Mijn allerliefste man, mijn slimme, gedreven, lieve hardwerkende man is een OEN!! Hij heeft mijn mooie, net 3 maanden oude (tweedehands) droomauto, waar ik super trots en zuinig op ben en altijd zelf in rij, 1x meegenomen....en schade gereden :x Nu de vraag: zelf betalen? Ongeveer 600 euro, of laten vergoeden (allrisk verzekerd) en 5 jaar terugvallen in schadevrije jaren? Ik heb er nu 9, dan zou ik op 4 uitkomen. Ergens moet er toch een rekenmodel bestaan (zou je denken) die makkelijk voor je kan berekenen wat je dat uiteindelijk allemaal gaat kosten? Weet iemand dit?
Ik denk dat het per saldo goedkoper is om het zelf te betalen. Hier een keer door een fout ook 4 jaar teruggezet in schadevrije jaren. Betaalde 20 euro per maand meer. Als je dat zou omrekenen in jouw geval betaal je dus 240 euro per jaar, en is je schade uiteindelijk dubbel zo hoog. Ik weet het niet zeker hoor! Maar even vergeleken met ons geval zou het goedkoper moeten zijn..
even je verzekering bellen en vragen hoeveel je dit per maand gaat kosten. en anders staan er vaak op de site van de verzekering wel rekenmodellen om je maandlasten van je verzekering uit te rekenen. daar vul je dan de die 4-5 schadevrije jaren in en je krijgt een bedrag te zien. dit bedrag vergelijk je dan met het bedrag wat je nu betaald. bij mij is er vorig jaar iemand op mn auto gereden maar voor de verzekering was het niet helemaal voor 100% zeker dat het zijn schuld was. ik ging dus ook achteruit en dit koste me iets van 10 euro per maand meer dan wat ik eerst betaalde.
Je kunt bellen met de verzekeringsmaatschappij. Ik heb ook eens gebeld en ze kunnen het voor je uitrekenen.
heb je geen no-claimbeschermer? ml mag 1x per jaar schade claimen zonder dat hij terug gezet wordt.. weet niet of ik het zelf heb maar ben ook alleen maar wa verzekerd met mijn eigen auto.
ze kunnen je dat bij de verzekering vertellen inderdaad. De mijne geeft oko nog de optie om het wel te vergoeden,en dan heb je een bepaalde tijd de mogelijkheid om dat bedrag terug te betalen aan de verzekering. Doe je dat niet, kost het dus je schade vrije jaren. Volgens mij is het pas bij schade hoger dan 2000 euro de moeite van het verhalen waard. Wat betreft de noclaim beschermer, nooit in trappen!! Hebben wij wel gedaan, en nu kan ik dus alleen overstappen met het meenemen van mijn werkelijke schade vrije jaren, en die liggen lager dan waar voor we nu betalen! Overstappen naar een goedkopere maatschappij heeft dus geen zin, omdat ik dan weer meer schade jaren heb...
Dit is de fout die veel mensen maken. Ze denken dat ze niet terug vallen in SVJ (schade vrije jaren). Dit gebeurd achter de schermen wel. Maar door de no-claim beschermer blijft hun korting staan en hoeven ze niet meer te gaan betalen. Veel mensen weten dit niet of snappen dit niet. Wat betreft de no-claim beschermer, de meeste maatschappijen zijn dit 1 voor 1 uit hun pakket aan het gooien. Degene die het nu nog heeft zal het waarschijnlijk over een tijdje ook kwijt zijn. ONTOPIC: heel erg vervelend want het gaat je hoe dan ook geld kosten. Ik zou de verzekeringsmaatschappij eens bellen. Die kunnen dat altijd voor je uitrekenen. Maar als de schade "maar" 600 euro is dan kan ik je al bijna zwart op wit geven dat het NIET voordeliger is via de verzekering.
Dit verschilt van verzekering tot verzekering en van persoon tot persoon. Gemiddeld ligt het iets boven de 1000.
oke, dat wist ik niet, van die 1000 euro. Onze verzekering heeft dus inderdaad die bonus beschermer er uit gegooid een paar jaar geleden, maar omdat wij daarvoor al gebruik hebben gemaakt ervan, zitten wij nog wel met die "valse" korting
waarom vind men de noclaim beschermer een valse korting? of een instinker? Het is gewoon uitstel van executie, je houd altijd je werkelijke schadevrije jaren. je behoud alleen de korting voor zolang als je zelf de noclaim beschermer wilt houden. Dus niet zeggen ik kan nu niet overstappen naar een goedkopere verzekering want ik krijg maar 3 jaren mee. als je geen beschermer had gehad had je de afgelopen jaren al die veel hogere premie betaald die hoort bij maar 3 schadevrije jaren en reken dan maar uit wat je in totaal meer had betaald dan kan het echt wel uit hoor
Omdat je vervolgens niet meegaat in de schadevrije jaren. Als jij ooit wilt overstappen tellen je daadwerkelijke schade vrije jaren. Dus mocht jij van maatschappij A willen overstappen naar maatschappij B, en je hebt 3 schades geclaimed in de afgelopen paar jaar dan val je bij je nieuwe verzekeraar 12 schadevrije jaren terug en betaal je dus veel meer. Je wordt dan dus "gedwongen" om bij je huidige verzekeraar te blijven.
Omdat het dus niet altijd uit kan. Als je veel geclaimd hebt misschien wel, maar voor 1 schade minder snel, je zit ebt lang met een scheefstand. Daarbij heeft het door de pakket korting ook geen zin de andere verzekeringen om te zetten, waardoor het ( als je pech hebt) nog best kan oplopen! Wat ik er tenslotte ook nog scheef aan vind, is dat de verzekering er in eerste instantie niet duidelijk over is geweest, als je iets en no claim beschermer noemt, moet je dus ook de no claim beschermen, en niet alleen de korting
ik weet dus alleen dat toen ik eens een schade voor ml moest regelen ze mij zeiden dat ie 1x per jaar kon claimen zonder dat ie terug gezet wordt.. wij zijn eigenlijk ook altijd bij dezelfde maatschappij..
U Okay laten we zeggen dat je met 10 schadevrije jaren 2 jaar achter elkaar schade rijd. Met een no-claim bescherming blijf je dezelfde premie betalen. Heb je geen no-claimbeschermer dan val je na 1 schade terug van 10 svj trede 16 75% no-claimkorting terug naar 5 svj trede 11 65% korting. Rijd je weer schade het volgende jaar val je terug naar 0 schadevrije jaren trede 6 en 40% korting. Let wel met no-claimbeschermer betaal je nog steeds premie voorzien van 75% korting Door je schades zou je dus 35% meer premie zijn gaan betalen. Als je overstapt neem je altijd je werkelijke schadevrije jaren mee in bovenstaand geval dus 0. Hierdoor heb je indd een hogere premie als je overstapt maar zonder die beschermer had je bij je huidige maatschappij ook 0 schadevrije jaren over gehouden Ieder jaar dat je vervolgens geen schade rijd stijgen je jaren natuurlijk ook weer gewoon. Dus het verschil in korting wordt kleiner en dus kun je vaak na aantal jaren zonder schade gewoon overstappen. ( indd bij 1 schade kan het soms niet uit. hangt natuurlijk van je premie af en het aantal schadevrije jaren wat je al hebt opgebouwd )