Ons gezin is compleet en nu onze baby groter wordt, komen er steeds meer spulletjes/kleren beschikbaar die we niet meer gaan gebruiken. Ik heb nog nooit iets gekocht of verkocht op Marktplaats, dus ben er niet bekend mee.... Is Marktplaats de beste site hiervoor? Wordt er ook echt veel verkocht? En hoe pak ik zoiets het handigst aan? Zal ik een goedkoop prepaidmobieltje kopen zodat mensen me daarop kunnen bellen? Of gaat het contact meestal via mail? Tips zijn welkom, alvast bedankt!
Via Marktplaats kan, vaak is het nog sneller om het via een Facebookgroep in je omgeving te verkopen. Grotere dingen zoals een kinderwagen gaan wel goed via Marktplaats. Contact gaat inderdaad meestal per mail. Mocht iemand een tel.nr willen dan geef ik altijd het nummer van mijn man, voor de zekerheid. En als ze iets komen ophalen ben ik nooit alleen thuis. Bij versturen zorgen dat ze eerst het geld overmaken en dan pas opsturen.
Marktplaats is wel een van de beste manieren om spullen te verkopen inderdaad. Maar ook op Facebook heb je tegenwoordig allemaal groepen waar spullen te koop worden aangeboden (speciale kinder/babygroepen per woonplaats/postcode vaak ook). Als je het op Marktplaats zet en er snel vanaf wilt, zet het dan voor een mooi prijsje. Mijn tip, zet het bieden altijd aan. Als mensen erop bieden hebben ze interesse en kan je misschien een prijs overeenkomen. Zet erbij wat de eventuele verzendkosten zijn. Telefoon hoeft niet perse. Ik zit al jaren op marktplaats maar heb mn nummer nooit vrijgegeven. Gaat bij mij allemaal via mail. Succes
Wij gebruiken ook vaak een regionale soort versie van marktplaats en dit werkt ook erg goed. Vooral omdat het regionaal is, voelt toch wat vertrouwder ofzo 😀. En anders inderdaad de regionale FB groepen voor verkoop etc. Succes!