Mijn man drinkt stiekem..

Discussie in 'De lounge' gestart door Anoniem6598, 19 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Aangezien de flessen verstopt waren vrees ik ook dat dit slechts het topje van de ijsberg is. Verslaafden zijn meester in het verstoppen en excuses bedenken. Wat een rot situatie :(

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Van die stapelglazen, zitten nooit tot de rand vol, heb net even gekeken en er gaat 165 in dan. Dus ok, 10 x 165 is iets meer dan 1,5 liter. Maar dat is dus een paar keer per jaar als hij het echt bont maakt. Voor de man van babyhope is dat dus haast niets maar die vindt 2 keer zoveel normaal, terwijl ik 1,5 liter al bizar veel vind maar ok voor een paar keer per jaar.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Eens.

De meeste verslaafden zien het probleem niet, zij hebben geen probleem; jij hebt een probleem. Zij vinden niet dat ze te veel drinken; maar jij vindt dat.

Stiekem drinken? Waarom als het bij gewoon gebruik geen probleem is. Als er stiekem gedronken wordt zegt mijn gevoel dat er wel eens veel meer aan de hand kan zijn.

En mijn ervaring is helaas wel dat pas als een verslaafde zelf inziet dat er te veel gedronken word, hij/zij zich er pas voor in kan zetten te stoppen. En dat moet dan volledig stoppen zijn, anders zal die persoon het nooit volhouden.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Als 3 liter bier per dag gezellig is zijn het idd allemaal alcoholisten.
    Ik snap niet hoe je kan blijven ontkennen dat het geen alcoholprobleem is en dat je dit normaal vindt. En bovendien dat jij wil dat je kindje dit dagelijks ziet en dit normaal vindt voor een kinf om mee te maken. Ben benieuwd hoe dat gaat als ze straks 16 is.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zolang zij denkt dat het geen probleem is zal elk woord verspilt zijn.

Het algemene advies voor drinken is 1,5 tot 2 liter water (vocht) per dag. Bij 3L bier vraag ik mij af hoeveel niet alcoholisch drinken er gedronken wordt.

Klinkt als mijn niet alcohol verslaafde kennis die minstens 10 flesjes bier per dag dronk en geen alcoholist was en dus ook absoluut niet vroegtijdig is gestorven door gevolgen van te veel alcohol.

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

helemaal mee eens!! elkedag 3 liter bier is niet goed, en ben je zeker een alcohollist

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wat je zegt klinkt heel schappelijk. Het probleem is alleen dat je niet verslaafd bent voor even, maar voor het leven.
    Dit is eigenlijk hetzelfde als tegen een coke verslaafde zeggen dat hij op feestjes en partijen een lijntje mag nemen.
    Hij zou als iemand die ooit een drankprobleem had eigenlijk niet meer kunnen/mogen drinken.

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dat zei ik ook al. Geheelonthouding is de enige manier. Dit blijft levenslang zijn zwakke punt, hij komt er nooit meer vanaf. En als verslaafde 1 biertje of wijntje drinken kan niet.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Niet alleen het gedrag maar zou je moeten willen dat ze een vader hebben die grote kans heeft op korsakov? :(

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zat eerlijk waar al te wachten op het 'cultuur'-argument.

Wat uiteraard een BS argument is. En daarnaast is een wijntje wat anders dan elke dag 3 liter bier. Maar goed... Ik stop met argumenten want ze komen toch niet aan ;)

11. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Is zeker zo. Als het genuanceerder ligt en de ene dag kan hij 3 liter bier drinken en de andere dag laat hij staan, prima. Ik denk dat die 3 liter bier per dag als voorbeeld was, want later gaf je ook aan dat het om 1 a 2 biertjes ging. Hier gaat er ook gemiddeld een halve krat bier per weer door heen, soms meer. Vooral met goed weer (dan heb ik het nu alleen over vriend want ik ben zwanger).

Inderdaad, kan een kwestie van cultuur zijn, zeker weten. Mijn vriend komt uit Rusland, betekend niet dat alle Russen per definitie alcoholisten zijn, maar ja algemeen bekend ze drinken veel. Vriend heeft ook verschillende familieleden gehad die alcoholist waren. Maar mijn vriend is ook zeker geen alcoholist, die kan het ook laten staan al is ie niet vies van een biertje.

12. tuc

tuc Niet meer actief

ja dat ook ja.

13. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    #173 zon1980, 22 sep 2016
    Laatst bewerkt: 22 sep 2016
    Oh wat vervelend TS! Ik ga wel met de meeste dames mee dat ik denk dat het meer is dan die 2 flessen. 2 flessen sinds augustus vind ik totaal niet schokkend. Het gaat om het stiekeme en zijn reactie. Hij voelt zich betrapt, denk niet dat hij zich zo vervelend zou voelen als het echt alleen die 2 flessen zouden zijn. Maar goed, of het waar is of niet, blijft een vervelende situatie nu voor jullie.

14. tuc

tuc Niet meer actief

ook al is het de ene dag 3 liter en de andere dag niks, dan is het nog gemiddeld 1,5 liter per dag, dat is niet normaal uit welk land je ook komt.

15. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik weet uit ervaring (ex vriend) ook zo veel dronk ong 3 liter per dag.
    Bij de AA hebben ze gezegd dat 3 liter veel te veel is voor je hersenen.
    En dat elke dag.
    Maak je je dan ook geen zorgen dat je kinderen dit elke dag zien.
    Hij is wel hun voorbeeld en kinderen/jongeren hebben copieer gedrag.
    Ze doen na wat ze zien.
    Zij denken dat dit gedrag normaal is want ze zien het elke dag gebeuren.
    Maar dat is absoluut niet zo.
    Om het nog maar niet over erfelijkbelast te praten.

16. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ja klopt zeker. Bedoelde ook niet bepaald dat ik 3 liter bier in 2 dagen normaal vind hoor ;) maar snap wel waar het vandaan komt.

Buiten dat om is TS haar situatie inderdaad heel anders

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Elke dag is ook niet normaal Nee.
    En daarom zeg ik ook hij kan ook dagen weken niks drinken

Jullie blijven nu vallen over 3 liter. Maar het ging mij.om het voorbeeld. Dat hij.dat vandaag doet.omdat het gezellig.is.met ons huis vol mensen. Wil niet zeggen dat hij het morgen weer doet. Het gaat mij om dagen dat het lekker weer is verjaardagsfeesten en alle andere gezellige dagen.
    Onze dochter krijgt hier niks van mee want zoals.ik al zei hij.functioneert gewoon normaal. En daarmee bedoel ik dat Hij er niet langs gaat praten of scheef.lopen of wat dan ook
    Wanneer hij aangeschoten raakt stopt ie.
    Nee we hebben.geen auto. En onze vrienden en familie komen vaker hier.omdat er dan.lekker gekookt wordt of de bbq gaat aan.

Dat jullie blijven hangen bij die 3 liter per dag is aan jullie. Ik.heb al.duidelijk aangegeven dat het maar net is hoe de sfeer is.
    Hij werkt.namelijk ook nog 40 uur per week en in drie ploegen.
    Deze week dus ook al lekker op tijd naar bed as we speak voor de nachtdienst.
    En ja geloof me het wordt idd in bepaalde culturen anders. Wij zijn wat vrijer kan niet in een dubbele nationaliteits gezin er een Hollandse regeltjes life op na houden. Denk dat hij.hard weg rent. Als ik daar al mee.aan kom😂

Dus neem het nou niet zo serieus en lees.mijn berichten op een andere manier. Dan zie.je dat het een voorbeeld is.
    Dat het niet altijd meteen wil zeggen dat iemand alcoholist is als ie wat meer drinkt dan anders.

TS ik bedoel het helemaal niet verkeerd. Het eerste wat ik dacht was dat hij.mischien uit respect voor jou ergens anders ging drinken. Hij zegt dat zelf dus ook. Ik ben altijd iemand die het goede in een mens ziet. En misschien bedoelt hij het wel echt zo.
    Ik ga er namelijk niet meteen vanuit dat hij verslaafd is doordat hij zinnen en smoesjes geeft die verslaafde zeggen( zoals hier wordt gezegd).
    Ik denk dat de enige tip die ik.nog kan geven is praten en blijven praten.

Al vinden sommige hier dat ik mijn kop in het zand steek. ( voor iets dat dus niet zo direct is zoals jullie het lezen).

Ik stop hier want vaak in zulke topics met welk onderwerp dan ook merk ik dat ik niet duidelijk kan uitleggen wat ik nou eigenlijk.bedoel.
    En merk dat er dan altijd wel een paar dezelfde tegen me beginnen. En eerlijk gezegd wordt ik daar een beetje simpel van.

TS heel veel.succes en sterkte en ik hoop van harte dat het achteraf allemaal meevalt😘

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Lieve schat, je weet dat je alleen commentaar krijgt omdat we bezorgd zijn? In de eerste instantie zei je 'elke dag'. Als het niet elke dag is, of om de paar dagen, nou prima dan toch. Als je er maar op bedacht bent dat het een heel dun lijntje is tussen gezelligheidsdrinker en alcoholverslaafde.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @ Babyhope.
    Hij drinkt 3 liter bier, maar zodra hij aangeschoten is stopt hij. Dus hij drinkt 3 liter bier zonder aangeschoten te raken. Dit betekend dat hij dit niet 1x per jaar doet of 1x per half jaar. Als je dat namelijk zou doen zou je dronken zijn of bijna in coma. Dan ben je de grens al ver over aangeschoten heen.

Dus of je overdreef bij het noemen van 3L of je wilt niet inzien dat die hoeveelheden niet gebruikelijks zijn, maar ook slecht voor je zijn. Misschien niet nu, maar op de lange duur wel. Nationaliteit of afkomst maakt dan weinig uit.

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je geeft zelf aan dat hij elke dag zoveel drinkt en nu je commentaar krijgt is het ineens soms. We maken ons gewoon zorgen omdat je doet alsof het normaal is en dat is het niet. Je zal zelf ook best inzien dat als je soms 3 liter bier drinkt en stopt als je aangeschoten wordt je echt heel veel vaker dan soms zoveel moet drinken om van 3 liter alleen maar aangeschoten te raken.

Deel Deze Pagina