Mijn man denkt dat ie nog in z'n studentenhuis woont ;)

Discussie in 'De lounge' gestart door Thunder, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

verwijderd

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
  3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Herkenbaar...

Als ik s'avonds op de bank plof en net alles opgeruimd heb, kun je een uurtje later door een spoor van rommel mijn vriend aan het einde van datzelfde spoor vinden. Prulletje hier, een glas daar, reclamefolders overal, wat gereedschap omdat hij met 1 of ander project weer bezig is, ergens ook nog een verdwaalde laptop met een bord + bestek ernaast, sokken in de hal..

Soms is het enige wat nog werkt een "ontplofmoment" 1 a 2 keer per jaar, dit meestal na de opmerking "dat er in een huis geleefd moet worden" als hij met zn modderschoenen over mn net gedweilde vloer banjert.

Voor de rest gewoon lief blijven vragen ;)

4. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Briefjes en reminder gsm al geprobeerd helaas..

Hij heeft er helemaal geen last van. Dat merk ik en dat zegt hij ook als ik het vraag.

Het huis is regelmatig een troep totdat ik er dan doorheen vlieg en alles weer opruim en schoonmaak. Gelukkig is het niet constant vies omdat er dus voortaan eenmaal in de week een schoonmaakster komt die stofzuigt en afstoft.

Het is eigenlijk een half uur nadat hij thuis is een enorme troep. En op zijn papadag en het weekend ook heel erg. Ook al heb ik alles netjes opgeruimd, het is echt ineens weer overhoop.

5. Samira5

Samira5 Lid

12 dec 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk juist dat haar man wel in staat is om haar te helpen maar dingen die hij doet niet afmaakt of opruimt. Dat zijn verschillende dingen ik heb daar ook een hekel aan dan die ik het liever zelf.

6. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik vrees dat je dan alles al hebt geprobeerd.
    Accepteren.. of kijken of hij ADD heeft? ;)
    Probeer er zelf iig niet meer aan te ergeren. Hoe moeilijk dat dat ook is.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Veel??? nou sorry hoor maar ik vind het ontzettend weinig.

Wat is het nou voor werk om na het eten de vaatwasser te doen, de zak buiten te zetten, 1 keer in de 2 dagen de kattenbak te doen en 1 keer per week de vissenkom?

Dan blijven er nog taken over als was doen, was opvouwen, stofzuigen, wc, badkamer, strijken, dweilen, koken, boodschappen doen, kinderen verzorgen, ramen lappen etc etc

En dan vind jij dat 4 mini taakjes al te veel is? Kattenbak en vissenkom hoeven niet eens elke dag.

Wij werken beide 40 uur per week en alles is verdeeld. Ook als ik vrij ben helpt hij mij in de avond nog door bijv af te wassen of een wasje te draaien en luc op bed te leggen. Moet ook wel zeggen dat ik gezegend ben met zo'n man als hij.

8. Shampoo31

Shampoo31 Actief lid

14 sep 2013
    132
    0
    0
    Voor een ADD er is het heel veel werk.... Maar jou man wil vast dat jij ook gelukkig bent en laat jij net iets gelukkiger zijn in een opgeruimd huis...

Als je hem dat duidelijk kunt maken dat hij jou veel gelukkig maakt met die luier in de emmer te doen en toch eens even nakijken of je misschien een punt hebt wellicht begrijpt hij je beter.

Hij heeft er nu geen last van denkt ie, daarom ben jij ook het zonnetje in huis..

Kent ie deze niet: happy wife, happy life?

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn man heeft ADHD en moest hier meteen aan denken.
    Bij hem is het het geen onwil. Zo had ik eens een hele opgeruimde schuur terwijl hij papieren van zijn werk zocht. Niet dat ze in de schuur lagen...... maar hij was in de kast aan het zoeken, daarna op zolder, bedacht dat de was er nog in moest en liep heen en weer, kreeg dorst en ging drinken uit de koelkast halen, bedacht dat de pakjes voor school op waren toen hij de koelkast open deed. Ging naar de schuur, zag se kniptang en bedacht dat de heg gedaan moest worden. Zocht stoffer en blik en vond het zo'n rommel dat de hele schuur uitgemest werd. Met als resultaat; geen papieren van zijn werk, geen drinken gedronken, geen pakjes drinken voor school, geen schone was want het deurtje stond open, rommel van de heg in de tuin enz.

Dingen meteen opruimen waar ze vandaan komen is er hier ook niet bij net als lege verpakkingen. Zo wachtte ik 2 jaar voor hij de trap zou verven. Heb ik hem eindelijk zo ver staat hij al een jaar in de grondverf, jippie!

10. Aloe

Aloe Niet meer actief

Wat een ontzettende kleuter!
    Zoveel hoeft hij niet te doen en zelfs dat doet hij niet.
    Schop onder zijn reet nodig en een keer volwassen worden.
    Ik heb het meegemaakt met mijn ex. Juist, ex ja!
    No way dat zo'n man er hier ooit nog in komt.
    Gelukkig heeft mijn vent nu geen mammie nodig en doet hij die dingen wel zelf.

11. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihihihi ik moet hier heel erg om lachen (in positieve zin). Ik zie het je als het ware roepen.

12. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook een gesprekje dat we al vaker hebben gevoerd. Misschien kan ik die quote hier nog op de muur verven...:D

Hoe laat je je eigenlijk testen op ADD? Heb het zojuist aan tafel met hem besproken. Hij herkent zichzelf er heel erg in.

13. Aloe

Aloe Niet meer actief

;)
    Oh idd dat zou ik zo roepen.

14. Shampoo31

Shampoo31 Actief lid

14 sep 2013
    132
    0
    0
    Via huisarts naar ggz die doen dan een test, psychiater doet evt medicijnen.

15. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok. Hij had echt zoiets van als ik dat zou hebben en er zouden medicijnen voor zijn dan zou ik ze zeker nemen als mijn werk- en gezinsleven er dan door verbetert.

Dus blijkbaar heeft hij er wel last van.. Niet zozeer direct last van de rommel, maar wel last van de chaos die hij overal heeft/maakt.

16. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Hier idem dito! Niet zo extreem, maar herken t zeker wel!

17. Shampoo31

Shampoo31 Actief lid

14 sep 2013
    132
    0
    0
    Mijn man neemt concerta ( google maar eens )

en een testje doen kan nooit kwaad, het geeft mijn man meer rust. Kan zich beter concentreren en daardoor dingen afmaken. Maar hij kan niet zonder mij zijn control freakje :D

18. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb alleen je openingspost gelezen, maar is het een idee om eens aan hem te vragen of hij misschien liever andere taken heeft? Misschien liggen de taken die hij nu heeft hem minder als bijv. Boodschappen doen en stofzuigen (ik noem maar wat)

19. mumija

mumija Niet meer actief

Pfff..ik noem het gewoon aartsluiheid.

20. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Ik ook. Helaas kan mijn man er ook last van hebben!

Deel Deze Pagina