Allereerst wij zijn er absoluut niet mee bezig voor een 2e maar soms denk ik weleens moeten we er nog aan beginnen want alleen de naam voor een 2e gaat ons echt een echtscheiding bezorgen. dit was bij de eerst al zo'n beetje het geval. Toen ik zwanger bleek te zijn zijn we vrij snel op zoek gegaan naar een naam. Ik heb altijd gezegd als ik een dochter krijg Mila maar het overleden dochtertje van mijn schoonzusje heet zo dus geen optie. er zijn wat nam,en voorbij gekomen maar we hebben zoiezo te maken met een hele nederlandse achternaam. een etenswaar zo lekker rond je kan het met stroop eten zeg maar, dus daar past niet alles bij. Mijn man kwam aan met de naam Gisele Ik was hier niet zo weg van zeg maar. vervolgens zijn lang gekoestered naam : Amedien dit is hem niet geworden. uitendelijk wij zouden een dochter krijgen zou ze Amber Roos gaan heten roepnaam Amber. uiteindelijk bleek onze dochter een zoon bij 32 weken en toen werd het een drama, Giovanni, jermaine enz kwam voorbij. ik had de wens hem te vernoemen naar mijn overleden vader Marinus dit hebebn we gedaan, Hij is Rins gaan heten dit vonden we beiden een leuke naam kort weinig voorkomen (betekend zoetzuur maar oke was wel grappig als je voor en achternaam opleest ) Nu hebben we het weleens over een 2e maar volgens mij gaan we er niet uitkomen dan. ikzelf heb een lijstje waarvan ik denk dit zijn leuke namen maar mijn man blijft met amedien zitten. terwijl ikzelf meer ben van jongen Lars, Stan, Raven, Daan,reza dat soort namen hier zitten er al 2 bij die niet kunnen hoor maar om een voorbeeld te geven en een meisje Luna, Fleur, esmee, aimee, ook hier namen die niet kunnen. soms denk ik weleens we gaan er niet uitkomen dus we moeten er maar niet aan beginnen. heeft iemand suggesties hoe hiermee om te gaan.
Hier was het ook lastig om het eens te worden, maar het is gelukt door gewoon heel veel namen aan te dragen en op een gegeven moment zat er één tussen die we allebei leuk vonden. Je kan ook allebei een lijstje maken van je 10 leukste namen en dan bij elkaar 9 namen wegstrepen en kiezen uit die twee namen... (Als je mazzel hebt, staat een naam bij allebei op het lijstje)
Volgens mij is het overal het zelfde hoor!! Noemde gister mijn favo naam op, echt een naam die ik aan mijn 'misschien; toekomstige dochter wil gaan geven!! Zegt hij: Vind het echt verschrikkelijk!! En ik was er zo blij mee!! Maar goed, ons dochtertje heeft ook een naam gekregen, dus het zal wel goed komen
Eerlijk gezegd zou ik het hele onderwerp laten liggen tot je echt zwanger bent! En uiteraard kom je er dan echt wel uit. Nu is het zo theoretisch dat je veel meer je eigen positie gaat verdedigen dan je zou doen als er echt een naam moet komen. Daar krijg je meer ruzie van. Uiteindelijk zou je kunnen doen dat je een lijstje maakt met namen waarin je allebei een paar namen mag aangeven die je absoluut niet wil uit de rest kun je dan kiezen.
Wij vinden het ook heel erg moeilijk om voor de tweede tot een naam te komen, maar nu we weten wat het wordt, maakt het natuurlijk iets makkelijker en daarnaast hebben we een namenboek. Ik heb gisteren een lijst gemaakt van de namen die ik bij onze namen en de achternaam vind passen het waren 3,5 a4tjes en we hebben nu nog 4 namen over. Die we alle 4 leuk vinden. Maar in eerste instantie leek het er bij ons ook op dat we er niet uit zouden komen en uiteindelijk zijn die namen afgevallen die ik of mijn man alleen leuk vond en zijn er dus nu uiteindelijk 4 over waar we nog niet uit zijn. Dus al met al komt het wel goed. xxx Joyce
Ik hoop inderdaad dat het goedkomt, bij een volgende willen we ook niet meer weten wat het wordt, maar ik ben van de nederlandse korte namen mag iets engels zijn maar niet te en moet kort, en hij van de aparte buitenlandse namen, we hebben bij ons zoontje ook lijstjes gemaakt eerst toen hij een meisje zou worden dan. en dan krijg je man amedien gisele engelien stefanie samantha melissa en ik dan luna esme aimee fleur noa tara saar zit nietop een lijn het is uiteindelijk dan dat we amber beiden leuk vonden aar ja die zou bij ons zoontje horen als die een meisje was en dat willen we echt niet. nou ja blijven brainstormen en voor een jongen wordt net zo moeilijk moet ook nog eens vindt ik bij de naam van onze zoon passen en onze achternam is ook niet makkeljk te combineren
Wat lastig! Misschien dan 1 naam van jou combineren met een naam die je man leuk vind? Krijg je wel wat apartere namen misschien, maar dan heb je toch een deel van jullie allebei? Mijn vriend en ik hebben nu al een naam voor ons voorlopig niet geboren kind haha (meisje en jongensnaam)
goed idee van meisjeA19! ik heb altijd gezegd dat ik graag een meisje zou willen en was er heilig van overtuigd. voor jongen heb ik altijd geroepen Fabian, maar manlief zijn neef heet zo dus wilde hij niet. ik heb wel nog altijd een meiden naam in me hoofd waar manlief wel tevreden mee is Amy en als er nog een jongen zou komen hadden we het over Tobias of Stan
Ach als je straks zwanger bent, kom je er echt wel uit. Namenboek erbij en zoeken maar, wij zaten ook niet op 1 lijn. Maar onze kinderen hebben allebei toch echt een hele mooie naam gekregen waar we het allebei over eens zijn geworden. Maar irritant is het wel als je man niet wil begrijpen dat jouw bedachte naam de allermooiste is Zo vind ik Juliette prachtig, maar man dus niet
Lastig hoor. Dat probleem hebben we hier ook wel een beetje. Compleet verschillende smaak wat namen betreft. Een vriendin van mij heeft trouwens een vriend die ook van het soort namen houdt al jouw man - beetje Frans, vrouwelijk. Hij wilde hun dochtertje bijvoorbeeld Francoise noemen. Terwijl zij wat meer van de stoerdere, korte namen is. Uiteindelijk heet het meisje Neeltje. En ik snap hem wel: die meisjesnamen met -je erachter zijn vrouwelijk (een beetje Goois zeg maar, net als Francoise), maar je kan ook een stoere naam kiezen, zoals Neel, en met -je erachter klinkt het dan nog steeds stoer en apart.
Allebei een lijstje maken en dan kijken welke namen jullie allebei leuk vinden bijvoorbeeld. Hier nog een paar namen: Jula Noa Rosa Isa Evie