alleen een paar cent overheen als ik een servicenummer heb gebeld.

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb zo'n app die waarschuwt bij zelf in te stellen dataverbruik, krijgt gelijk een melding als je daar overheen gaat. Is van kpn maar kan met elke provider, heb zelf vodafone. Ik kan zo goed voorkomen dat ik eroverheen ga en hoef nooit bij te betalen. T is wel opletten met updates enzo dat je dat instelt voor alleen wifi. Mn man had nieuwe telefoon gekocht die schijnbaar authomatisch gelijk even alles ging installeren en updaten en hij merkte dat niet... was wel schrikken met de rekening :(

6. Christmas

Christmas Niet meer actief

Omdat ik heel weinig bel, heb ik een Hi prepaid kaartje gekocht met onbeperkt internet voor 7,50 per maand. Ideaal voor whatsapp, facebook.

Geen gedoe met datalimieten en bundels!

7. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Het is de Nokia Lumia 925 geworden met een abonnement bij Ben met 100 belminuten/sms en 500 mb internet. Supermooie en handige telefoon!

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Duur abonnement vind ik. Ik heb bij vodafone 320 minuten en 800 mb internet voor 11,99 per maand en een jaarabonnement. Sim only

Heb toen zelf mn telefoon gekocht en daar doe ik al twee jaar mee inmiddels.

9. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Valt wel mee hoor... Ik heb de laatste paar dagen heel internet afgestruind en dit was echt de beste qua prijs/kwaliteitverhouding, addertjes onder het gras, administratiekosten, etc. Ik kon echt niets beters vinden. En de telefoon heb ik nu omgerekend 100 euro goedkoper dan als ik hem ergens simlockvrij moest kopen. :)

10. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Net nog ff op de site van Vodafone gekeken. Voor die prijs die jij betaalt kun je daar nu geen abonnement afsluiten.

Deel Deze Pagina