Alle 3 mijn kinderen zijn door hun vader te wereld gebracht, mooie ervaring steeds weer om dat samen te doen. Ben nu weer in verwachting en hoop het nog maals weer zo te doen!
vinden jullie dat samen dan niet een beetje genantof tja zoek er een woord voor? Je word als vrouw van ondere nogal gemangeld en er komt een hoop smurrie bij. Vind het ergens toch wel een beetje...tja weet niet....kan niet echt een woord vinden. Vind het heel mooi hoor en mijn man ook maar ergens in mijn achterhoofd.....
Allebei ben je niet bezig met de ontplofte egel en de smurrie, je ziet allen maar diemooie gebeurtenis, in elk geval zo hebben wij het ervaren. Bij de eerste zelfs ontlasting gehad met het persen
Uh tja....... @tappie zal eens polsen hier. Weet niet hoe hij er over denkt eigenlijk. Hij wil der wel aanpakken maar of hij meer zou willen helpen geen idee.
Wij zijn niet bezig met het ontplofte van onder en alles wat er uit komt aan extra haha. Natuurlijk hebben we het er wel over, maar mijn man vindt het geen probleem. Het is zijn manier om actief bij te dragen bij de bevalling zonder er bij te staan en naar te kijken. Hij is er met een doel en dat vindt hij prachtig. Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat en dat het loopt als we willen. Ik vind het niet gênant en we hebben er bij stil gestaan hij heel droog, ik zie haar kruin en ach al het extra neem ik voor lief. Heel raar maar ik heb liever dat mijn eigen man daar aan het gluren is dan 1 van de 20 gynaecologen, welke ik ook krijg, want de helft heb ik nog nooit gezien. Ik heb volle vertrouwen in mijn man Straks heb ik een 1 of andere miep aan mijn bed, dan hoef ik me daar in ieder geval niet mateloos aan te irriteren haha. @marieke o jee die hebben ze gelijk op moeten lappen ... haha. @tappie ik hoop het ook zo te ervaren samen met mijn man. Het lijkt ons heel bijzonder !
Die van mij wilde niet eens kijken toen de kids geboren werden! Bij de eerste zat hij achter me toen ik op de baarkruk zat, daar was hij erg blij mee! Ik heb zoon toen zelf aangepakt. Dat vond ik echt een heel mooi! Bij de tweede mocht ik niet meer op de baarkruk (maar goed ook, want ze was er liggend in 1 perswee) bevallen en lag dus gewoon op bed. Manlief zat op de andere bedhelft vlak bij mijn hoofd, hihi. Super dat jouw man het wel wil/durft!
Genant? Kimmeding... het gaat wel om je levenspartner hoor. Hij is degene aan wie je het juist zou moeten kunnen toevertrouwen! Ik zou graag willen dat ik of mijn man het kind opvangt... maar of hij het kind zou willen halen? Weet ook niet of dat handig is, want misschien beval ik wel staand of zittend op zijn schoot. Daar zijn we ons nog over aan het verdiepen.
Stoer! Mijn man durfde niet eens te kijken (heeft ie ook echt niet gedaan). Ik hoop dus dat óf de VK hier op tijd is, óf we op tijd in het ziekenhuis zijn.. want anders kan ik het solo doen vrees ik, haha
Wat gaaf!! Dat ga ik ook aan mijn man voorstellen. Wel met handen van de vlos erbij graag want ik wil niet scheuren omdat het misschien te snel gaat. Zelf aanpakken lijkt me ook super maar dat kan ik niet, ik trek bij een perswee helemaal achterover.
Hihi de gynaecoloog, ow dat wordt eigenlijk nooit gevraagd wat leuk. Ik ben nog steeds helemaal verliefd op het idee. Toevallig gisteren nog met mijn man over hoe mooi hij het vindt dat hij daadwerkelijk wat kan doen en niet alleen bijstaan. Hij vindt het spannend maar hij voelt zich vooral trots hihi. En ja de gyn is er bij, dus die houdt alles wel in de gaten. Ik zei dan poep ik je straks helemaal onder, mijn man heel droog, we hebben een extra shirt ingepakt komt goed Ruim ik wel op schat whahahaha. Ik hou van mijn man
@melanie ik heb het ook in mijn geboorteplan staan en die zit naast in mijn dossier ook in mijn koffer, zodat ze niet in ene zoiets hebben dat het nergens staat of wat dan ook. Want ik weet niet welke gyn er dienst heeft op het moment. Ik heb ze niet allemaal gezien, dus ik ben benieuwd
Wow wat mooi en bijzonder! Ik hoop heel erg voor jullie dat het zo ontspannen en zonder complicaties mag gaan. Mijn man zei direct na de geboorte van onze dochter: de tweede doe ik zelf! Het was heel snel en soepel gegaan en hij heeft blijkbaar goed opgelet haha. Maar misschien een heel domme vraag... wat doet de vk of gyn eigenlijk tijdens de uitdrijving? Ik kan me alleen herinneren dat hij toen haar hoofdje al bijna stond, de vliezen doorprikte omdat deze nog altijd niet waren gebroken. En dat ze daarna geboren is... althans zo herinner ik het me. Is er nog iets wat hij doet om de uitdrijving te helpen? En zo ja, kan het zijn dat ik dat compleet gemist heb? (was er helemaal bij, ben geen moment out geweest)
@nescio Het hoofdje van het kindje moet nog gedraaid worden (spildraai), eerst wordt het inwendig (door babsje zelf) gedaan, dan wordt de ligging bepaald, moet wel met het kruintje eerst komen en daarna moet het uitwendig terug gedraaid worden naar de zijkant. nakijken dat er geen navelstreng om de nekje heen zin en het schoudertje als eerste geboren onder je schaambeen doorduwen. EN wat jij zei inderdaadn
Owh wauww !! Wat een prachtige gedachte!! Had het er pas met me vriend over en die verzekerde me dat hij er best bij wilt zijn, maar dan toch wel aan mijn hoofd einde Denk dat de echte mannen zich hier toch onderscheiden van de watjes, zal het er even inwrijven bij me vriend, want die voelt zich altijd zo 'mannelijk' =p
@mutsz1991 whahahaha hij wil er al bij zijn. Er zijn mannen die bij de gedachten al onderuit gaan. En ja een man moet er ook wel tegen kunnen. Gelukkig is mijn man heel wat gewend hihi, scheelt misschien wel. Het is allemaal afwachten ik hoop zo dat het allemaal gaat zoals ik hoop. En zo niet... .dan komen we er ook wel overheen, maar als het even kan. Dan laat mijn man zijn handen wapperen hihi
Wat een gaaf idee zeg! Ik hoop echt voor jullie dat het gaat zoals jullie graag willen! Laat je tzt hier nog even weten hoe het gegaan is?
Natuurlijk, whahaha hoor net dat we bbq hebben op de kazerne als ik 38 weken ben en ik lachte me rot... zal je zien, sfeervol op een militaire kazerne, dokter op het kamp whahaha Dan mag mijn man het alsnog doen . Ik zal tzt zeker zeggen hoe het gegaan is en hoe we het ervaren hebben