Vanaf 13:00 s middags 6 blikken bier. Dat is idd continu drinken... Zijn leverwaardes zijn goed? Ja, nu nog wel. Echt babyhope, pas alsjeblieft op met al deze ontkenningen. TS, goed dat je hebt gebeld. Leven met een alcoholist is enorm zwaar. Zelfs al functioneert deze (nog) prima. Op termijn zal het zeker z'n weerslag hebben. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.
Goed dat je gebeld hebt ts. Hopelijk pakt het gesprek goed uit! Hier 4 alcoholisten in de familie (ooms moeders kant). Las net dat iemand zei dat je bij 14 glazen per week ook alcoholist bent, dan moet ik mijn beide ouders er ook bij rekenen. (Vind in ieder geval wel dat ze veel drinken) Hier komt er geen druppel huis. Vind het niet lekker en ik denk dat er bij mij in de familie een groot verslavingsrisico in zit. Ik vraag me inderdaad ook af: stappen mensen dan ook met kinderen in de auto? Stel je drinkt beide en er is iets met je kind? Krijg je alles nog goed mee na 3 liter?? Wie rijd er met je kind naar de hap als dat nodig is? Misschien ben ik nogal bevooroordeeld in deze maar hoe zit het met de verantwoordelijkheid naar je kind als je beide drinkt?
Ts sterkte vanavond met het gesprek! Babyhope sorry maar zie je het echt niet van je man of wil je het niet zien? De hoeveelheden zijn niet normaal hoor. Bloedwaarden zijn nu misschien nog goed maar voor hoe lang nog?
TS, ik heb geen tips voor je. Maar ik wil wel even zeggen dat ik je reacties allemaal heb gelezen. Ik vind het heel knap hoe je doordacht en vol liefde voor je man reageert. Je lijkt me een lief mens! Sterkte ermee!
Ts succes vanavond. Ik denk dat alleen professionele hulp gaat helpen. Knap van je dat je gebeld hebt en hulp zoekt. @babyhope, ik hoop dat je ooit beseft dat het niet normaal is wat je man doet. Jij kan het door bepaalde redenen als normaal ervaren maar 6 halve liters is niet normaal. Ik zie een hoop reacties van mensen die mijn mening delen. Daarnaast worden halve liters bier voornamelijk gedronken voor het drinken (het is veel en lekker goedkoop) en niet voor de gezelligheid en lekkere smaak.
Als je 3 liter drinkt in 12 uur tijd zou een normaal mens zo lam als wat zijn. Die gewenning is dan wel erg zorgelijk. En tussendoor drinkt hij ook nog water ook? Die man van je zit dan toch wel een keer op 10 op het toilet op n middag. Ik kan me echt niet voorstellen dat je zooooo ontzettend veel dorst hebt. Dan drink je gewoon om een andere reden.
Ik vind 3 liter water al absurd veel. Babyhope je man drinkt vaak 3liter bier + nog water en nog iets anders? zoveel drinken alleen al is niet goed en dan nog eens die alcohol erbij? Sorry maar ik vind het een langzame zelfmoord. Je maakt je hele lichaam toch kapot?! Als hij zo doordoet en hij krijgt niks aan zijn lever dan vind ik het een mirakel En dat je dat helemaal normaal vind? Euhm,...
3 Liter. Ik heb van dichtbij gezien wat er over is van iemand die dat 10 a 15 jaar elke dag gedaan heeft. De bloedwaardes mogen dan wel in orde zijn, Nu op dit moment nog. Maar het waardevolle brein is kwetsbaar. Het tast het geheugen aan en de impulsbeheersing. Iemand kan moeite krijgen om zijn emoties onder controle te houden. En herinneringen kunnen compleet verandert worden zonder dat diegene het door heeft. Wees zuinig op je hersenen! Ot. Wat betreft het stiekeme gedrag ts. Hij zal zelf door hebben dat hij niet goed bezig is. Maar je weet natuurlijk nog niet waar dan de grens ligt in wat hij te veel vind en daarom over gaat op stiekem. Benader hem voorzichtig. Mocht hij echt open en eerlijk gaan zijn, dagelijks veel te blijken drinken en alcohollist zijn (niet/slecht functioneren zonder alcohol) bereid je dan voor op de dorst. Iemand die aan het stoppen gaat met alcohol kan zich veel gaan afreageren op degenen die het dichtste bij staan. Mocht hij echt excessief drinken, zorg dan dat hij het afbouwt. Als hij veel drinkt en in 1 keer stopt dan kan hij kortsluiting krijgen.
