Mijn man gaat ons kindje halen :)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Meijtje, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ja dat houd ik ook in mijn achterhoofd. Ik heb het wel in mijn geboorteplan staan, dus als ik zelf niet meer 'aanwezig' ben hoop ik toch dat ze zich daar in schikken.
    Ik ben echt heel benieuwd :) Het wordt mijn eerste keer en ik weet niet wat ik er bij voor moet stellen. Ik kan alleen teren op verhalen van anderen. Hooguit nog 2,5 week en dan zullen we het weten hihi!

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    volgens mij heb je wel een beetje een te romantisch idee over bevallen...
    ik kijk er met een goed gevoel op terug, maar het is superheftig en heb toch echt half zitten janken van de pijn! en ik ben niet kleinzerig.
    al had sinterklaas het kind opgevangen, ik zou t niet eens gemerkt hebben.
    ik hoop natuurlijk dat t allemaal zo gaat zoals jij wil, maar ik vraag me af of je er tijdens de bevalling nog zo over denkt...ben benieuwd....

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #103 Meijtje, 3 okt 2012
    Laatst bewerkt: 3 okt 2012
    Het ging precies zo als we wilden het was geweldig.
    Om 2.30 wakker met om de 2 minuten weeën, om 3 uur manlief dat het niet meer ging, 45 minuten getimed en werd alleen maar korter. Perswee thuis in de auto en in het ziekenhuis gelijk hallo, ik moet naar de wc, toen wilde ik er haast niet meer van af en wat blijkt al wat haartjes te zien.
    Verpleegkundige was er en mijn man heeft het begeleid. Heeft overal mee geholpen, schoudertje, opvangen. Het ging zo relaxed en ik maar babbelen tussen de persweeën haha, ik heb echt alles meegekregen. In 27 minuten was zij en de placenta geboren. Ik herinner me nog alles en heb het hoofdje zelf gevoeld en mijn man heeft haar op mijn buik gelegd. Geen medicatie geen scheuren, gewoon een stortbevalling. Ik denk dat de 2e tegen zal vallen. Om 5.27 was ze geboren.
    O ja de dokter kwam te laat, ze lag al op mijn buik hahaha :)

Jammer erna een fluxus liter bloedverlies, want de placenta was al los en ik had nog persweeën, dus mijn baarmoeder ontspande ook nog, maar om 14.00 mocht ik lekker met mijn kleine meid naar huis. Dus dat is nog snel :)

Echt een super ervaring en ze hebben heel wat foto's gemaakt dat mijn man kleine Elena haalde. In 1 woord het was geweldig !!!

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Meijtje: Wauw!! Van harte gefeliciteerd! Nu lekker genieten van jullie kleine Elena :)

5. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Jeetje, wat een snelle bevalling! Onwijs gefeliciteerd met jullie dochter! En wat super dat het zo is gegaan als jullie wilden en dat ze nu al besloot te komen, nu je man nog gewoon lekker in de buurt was. Echt super voor jullie dat het zo gegaan is, ik heb het jullie zo gegund :)

6. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Gefeliciteerd!!!
    En mega bijzonder!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd!! Wat fijn dat het heelmaal ging zoals jullie wensten!

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    dank jullie wel. het was ook echt heel bijzonder :) echt zo mooi en ik ben blij dat ik het zonder medicatie of iets had. de pijn viel in mij beleving echt mee en ik was helemaal bij. het was perfect jeej :D nog steeds helemaal op de wolk hihi

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Gefeliciteerd meid en wat een mooie bevalling!!!!

10. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    even het hele verhaal

