Wat vinden jullie van de jongensnaam: DANE Ik kwam deze naam tegen, en ik vind hem erg leuk!! Maar aan de andere kant weet ik het niet!!?? (beetje vaag) Een frisse blik van derden kan meer duidelijkheid geven!! alvast bedankt!!!
Leuke naam! Maar voor een jongen zou ik het dan eerder schrijven als bijv. Dain en voor een meisje als Dané. (dit wordt overigens ook de naam van onze eventuele dochter!).
Ik bedoelde de uitspraak Deen!! Dus de schrijfwijze Dain is nog niet zo gek!! Dane (met streepje) Erg leuk voor een meisje!! bedankt voor jullie snelle reacties!!
ik zou het inderdaad ook anders schrijven, anders zou ik denken dat het een meisjesnaam is - daanuh of daa-nee 'deen' vind ik wel een leuke jongensnaam.. denk dat Dain de beste manier van schrijven is dan inderdaad..?
Grappig dat iedereen het uitspreekt als Danee (in iedergeval anders als DEEN) Ik ken een meisje die Jane heet, en dat spreek je ook uit als Jeen. Maar goed, wel handig om te weten misschien de schrijfwijze DAIN, of DAYN beter zijn!!
Hoe je het ook uitspreek ik vind het een lelijke naam, sorry. Overigens is Deen een supermarktketen en daar associeer ik de naam direct mee.
Ik ken ook een supermarkt met de naam Deen. Ik vind het absoluut geen mooie naam voor een kind, hoe je het ook uitspreekt!
Mijn eerste gedacht was, best leuk! Maar toen ik zag staan dat het uitgesproken wordt als "deen" denk ik meteen aan iemand uit Denemarken. Dain of Dayn vind ik lelijk staan. En als je hem dus als Dane houdt, krijg je waarschijnlijk verkeerd uitgesproken naam en verkeerd gespelde ook nog... jammer want mn eerste gedachte was positief!
Ik zou het uitspreken als Deen. Ik vind de schrijfwijze Dain overigens wel mooier. @ Tord, maar denk je dan bij Finn ook aan iemand uit Finland en bij Noor aan iemand uit Noorwegen? Of is dat meer ingeburgerd dan Dane/Dain?
Ja dat vind ik ook hoor!!! Waarom zal Dane niet kunnen, en Finn en Noor wel!! Maar een supermarkt...... dat vind ik toch minder fijn!! Weet ook nog niet of we wat met deze naam gaan doen, maar vond/vind hem wel stoer!!
Ik vind Finn inderdaad ook zo´n twijfelgeval . Iemand vroeg hier van de week meningen over "Finn Zandstra" en toen zag ik dus echt een blonde noorderling voor me, op schaatsen in de sneeuw. Noor, is een meisjesnaam en ik heb daarom denk ik niet deze asociatie. Wie weet is het gewenning hoor! Maar dan nog zou ik het vanwege de schrijf- en spraakverwarring nooit als naam voor mijn kind nemen.