Mijn lijf werkt zoals het hoort, whoot

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door frownupsidedown, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frownupsidedown

frownupsidedown Actief lid

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Mijn man en ik zitten inmiddels in ronde zes en in verband met zijn zaadkwaliteit en onze bijzondere situatie hebben we op 14 januari een afspraak bij de fertiliteitsarts om te kijken hoe we nu verder gaan.

Als voorbereiding op de afspraak moet ik nu mijn temperatuur bijhouden en hoewel ik drie weken geleden erg teleurgesteld was dat ik weer gewoon ongesteld was, mijn temperatuur daalde netjes zoals het hoort. En afgelopen zondag is hij weer gestegen. Dus whoot, mijn lijf doet wat het moet doen. :D
    Ik heb daarom maar besloten dat ik iedere keer als in de :evil: weer op bezoek heb, maar gewoon moet denken: mijn lijf werkt zoals het hoort.

Moest het effetjes kwijt.

Wel even een vraagje: weet iemand wat ik kan verwachten bij de fertiliteitsarts?

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dit denk ik ook elke keer maar weer om mezelf wat op te peppen :)
    Heb geen antwoord op je vraag, sorry!

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    YAY! Goed nieuws dat je lijf werkt zoals het hoort.

Je eerste afspraak bij de fertiliteitsarts zal voornamelijk bestaan uit gesprek. Vragen beantwoorden enz.

Liefs

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Weet precies wat je bedoeld...ik zat ook helemaal in de gloria-stemming toen ik mijn ei ondekte en ik ongie werd. En de 2e keer stiekem ook. Tuurlijk jammer dat ik niet zwanger was maar mijn lijf blijft werken zeg maar...beetje gek om uit te leggen maar hoop dat je snapt wat ik bedoel.
    Ik weet niks over de F-arts maar wil je wel suc6 wensen!

Liefs!

5. frownupsidedown

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Thanx meiden voor jullie reacties. :D

Het helpt me heel erg om positief te blijven om hier even mijn hart te kunnen luchten en te horen wat andere meiden die in hetzelfde schuitje zitten ervan denken.

Stiekem hoop ik heel erg dat het deze maand raak is, zodat we de hele medische ellende kunnen vermijden. Maar ik ben ook een beetje bang dat hoe mee ik er op hoop, hoe minder kans we hebben dat het lukt. :oops:

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hoop is het laatste wat je op moet geven! Ik probeer er ook niet vanuit te gaan maar tuurlijk hoop je iedere keer dat het wel raak is, dat is normaal toch. Ik moet volgend jaar April/Mei ook de MM in (sta er al met 1 been in) maar zie er ook tegenop. Hoop ook dat het voor die tijd gelukt is maar ja, als het moet dan doe ik het toch.

Liefs!

7. frownupsidedown

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Hey Sterre,

Dank je!
    Ik help je hopen dat je voor april/mei toch zwanger bent.

Ik had gisteravond ineens een felle steek in mijn buik. Hopelijk is het een goed teken. Ik hou m'n vingers maar gekruist tot volgende week zaterdag.

Groetsels,
    Mo

8. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi

Ik hoop natuurlijk voor je dat het raak is, maar mocht dat niet zo zijn, kun je het volgende verwachten:

- intensief vraaggesprek over je levensgewoonten, cyclus, sexleven, familiaire achtergrond op dit gebied
    - inwendige onderzoek en echo bij jou
    - bloedonderzoek bij jou en je man
    - binnen een aantal dagen zal je man zijn goedje in moeten leveren om te testen

Maar wellicht dat het meevalt? heb je reden te denken dat de zaak niet in orde is? Wij hadden dat ook i.v.m. de chronische ziekte van mijn vriend
    heel veel succes iig
    groetjes

9. frownupsidedown

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Hoi 2BB,

Bedankt voor je antwoord.

Ja, we hebben inderdaad reden om te denken dat het niet helemaal in orde is. Mijn man is gesterilliseerd geweest en afgelopen juni is de boel weer aan elkaar geknoopt ;). Uiteraard worden er naderhand testen uitgevoerd hoe de zaadkwaliteit is en zijn zaad is traag, maar hij is niet onvruchtbaar.
    We moeten echter wel zo snel mogelijk zwanger raken, omdat vanaf ongeveer een jaar na de operatie het risico steeds groter wordt dat de zaadleiders dichtgroeien door littekenweefsel.

We hebben destijds besloten om het een half jaar zo te proberen en daarna naar de fertiliteitsarts te gaan. Die tijd is nu dus om en we hebben onze eerste afspraak op 14 januari.

Ik vind het wel heel erg spannend allemaal...

Groetjes,
    Moniek

10. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi!

Verstandig dat jullie naar de gyn gaan! Je hebt idd een goede reden, wellicht dat ze jullie op korte termijn een handje kunnen gaan helpen? Zo'n eerste afspraak is vaak voor alle partijene vooral veel informatie verzamelen; en stel lekker veel vragen, want daar is die afspraak óók voor. Ik hoop voor je dat ze snel actie voor jullie gaan ondernemenen, maar hou er rekening mee dat de mmm vooral heel veel wachten betekent... heel veel succes!

groetjes

11. frownupsidedown

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Dank je. Het scheelt echt enorm als je vantevoren al een klein beetje weet wat je te wachten staat. Maakt het allemaal wat minder eng.

Ik zie dat jij in januari begint met IVF. Heel erg veel succes en ik ga voor je duimen dat het snel raak is.

Groetjes,
    Moniek

Deel Deze Pagina