Mijn man heeft een paar maanden terug een vasovaso ondergaan. (Terug draaien van sterilisatie). Hij zegt dat er iets veranderd is in de hoeveelheid (minder als voor en tijdens de sterilisatie. Hij is +- 6 jaar gesteriliseerd geweest) en het geeft hem soms pijn. Daarom denkt hij dat het niet werkt. Ik vroeg me af of er iemand is die dit herkent, of dat de partner wel eens zo iets heeft uitgesproken? eind september mag hij het laten testen, dus dan weten we sowieso meer. Maar het maakt me heel onzeker dat hij het zo ervaart..
Denk dat het goed is dat jullie blijven praten. Ik vind het juist goed dat hij het wel uit. Misschien kun je het vervelende gevoel bij hem wegnemen door in gesprek te blijven. ik heb verder helaas geen adviezen uit ervaring voor je. Fijn dat er eind september een test komt.
ja we praten er wel over, alleen ik merk dat verschil niet waar hij het over heeft. Dus ik vind het heel lastig, zou het ook fijn vinden als hij er wat positiever in zou staan, hij is nu vrij negatief als ik aangeef iets te voelen, en als ik dan wat zeg krijg ik terug dat als hij denkt dat het niet werkt ik ook niet zwanger kan zijn in zijn optiek. En dat klopt natuurlijk, als dat zo is. Maar we weten het nog niet. Dus ik blijf hoop hebben tot ik hoor dat het er niet is.
Gek vraagje. Ik neem aan dat hij in jou klaarkomt (omdat jullie een kindje willen). Hoe weet hij dan dat de hoeveelheid vochtproductie minder is? Ps, minder cc vochtproductie betekent niet per definitie dat er minder zaadjes in zitten
Hij geeft aan dat het voelt of er minder uit komt. Ben wel blij met jou antwoord. Hopen dat dat indd zo blijkt.
Toelichting op mijn antwoord, er van uitgaande dat hij rond de 20e een afspraak heeft, zoals was besproken
Oké… is even doorbijten en dan is er duidelijkheid hopelijk… ik duim voor jullie dat het helemaal goed zit
Aaah okay maar het kan dus ook prima "tussen zijn oren" zitten als soort van zelfbescherming omdat het niet gelijk al in de 1e ronde raak was
Dat kan zeker, met 3 weken weten we gelukkig meer. Het is ook jammer dat je weinig ervaringen leest over deze operatie. Tenminste.. ik kan er weinig vinden
Wat vervelend! Mijn man heeft deze operatie niet gehad, maar geeft wel aan dat ie het gevoel heeft dat het veel minder is dan vroeger. In het ziekenhuis levert hij ook vaak weinig ml in, maar er zitten wel voldoende zaadcellen in. Niet super veel, maar wel gewoon genoeg. Maar mijn man word er ook zo onzeker van, vooral omdat het al 1.5 jaar niet lukt om zwanger te raken.
Ja het is ook lastig, misschien heeft het bij hem indd ook te maken met dat hij nu wat ouder is geworden, hij is nu 42. Ik word zelf volgende week 30. ben stiekem ook wel blij dat hij die controle krijgt en als het niet goed is moet hij na 3 maanden weer en anders worden we na die 3 maanden een fertiliteitstraject ingestuurd meteen. En als het bij hem Okee is en in jan nog niet is gelukt worden we via mij doorgestuurd naar de gyn, dus het lijntje is gelukkig kort, En ik begrijp dat ik pas in ronde 2 zit en andere hier al jaren bezig zijn, bedoel het ook niet naar ofzo, maar mijn kinderwens speelt ook al 8 jaar, en het voelt nu of het heel dichtbij is, maar tegelijk ook heel ver weg. en omdat ik chronisch ziek ben krijg ik normaal zware pijn medicatie, deze gebruik ik niet omdat ik dat niet wil tijdens een eventuele zwangerschap. Maar soms is de pijn heftig en zijn de dagen lang, heel lang… dus kan ik niet wachten tot we een baby in ons armen mogen hebben en ik gewoon weer wat ik kan nemen voor de pijn.
Jeetje wat heftig. Ik wil je heel veel sterkte wensen met alles waar je doorheen gaat. Wat fijn dat de lijntjes zo kort zijn en dat er zo snel al hulp op de loer ligt.
Waarom pak je geen pijnstillers tot aan je eisprong? En dan alleen de 2 weken van eisprong tot nod niet?
Omdat de pijnstillers die ik gebruikte (oxycodon) erg verslavend zijn, als ik daar mee stop krijg ik afkickverschijnselen. En dat wil ik niet tijdens een eventuele zwangerschap. Daarnaast weet ik ook niet wat het doet voor eventuele innesteling. En het was zacht uitgedrukt, een hel om te stoppen, dus steeds op en af lijkt me geen goed idee.
Oh ja dat is wel heftige medicatie, dat snap ik. Hier ook chronisch ziek dus kon het altijd oplossen met medicatie tot eisprong maar heb nooit zulke heftige medicatie nodig gehad.