Waar slaapt jullie kindje

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door sdeterink, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben over 5 weken uitgeteld en nu ben ik me een beetje aan het verdiepen in het geven van borstvoeding.
    Nou las ik dat het in het begin wel handig is als je kindje dan bij je op de kamer slaapt zodat je de honger signalen van je baby snel in de gaten hebt en dat je de baby dan gelijk aan kunt leggen zodat de borstvoeding ook goed op gang komt.
    Waar slaapt jullie kindje en hoe is dat bevallen?
    Ik ben erg benieuwd naar hoe anderen dit gedaan hebben.
    Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Suus

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

die van ons komt straks (dit weekend of volgende week) als we terug komen uit het ziekenhuis lekker een tij dbij ons op de kamer, we hebben hiervoor een wiegje gekocht(2dehands) en mijn moeder heeft er mooie bekleding omheen gemaakt

3. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Onze dochter heeft bij ons op de kamer geslapen, maar wij sliepen beiden heel slecht. We hebben haar toen weer op haar eigen kamer gelegd en dat gaat beter.

Nu willen we de eerste week de baby bij ons, zeg maar in de kraamtijd en dan op de eigen kamer.

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy heeft de eerste 3-4 weken bij ons op de kamer geslapen.
    Maar ik werd van het minste of geringste wakker van haar.
    Dus hebben we haar daarna op haar eigen kamer gelegd, met babyfoon, die vrij gevoelig stond afgesteld.

5. lois heeft 4 a 5 weken bij ons op de kamer geslapen in een wiegje.
    maar ze huilde erg veel, ze werd ook van ieder geluidje wakker, dus toen hebben we haar op haar eigen kamertje laten slapen

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven sliep 3 maanden bij ons, toen sliep hij 's nachts door en is hij naar z'n eigen kamertje gegaan.

nu twijfel ik nog. we hebben een dove kat die erg kan jammeren als iets hem niet bevalt, hij slaapt altijd op onze slaapkamer, wat natuurlijk niet kan als daar een baby slaapt. ik ben bang dat hij het hele huis bij elkaar jammert en zo Sven ook slapeloze nachten geeft. het kan dus best zijn dat we de tweede meteen op een eigen kamertje leggen. we zijn er nog niet helemaal over uit

7. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Dus als je de baby op het eigen kamertje legt en je stelt de babyfoon heel gevoelig af dan wordt je ook wel wakker als hij/zij honger begint te krijgen?

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij ons op de kamer. Maar wij hebben maar 1 slaapkamer dus dan is het logisch.

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dean heeft 3.5 maand bij ons geslapen. Hij krijgt nog steeds borstvoeding, maar niet meer snachts.. dus dat scheelt.

Toen hij over ging naar zijn eigen kamer was hij nog 1 nacht wakker en ging daarna doorslapen.

10. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ja hoor zodra ze begon te huilen, werd ik er wakker van.
    Je hebt toch een ingebouwde wekker zitten als je kindje wakker wordt volgens mij.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

Thirza slaapt bij ons op de kamer. Lekker hoor, met de kou nu: wij hebben de verwarming aan op de slaapkamer en zo hoef ik niet door de kou de gang over, (het tocht zo bij ons boven dat het zelfs met verwarming aan koel is op de slaapkamer, zonder verwarming is het gewoon freezing cold!).
    Ik vind het wel lekker dat ik nu direct wakker word van de eerste hongersignalen en er dan ook snel bij ben.
    Overigens: als ze op haar eigen kamer zou slapen, zou ik haar alsnog voor de voeding naar onze kamer moeten halen, omdat er op de babykamer enkel ruimte is voor haar bedje, commode en klerenkast. Ik kan daar dus niet zitten voeden en doe dat lekker in bed.
    De laatste nachten slaapt ze behoorlijk door, dus als dat zo door blijft gaan, gaat ze misschien wel alvast over naar haar eigen kamertje, met de babyfoon aan. Moeten we nog even zien. Ik vind het ook wel gezellig zo, en aangezien ze niet van alle kleine geluidjes wakker wordt, kan het ook prima.

12. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    jayda slaapt nog steeds op onze kamer maar krijgt deze maand haar eigen kamer. (ze heeft ruim 10 maanden bv gehad)
    we hadden voor haar wel een babykamer maar daar heeft ze nooit geslapen eigenlijk.
    deze komt ook weer op onze kamer te liggen.

13. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ons kindje heeft de eerste 3 dagen bij ons gelegen, maar ik werd wakker van elk zuchtje dat hij gaf... lag dus bijna heel de nacht ontzettend licht te slapen en werd om het minste of geringste wakker.. toen is hij naar zijn eigen kamer gegaan en geloof me maar, als hij honger had dat hoorde ik het wel hoor ;)

je moet kijken wat je zelf het fijnste vind en ik denk dat je dat pas weet als je kindje er is....

14. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Lizz heeft ongeveer 2 weken bij ons op de kamer geslapen en daarna lekker op haar eigen kamertje. Ik hoor haar gelijk als ze wakker wordt.

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Absoluut dat je wakker wordt als je kindje begint te mopperen/huilen. De eerste keer dat dit gebeurte vond ik een vreemde gewaarwording :) Net of mijn nekharen overeind kwamen, zo instinctief reageer je op je kind. Mialn lag ook op zijn eigen kamertje (vanaf nacht 2, eerste nacht in het ziekenhuis), naast de onze zonder babyfoon. De eerste nachten had ik voor alle zekerheid nog een wekker gezet, maar dat bleek ècht niet nodig, ik werd van het eerste kickje al wakker...Nu nog trouwens, als moeder lig je er gewoon op dat je kind je 's nachts ook nodig heeft..

16. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Ik vind het maar een eng idee hoor, mn baby in een andere kamer. Die van mij mag mooi in onze slaapkamer. Ik kan het echt niet over mn hart krijgen.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre heeft een week bij ons gelegen, en toen werd ik er gek van, ik werd van elk geluidje wakker. Nu slaapt ze gewoon op haar eigen kamer, ik heb de babyfoon op mijn nachtkastje staan op zijn zachtst, en als ze komt zit ik meteen overeind voordat het echte huilen begint.
    Ik vind het ook fijner om op haar kamer te voeden, daar is het 18 graden en bij ons 15 ongeveer. En voeden met harde tepels is niet fijn haha, dus ik zit lekker op haar kamer in een lekkere stoel :)

18. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Kyana slaapt nog lekker bij ons op de kamer. En moet zeggen dat gaat heel goed. Zodra ze de nachten doorslaapt gaat ze naar haar eiegn kamer met babyfoon natuurlijk.
    Succes met een keuze maken

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij ons op de kamer. Lekker dichtbij, makkelijk met voeden, je kunt snel reageren. Het is idd wel wat onrustig, je hoort elk zuchtje en kreuntje. Voordeel is weer dat onze oudste die dingen niet zo snel hoort, zodat hij beter door zal slapen (hoop ik). Bovendien vind ik het persoonlijk een heel akelig idee, zo'n klein babietje regelrecht vanuit de warme mamabuik naar een groot koud bed in een aparte kamer. Maar dat zit natuurlijk tussen m'n oren, kind zal er wel niet eens zoveel van merken, misschien.

20. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij ons geen plek op de slaapkamer, ook niet voor een wandelwagenbak of wat dan ook, dus ze moet gelijk op haar eigen kamertje straks maar ik laat wel onze deur open en die van haar ook ;)

Deel Deze Pagina