mijn man alleen bij huwelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik moet nog steeds wennen dat ik mijn man 'man' noem ipv vriend. (Inmiddels bijna 2 jaar geleden)
    Een geregistreerd partnerschap is in mijn het ogen hetzelfde...

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Heel toevallig gaan wij aankomende week geregistreerd partnerschap aan. Ik ga dan ook zijn achternaam dragen. Hoewel ik enorm zal moeten wennen, zal ik hem mijn man gaan noemen. Ga toch niet zeggen mijn geregistreerde partner... En mijn vriend vind ik na 11 jaar ook niet meer kunnen hoor.

3. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Als geregistreerd partner kun je ook de naam van je man aan nemen.
    Het is hetzelfde als trouwen alleen niet als het op kinderen aan komt. Dan moet je man het kindje nog wel erkennen. Wij hebben er voor gekozen om geregistreerd partner te worden omdat wij een huis gingen kopen. Simpelweg omdat een samenlevingscontract geld kost en dit was gratis op maandagochtend. Heb wel mijn eigen naam gehouden omdat wij in de toekomst een echt huwelijk willen met alles er op en er aan

4. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Een GP is, uitzonderingen daargelaten bijvoorbeeld als er kinderen in t spel zijn, zonder tussenkomst van een rechter te beëindigen. Dat zal vaak de reden zijn waarom mensen voor GP kiezen en niet voor een huwelijk

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik vind 'mijn man' (of 'vrouw'), horen bij een langdurige volwassen liefdesrelatie. Of je daarbij nu getrouwd bent, een geregistreerd partnerschap hebt, of gewoon samenwoont, maakt voor mij niks uit.

Heb je het over de term echtgenoot/echtgenote, dan vind ik het een ander verhaal. Geen idee of je het officieel wel of niet mag gebruiken bij een geregistreerd partnerschap, maar gevoelsmatig heb ik daar geen probleem mee.

Wij zijn wel getrouwd. Voor ons was onze trouwdag een viering van onze relatie/gezin. Bijkomstig voordeel was dat meteen alles geregeld is (bv met betrekking tot de kinderen). Vrienden van ons willen niet trouwen (althans hij niet..), maar hebben in plaats daarvan een groot feest gegeven toen ze 10 jaar samen waren. In onze omgeving zijn genoeg samenwonende stellen met kinderen. Ik vind hun relatie gelijkwaardig aan die van ons, ondanks dat zij niet getrouwd zijn. Dus wanneer ze elkaar 'mijn man/vrouw' noemen vind ik dat eigenlijk wel normaal.

Deel Deze Pagina