Wat vervelend zeg, ik kan me niet voorstellen hoe ik me zou voelen als mijn vriend zo zou doen. Hij verwent mij namelijk juist, ik hoef niks meer in huis te doen, zelfs niet zelf een glaasje water te halen. Ik vind het idioot dat hij je alleen weg laat gaan van een feestje terwijl er wordt gerookt, nog idioter dat hij wil dat je gaat sjouwen en nog nog nog idioter dat hij moeilijk doet over het aanschaffen van een commode. Sommige dingen zijn misschien overbodig maar een wagen en een commode toch echt niet hoor! Ga maar eens een goed gesprek aan en kom voor jezelf op, hij hoort juist in deze periode extra lief voor je te zijn aangezien we ook nog eens dubbel zo gevoelig zijn
Ja ik heb ook liever werk waar ik voor heb geleerd maar dat is ook moeilijk om daar werk in te vinden. Dus neem ik maar gewoon normaal redelijk werk aan, op dit moment. Beter iets dan niets. Misschien moeten jij en je man er eens goed over praten. Een kindje heeft veel dingen nodig en het is wel jullie kindje samen, al die dingen zijn het waard voor het kind. Mij boeit het echt niet als ik dingen haal voor me kindje of het onnodig is of niet.. zelfde geldt dat ook voor mijn vriend en me moeder. Gelukkig vinden hun het ook zo leuk. Nou ik lees inmiddels al dat het goed is gekomen, het komt ook door de situatie, van beide kanten weten niet echt hoe je er mee om moet gaan en het zijn ook de hormonen, angst en de stress die dit veroorzaken. Ik maak me ook overal nu zorgen om, soms zijn het om de kleinste dingen. en je hebt nog tijd zat, je hebt nog een lange weg te gaan tijdens je zwangerschap. Misschien een leuk klein bijbaantje voor 15 uur in de week, zou ook leuk zijn.. gewoon iets zoeken wat je leuk vind en niet veel hoge eisen stellen.
had mijn vriend ook aan het begin hoor! en ik kon echt een kutwijf zijn met die hormonen! en dan weer huilen om niks en dat maakte hem ook onzeker...en toen zei die ook op een gegeven moment...ik weet niet of ik alles wel goed doe! Ik zei toen ook..ik weet ook niet of ik alles wel goed doe! maar die onzekerheid is heel normaal het enige wat helpt is idd praten met elkaar..en gelukkig hebben jullie dat gedaan! mannen bedrijpen die emoties van zwangere vrouwen totaal niet haha en wel begrijpelijk natuurlijk..en al die spullen joh dat komt vanzelf...wij hebben ook nog lang niet alles in huis heb ook totaal geen zin om daar over te stressen alles heeft zijn tijd! En een baan vinden tja...was en is mij ook niet gelukt...sowieso heb ik sinds week 12 BI dus zit ik 100% in de ziektewet...maar stel ik had dat niet dan was dat het laatste waar ik me druk om had gemaakt..want dat brengt zoveel stress met je mee..en als je eenmaal niet wordt aangenomen ergens jammer dan! dan maar na je zwangerschap..
ik ben erg blij dat jullie gepraat hebben,... en gelukkig is het allemaal een misverstand... vanaf nu lekker veel over hebben samen en hem er zoveel mogelijk bij betrekken... als hij dadelijk de kleine kan gaan voelen en dat buikje gaat groeien... word het voor hem ook allemaal wat meer echt... en tja ik ben ook echt af en toe een kreng... kan me voorstellen dat dit voor de mannen ook niet altijd makkelijk is om mee om te gaan... gezien het feit dat ze het zelf waarschijnlijk ook maar wat eng vinden enzo.... succes met de zwangerschap... en geniet er samen van... groetjes
kleine tip: mijn man had ook niet het gevoel wat ik had.. wel de blijheid maar verder niet.. wij zijn samen achter de pc gekropen en hebben verschillende sites bezocht waarop staat hoe het baby'tje zich ontwikkeld en hoe mijn lichaam veranderd... toen werd er voor hem veeeel meer duidelijk!! kwa commode, luiertas ed had mijn man ook zoiets van "wat is dat en is dat nou echt nodig?" uitgelegd wat je ermee doet en dat je het nodig hebt en het was iets duidelijker... uiteraard ook een keertje meegenomen naar prenatal en zelf ff laten snuffelen... kwam ie ook met dingen aan waarvan hij zoiets had "what the f*ck is dit??" tja schat dat is een borstkolf... hij vond het maar een eng ding en toen ik vertelde wat je ermee deed heeft ie het snel terug gezet en zei later in de auto "goh toch wel handig als je dat nodig hebt" kwa werk denk ik dat hij bedoeld: ik denk met je mee! hij weet natuurlijk ook wel dat jij druk bent geweest met solliciteren en dat het nix word met wat jij zoekt dus zoekt hij ook voor je mee.. hij kwam nu alleen ff met het verkeerde..... wel heel erg fijn dat jullie er zo goed over hebben gepraat!!
nog een tip... misschien wel leuk... ik heb in het begin een 9 maanden kalender gekocht... elke avond leest mijn man de pagina... waarin de kleine hem verteld wat hij ontwikkeld en wat hij al wel en niet kan.... dit betrekt je man er ook bij... groetjes
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat vervelend dat je man zo weinig begrip heeft. Als ik je verhaal lees, dan vraag ik me af of hij zich er voor de tijd wel voor heeft geinteresseerd. Of hij enig idee heeft wat een zwangerschap, een baby betekend en wat je daar allemaal voor nodig hebt. Ik zou hem meenemen naar de verloskundige en haar vanalles laten uitleggen aan je man, want het klinkt alsof je man er helemaal niet voor gekozen heeft en voor wil gaan... En daarbij hele duidelijke eisen stellen: dit is wat een zwangerschap en baby betekend en dit zijn de 'regeltjes' waar ik/wij ons aan moeten houden. Succes!
nou ik bedoel dat niet hard de mijne is vanaf t eerste moment helemaal happy en wilt alles weten het enigste wat hij tegen mij zei na de eerste echo was nu is t echt voor mij ik voel niks in mn lichaam,ik zie alleen testen en ik zie een vrouw die heel beroerd is en als ik die echo dan zie besef ik wat er zit maar de mijne had dit echt niet hoeven te flikken sorry