Mijn man gaat ons kindje halen :)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Meijtje, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Sorry maar zo'n rare vraag vind ik het niet die ik stel.

Genoeg dames hier die het idee van ontlasting bij het persen vreselijk vinden dus kan me voorstellen dat ze hun levenspartner dit ook niet mee willen laten maken.

Was niet rottig bedoeld maar weet wat erbij komt kijken en kan me ergens indenken dat je dat ook in je achterhoofd houd.

Maar goed ik zal wel een vreemde eend zijn.

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind het ook gênant hoor. Maar het hoort erbij! En daarnaast heeft mijn man me nu al twee keer mijn bed vol zien sch**ten dus wat dat betreft :).

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dat draaien enzo heeft mijn man niet gedaan, maar hij heeft haar wel aangepakt. Als hij het niet had gewild, had ik het zelf willen doen. Op zwangerschapscursus hoorde ik er over, ik vond dat zo mooi... Ik wilde ook gelijk dat mijn man dat zou doen, ik draag het kindje 9 maanden bij me, dit is zijn moment.
    Hij vond het ook heel mooi om te doen, al moest de verkoskundigde hem er in het heetst van de strijd wel aan herinneren ;)
    Het gaat heel snel (bij mij althans) dus camera in de aanslag!

4. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer

Ja gelukkig wel zeg!! Anders had ik hem helemaal voor watje uitgemaakt ;) Sorry voor de vrouwen onder ons waarvan de man er niet bij wilt zijn, maar vind toch echt dat een man zich daar maar gewoon overheen moet zetten, hij heeft er toch ook aan meegewerkt om het in je te stoppen, dan moet hij er toch op zn minst bij zijn als jij het er weer uit moet werken :)

Ach en wie weet op dat moment zelf vind hij het helemaal te gek en wil het alsnog opvangen haha!

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Vind ik ook hoor. Beetje ballen kom op.

Ben blij dat ik toch niet zo raar denk.
    Mijn man is er ook niet van onder de indruk maar ik kan daar wel even voor op mijn achterhoofd krabben

6. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    mooi als je man dit kan doen!
    wij wilden dit ook graag, bij de eerste ging het te snel en heeft de vk onze zoon gehaald.
    maar bij onze dochter heeft mijn man het gedaan. het mooie was dat de stagiaire vk de bevalling begeleide en de vk zelf hier foto's van heeft gemaakt. ik wilde dit eerst niet, maar ik ben blij dat ik er toch wel foto's van heb. het was een heel mooi moment! mijn man heeft nu echt het idee dat hij iets heeft kunnen doen tijdens de bevalling. hij heeft haar gehaald, op mijn buik gelegd en als eerste gezien en megedeeld dat het een dochter was..

super!

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ooh bedoelde je ontlasting? Daar had ik geeneens bij nagedacht. Ik dacht aan bloed, vruchtwater (dat valt voor mij onder smurrie) en een raar uitziend lichaam vanonder. Ontlasting ja... dat kan best akelig zijn. Maar niet teveel bij nadenken....

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @kimmeding, ik kan me wel voorstellen dat mensen problemen hebben met de ontlasting. Dat hoort er bij (jammer genoeg) Gelukkig vindt mijn man dit geen probleem en heb ik daarom er ook geen probleem mee. Ik snapte je gelijk, maar je moet eens weten hoe mijn man ruikt (en zijn kleding) als hij een week in het bos heeft gelegen haha en ja zolang ik niet in zijn eten spetter??? vindt hij het niet erg whaha. Als nog heb ik liever dat hij het behendig weg haalt, dan dat een gyn dat doet ;) Noem mij raar haha. Zelf werk ik in de zorg en maak ik elke dag wel andere mensen schoon en dan heb ik zoiets van, zo erg vind ik dat niet, voor mijn man om wat voor reden dan ook zou ik het ook doen, zonder dat ik het vies zou vinden... Raar misschien, maar ja dat ben ik :p

