oorbellen bij je baby..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by -, Aug 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

ik vroeg me af wanneer je het beste bij je baby oorbellen kan laten zetten? ik heb gehoord dat je nu in nl dat op haar/hem 4de levensjaar pas mag... en eerder is op eigen risico.. Ik vind tot 4 jaar wel erg lang!

2. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    hmm ik heb hier een erg persoonlijke mening over.

Ik vind dat het eigenlijk pas zou mogen als het kind er zelf om vraagt. Vanaf een jaar of 6.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mijn schoonzusje heeft het met 2 maanden laten doen bij haar dochtertje, maar niet elke juwelier doet dit.

4. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    hihi, deze discussie heb ik al eens meegemaakt...
    ik had ze zelf met 9 maanden al, ik geloof dat in Nederland op zijn vroegst mag rond een jaar of 4 inderdaad. Ga je met vakantie naar het buitenland, zou je het daar eerder kunnen laten doen...

5. Niet meer actief

hahaha.. ja giovanna.. een discussie toen gestart door mij. Werd nog leuk!

Ik geloof hier niet om een mening wordt gevraagd, maar het mag idd vanaf 4 jr.

Ik hoop dat die van mij er nog mee wil wachten (zal vast wel, want mams heeft ook geen oorbellen)

6. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou ook wachten tot je kind het zelf wilt.

7. Niet meer actief

als ze groot zijn willen ze het wel, maar durven niet.. en maken ze alles bewust mee.. Ik wil het zelf bij mn dochtertje tussen de 4 en 9 maanden laten doen... maar twijfel nog.. :rolleyes: Trouwens er zijn er zat die het wel willen doen hoor, bijv bij de Hindoestanen(fout geschreven zeker ;) ) Maar op eigen risico.. tja.. een goede verzorging.. ?Thnx meiden!

8. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik persoonlijk wacht totdat mijn dochter er zelf om vraagt, zo hebben mijn ouders dat bij mij ook gedaan en ik wilde ze perse toen ik 5 jaar oud was, dat vind ik ook een mooie leeftijd! Ik vind het zelfs soms erg ouwerlijk staan, ik vind het niet leuk voor een baby eerlijk gezegd!!!

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mijn zusje, die had een schaar te pakken gehad, en had de bovenkant van haar hoofd helemaal kort geknipt. dus mijn ouders zag geen andere oplossing door er een tondeuse overheen te halen. ahhhh wat een schattig jochie, werd er verteld..

mn ma helemaal over de zeik, die meid moet oorbellen. Toen was ze 2. inmiddels al 15 hoor. Dus wij met zn 3e naar de juwelier, nee hoor... vanaf 4 jaar. Dus mn ma, nou dan doe ik het zelf toch. Van die oorknopjes gekocht. mn pa, ze aan de achterkant geslepen. ik mijn zusje vast gehouden en mn ma die dingen erdoorheen gedaan. Werkte perfect...!

Wat klinkt het eigenlijk als kindermishandeling he...

maar in ieder geval. moraal van dit verhaal.. jah ze doen het idd pas vanaf 4 jaar, de meeste

10. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Haha ik zie het al helemaal voor me Wendy, het klinkt idd als mishandeling maar zo werd het vroeger veel vaker gedaan hoor, met een kurk achter je oor en een naald heet maken en dan pats door die oortjes heen!!!

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

heb op die manier nu ook 6 oorbellen in mijn oor ;) :oops:

wat trouwens ook kan, dat schiet me nu ineens te binnen. Meestal doen ze bij de piercingshop wel piercings (ook oorbellen) met toestemming van de ouders. ik weet niet of daar nog een leeftijd aan vast zit, maar misschien het probereen waard

12. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    piercingsshops mogen dat volgens mij ook niet doen....

Iris krijgt pas oorbelletjes als ze er zelf om vraagt...

13. Niet meer actief

ja bij mij werd het ook gewoon met een naald gedaan(vertelde mn ouders) ik was net 1 maand :rolleyes:

14. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    ik heb ze met 6 weken gekregen en mijn kind krijgt ze ook met een maand of 2 dan voelen ze er het minst van en als ze ze niet mooi vind als ze ouder is dan haalt ze ze er uit ;)

15. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Lisa krijgt pas oorbellen als ze er zelf om vraagt.
    Maar zeker niet eerder dan 5 jaar!

16. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Britt moet er zelf maar om vragen, dan pas krijgt ze ze ..

17. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb ze gekregen toen ik 1 jaar was.
    Bij Serjenka heb ik er eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan, momenteel denk ik er nog niet aan om gaatjes in haar oortjes te laten maken. Denk ook dat ik zal wachten tot ze het zelf vraagt.

18. Angel79

Angel79 VIP lid

Jan 14, 2006
    5,090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Toen ik hier in de stad bij een juwelier vroeg, kreeg ik inderdaad ook het antwoord dat het pas vanaf 5 jaar mag worden gedaan. Het kan de kans vergroten op hersenvliesontsteking, vandaar dat het hier in Nederland niet meer mag worden gedaan, iedere juwelier in Nederland die het wel doet is strafbaar.
    Toen de oudste anderhalf was waren we in België en daar hebben we ze laten doorschieten, ze heeft geen kik gegeven. Met de jongste zijn we toen ook gegaan toen ze anderhalf was, liet ook geen kik, maar zij begon er aan te plukken en verloor steeds de oorbelletjes, bij haar hebben we ze toen uitgehaald en de gaatjes zijn dichtgegroeid. Nu zegt ze soms al eens dat ze ze ook wil hebben en zodra we weer eens een keer in belgië zijn laten we ze misschien weer opnieuw schieten, maar bekijk dan gewoon even of ze t dan ook nog wil.

Liefs Angela.

19. miss anita

miss anita Bekend lid

Jan 22, 2006
    796
    0
    0
    ik wou ze zelf ik was nog erg jong maar me nichten kregen ze ook die dag dusss moest ik ook he ;)

vroeg die mevr in de winkel:vindt mama ze mooi? of wil ze het zelf. vraag maar, zei me ma dat deed ze, en even later had ik twee gaatjes in me oren was zo beetje 1,5jr denk ik.

kuzz

20. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Hier in Egypte zie je bijna alle kleine baby's vrijwel direct met oorbellen! Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik zou doen :(:

Share This Page