Heel veel sterkte Dit gedicht schreven wij vaak bij de praktijk waar ik werkten op de kaart die naar klanten gingen met een overleden hond. Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet. Als een dier waar je veel van houdt doodgaat, dan gaat dat dier naar de Regenboog brug. Daar zijn uitgestrekte weiden en heuvels voor onze lieve vrienden, zodat ze met elkaar kunnen rennen en spelen. Er is genoeg eten, water en zonneschijn en onze vrienden voelen zich daar warm en prettig. Alle oude en zieke dieren worden daar weer jong en beter. Alle dieren die gewond of verminkt waren, worden weer sterk en gezond, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen. De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is echter een klein ding: Ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje achter hebben moeten laten. Ze rennen en spelen met elkaar, maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling verlaat hij de groep, rent over het groene gras, sneller en sneller. Hij heeft je gezien en als jij en je lieveling elkaar eindelijk treffen, houden jullie elkaar stevig vast, bij deze vreugdevolle hereniging. Om nooit meer uit elkaar te gaan. De vrolijke kussen overstelpen je gezicht, je handen aaien zijn liefdevolle kop en je kijkt weer in die trouwe ogen, die je zolang niet hebt gezien, maar die altijd in je hart zijn gebleven. En dan gaan jullie samen over de Regenboog brug...
Ach Luckey, wat triest zeg. Jullie mooie Lab. Ze zal altijd in jullie herinnering blijven. Hebben gister Marley and Me gekeken, wat een tranentrekker. Moest gelijk aan jullie denken. Sterkte
Dank jullie wel allemaal voor jullie medeleven. Het is moeilijk... Maandag is de crematie en voor vrijdag is ze weer thuis. De regenboogbrug is bij ons ook bekend en van een buurvrouw hebben we een kaartje gehad met een mooi gedicht erin. God looked around his garden And found an empty space Then he looked down upon earth And saw your tired face. He put his arms around you And lifted you to rest God's garden must me beautiful He only takes the best. En dat was ze.... de beste knuffelkont die er bestond!!!! Pffff waarom..... hopelijk weet ze dat we ondanks ons tijdsgebrek, ontzettend veel van haar hielden!
En wat doet het pijn je maatje zo plotseling te verliezen.. Ik weet er alles van. Onze hond is 25 feb op 3 jarige leeftijd plotseling overleden aan een eplieptische aanval. Niks aan de hand en ineens...over . Wat een pijn. Sterkte xxx
Ach wat erg! Sterkte met het verlies van jullie maatje. Wel mijn complimenten over hoe je het geschreven hebt. Knuffel.