@mam van Kyano precies, hij doet wat, hij heeft actief meegewerkt en het afgemaakt om de kleine op de wereld te zetten en bij mamma neer te leggen :) Heerlijk toch :D

@mutsz1991 ja op het eind kan het altijd anders gaan als hij eenmaal het hoofdje ziet dat hij zoiets heeft van ohhh mag ik. Wil hij wel de navelstreng doorknippen?? Ik wil dat samen proberen om het af te maken, maar ik ben bang dat ik geen kracht meer kan zetten haha :p

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Leuk joh! Hier was het ook de bedoeling maar het ging te snel. Ze dachten dat ik rond 5cm zat toen sam werd geboren na 1x persen. Heb bij hem trouwens geen ontlasting gehad.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    mijn man blijkt haar over gepakt te hebben toen haar schoudertjes er net uit waren.. kan me alleen niets van herinneren haha

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik vind het een hele mooie gedachten om het op deze manier te doen. Maar ik denk dat het vooral aanpakken zal zijn.

Hopelijk heb je een voorspoedige bevalling.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    @ Meijtje: man bij defensie ofzo? een week in het bos, laat ik die geur kennen hahaha.

@ Sandana: oke dan was er sprake van een miscommunicatie hahaha

13. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    wauw wat apart!!! hier is het niet gebeurd.. bij een 2e zou ik hem/haar wel zelf aan willen pakken..

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @kimmeding klopt :) haha dan kunnen ze heerlijk binnenkomen :D
    Sinds kort heeft hij een wat rustiger functie dus dat valt nu wel mee hihi ;)

15. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Hier heeft mijn man de bevalling gedaan!dit omdat er geen vk bij was, helaas!
    Mijn man vond dit niet zo`n fijn ervaring maar ik vond het wel erg mooi en intiem....maar dat is achteraf natuurlijk(toen ik wist dat het kindje gezond was)

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    DTtje, ik kan me voorstellen dat het niet zo fijn is als er niemand bij is om op terug te vallen. Dan moet het wel. Gelukkig dat je het achteraf wel mooi vond en dat het kindje gezond ter wereld kwam, dan houd je ook even je hart vast zeg..... Het is allemaal goed gegaan :) blij toe!

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Yuk nou kan het nog ruiken blegh.
    Hier inmiddels 1.5 jaar uit dienst dus geen last meer van bos stank maar van andere dingen hahaha.

Heb het met mijn man er over gehad en hij weet niet zo zeer hoe hij zal reageren.
    We gaan het er met de vk over hebben dat lijkt me een beter plan

18. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    whahaha, ja die geur blijft inderdaad hangen he.
    Die van mij blijft binnen defensie, maar heeft nu een functie dat hij niet in het bos hoeft rond te rennen :)
    Het beste inderdaad om het te overleggen, het blijft een verrassing hoe het zal gaan, wie weet wilt hij het alsnog, of juist niet, als de mogelijkheid open is kunnen jullie altijd nog kiezen.

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Heeeeee heb ik jou al gesproken, volgens mij niet he? Ik ben ook zonder vk bevallen, ondanks dat ik in het zkh was! Ze geloofde niet dat ik al heel ver was (had net 5 cm geconstateerd en vliezen gebroken) ze liep de kamer uit en even later kreeg ik persdrang. 1x persen en Sam floepte zo het bed op. ging zo snel! Pas toen we de navelstreng van zijn nek hadden gehaald en hem op mijn borst onder een deken hadden gelegd kwam de verpleegkundige binnen, die wit wegtrok en de vk riep.

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Jeetje! Marieke1983.... dat is wat, dat het zelfs in het ziekenhuis zo kan gaan. Niet te geloven! Dat moet ook een rare gewaarwording zijn geweest. Geen trauma's aan over gehouden hoop ik??

Deel Deze Pagina