Tja als het het probleem niet erkent is er geen probleem toch? En zolang het nog te koop is ook niet.. TS hopelijk hebben jullie goed kunnen praten vanavond! Ik heb aan je gedacht!
Na alle opmerkingen zwak je wat je eerder schreef aardig af. Ik ken ook iemand die aardig wat van die halve liters wegdrinkt. Werkt fulltime, baas tevreden, zorgt goed voor zijn gezin. Maar op basis van wat hij wegdrinkt durf ik toch wel te zeggen dat hij alcoholist is. Zijn vader tikt dezelfde hoeveelheid halve liters weg. Aan de zoon merk je (nog) niets, juist omdat hij waarschijnlijk gewend is aan deze hoeveelheden (want als ik zoveel drink val ik om). Aan zijn vader merk je dat (hoe zal ik het netjes zeggen?) de hersenen een tikje hebben gekregen door het vele drinken.
Ik werk in de verslavingszorg en dit is herkenbaar. Velen zijn deze fase al gepasseerd voordat ze in zorg komen. Alcoholisten kunnen het meestal jaren verbergen. Maar hoe sneller hij hulp aanvaart en krijgt, des te beter. Maar je vraag is vooral wat jij kan doen. Begrijpen dat hij het niet zomaar doet, er zit een probleem achter. Tegelijk hoeft jij het niet te accepteren dat het achter je rug in gebeurd en mag je duidelijk zijn door eisen te stellen; hulp zoeken. Ja, er zijn waarschijnlijk redenen voor z'n drankgebruik, tegelijk heeft hij verantwoordelijk om zijn probleem aan te pakken.
Sterkte ts. Ik ben opgegroeid met een alcoholist (11-17 jaar), zonder vader om op terug te vallen heb ik nagenoeg geen pubertijd gehad. Ik krijg dan ook echt buikpijn van je verhaal. Vooral het stiekeme, het liegen... Mijn moeder is vanaf mijn 5e een latent drinker. Mijn eerste herinnering was onze laatste vakantie samen: een weekje op de camping, op de heenweg bij het tankstation allemaal bier gekocht (dat kon toen gewoon), en tegen de tijd dat we er waren stuurde ik en zat mijn broer bij mijn moeder op schoot om gas te geven. 5 en 6 waren we. Dat er geen ongelukken zijn gebeurd..... Maar ze werkte nog, zorgen voor ons enz. Vanaf mijn 11e raakte ze haar baan kwijt, had ze geen reden dat ze op moest staan en werd ze een alcoholist. Mijn besef dat ze echt, echt verslaafd was (besides the obvious) was dat mijn broer en ik er een dagelijks gevecht van maakten om de alcohol weg te gooien/verstoppen, zij ze helemaal achterin de kelderkast had gezet en ging om de 5 minuten de kast in met als reden dat ze de verpakking van de swiffer zo mooi vond.... Drama. Echt. Ik hoop dat hij hulp aanneemt op mijn 17e is ze cold turkey gestopt, toen ik 22 weken zwanger was had ze een terugval (ik was 21 toen) en belandde ze met een gebroken heup in het ziekenhuis. En nu nog ben ik altijd op mijn hoede thuis. Dat gaat nooit meer weg.
Woow 3 liter alcohol op een dag en geen alcoholist? Sorry meid snap best dat het lastig is om in te zien, maar wake up serieus dat is is enorm veel!! Dat drinken de meeste nog niet eens aan wster, koffie thee etc. Ik ben na twee bier al hartstikke dronken! Dat is zo niet gezond. Ts, ik wil je heel veel sterkte en succes wensen. Hopelijk komen jullie er als gezin uit.
Sterkte ts. Lijkt me heel erg moeilijk. Ik wil je veel succes wensen met je gesprek. En babyhope, jij zit in de ontkenningsfase. Je wilt het gewoon niet weten. Maar statistisch gezien is je man gewoon een alcoholist. Als je nu hoog of laag springt, of hoeveel je het ook ontkent, het is gewoon zo. Denk daar maar goed over na, want volgens mij weet je het zelf ook wel, maar wil je het niet weten.