Dank jullie voor de felicitaties. Ik werd om 2.30 wakker met weeën app gebruikt ze waren om de ruim 2 minuten. ik geloofde het niet, weer het bed in 15 min later ging niet meer hup weer de wc boven op haha. 15 min later, schat auw. Manlief wat is er, ik auw hahaha echt heel droog hij keek me aan, hij zegt hoeveel minuten ik zeg 2 hij oke. Gaan we even nog timen, want dan gaat het heel snel... 3.00 projectiel braken, hup champignons van mn avond eten tegen de muur aan de overkant van de douche... ik sorry schat sorry kan er echt niets aan doen, van onderen liep ook gelijk helemaal leeg... ik ow ow dat ook nog beetje geirriteerd. hahaha dat was achter de rug, hup douche aan en mn vliezen braken. Mijn man ondertussen bellen naar het ziekenhuis en koffer in de auto. Ik onder de douche vandaan ondertussen weeën rond de 1 min 30, aangekleed en toen kwam de eerste perswee ik huh dat kan echt niet zo snel (ondertussen was het kwart voor 5) Perswee op de bank beneden perswee op de wc weggepuft, hup de auto in. Perswee in de auto en voor de deur van het ziekenhuis.... die man van de beveiliging 'kom binnen wilt u een rolstoel... ik heel droog ik heb persweeën ik ga wel lopen' die man keek me aan nou niet normaal whahaha. Hup gelopen naar de afdeling, daar, hand en gelijk ik moet naar de wc.... Zij dat kan hier is de verloskamer, hup perswee op de wc daar wilde ik niet meer van af, wat een geweld is dat haha. Zuster je moet er af! Ik nee echt niet ik zit goed hier ondertussen mijn broek schoenen sokken string uit (ja die had ik nog aangedaan thuis) en mijn man en die verpleegkundige wilde me van de wc afslepen en ik heel droog wacht nou ik moet nog afvegen, die keken elkaar aan whahaha. Dus zij ieder een arm en ik wijdbeens naar de bevaltafel en ja hoor ik lig en mijn man, schat ze is donkerblond. De gynaecoloog was al wel opgepiept maar nog niet aanwezig. Ik kon het niet meer houden, dus met beleid meepersen (valt best mee moet ik zeggen, het terugzakken doet pijn, maar als je je buik vast zet kan ze dat niet en voelt een stuk beter) Zegt de zuster in ene, moet je voelen, dus ik tussen na de 2e wee op de tafel, mijn man had ondertussen gevoel en toen deed ik dat... he dat voelt net als een gerimpelde jonge hond whahaha. Zij in een scheur. Ik zo niet dan?? Dus weer een perswee Stond het hoofdje en ik weer voelen en zonder perswee langzaam doorduwen, je denkt toch niet dat ik dat laat staan haha. Toen zonder perswee schoudertjes, Manlief zei ogen open en puffen.. ik huh? (wilde bijna in mn eigen bubbel verdwijnen) Hij zei, nu ben je weer scherp. Ik keek hem appelig aan, oke. Hij zo nu inademen en persen, hij heeft de schoudertjes één voor één gehaald onder begeleiding van de zuster. En hup nog even een half persje na en ze was er uit! Vloedgolf vruchtwater erachteraan en hij legde haar op mijn buik om 5.27. Toen kwam de gynaecoloog binnen. Ow ik ben te laat.... ik keek haar aan, uhm ja. Placenta bleek al los te zijn dus zelf 1x persen en die was er ook uit om 5uur30 . Het enige wat daardoor gebeurde, was dat ik wel nog wat Persweeën had daarna waardoor mijn baarmoeder ging ontspannen en ik een liter bloed verloor. Dus ik zo neee niet een fluxus en de zusters keken zo op en de gyn ook, ow je weet wat dat is.
    Zuster ja nou moet ik je wel een injectie geven om je baarmoeder samen te laten trekken balen! Ik zo 'auw tering deze doet meer pijn dan de hele bevalling bij elkaar, wat een tering prik! Eerste vloek sinds het begin. En ik moest ook aan een infuus, want het moest toch sneller. Dus NaCl erin getrapt nog een spuit oxytocine en toen naar de andere beval kamer, want had er 1 met de placenta door de kamer gelopen en liep zo'n heel spoor. Heel klein scheurtje binnen, maar dat wat niets en hoefde niet gehecht te worden, verder niets.... Ik mocht bezoek laten komen op de andere bevalkamer, want iedereen was nog aan het slapen en de eerste controle. Om 10.00 naar zaal ik was niet duizelig of iets HB was alsnog 6 en gelukkig als ik geplast had, bv onder toezicht had gegeven, de kleine had geplast uiteindelijk om 15.30 mocht ik naar huis. want ze wilde toch nog een extra dosis erin trappen omdat ik alweer op was gestaan rechtop zitten veel te druk hahaha. Niets voor mij als vogeltje op bed, want ik voelde me verder goed. Ze hadden medelijden met mijn man whahaha die moet mij op bed zien te houden uhm bijna ;)

Dsu het was heftig maar heel goed te doen. Kleine meid is wel misselijk en moet echt bijkomen van het natuurgeweld. Voor mij is het ook, dat ik het idee soms heb dat ik wakker moet worden en denk dat ik dan nog zwanger ben en dat ik het gedroomd heb. Het kan toch niet zo snel.
    We hebben hard gelachen op de verloskamer. Hun dienst zat er om 7.30 op en dachten niet dat er nog een kind geboren werd in die tijd. Die kwamen nog speciaal afscheid nemen. O ja die beveiliger achter de balie tegen mijn moeder een uur nadat ik binnen was gekomen, is ze nu al bevallen, mijn moeder wie, ja die net een uur geleden binnen is gekomen. Zij 'ja al een half uur geleden' Had graag het gezicht van die man willen zien. whahahaha

11. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Bij ons is het ook het plan.. alhoewel, 'halen', het is meer als het hoofdje geboren is, dat hij haar dan (evt met hulp van de vk), eruit haalt en dan op mijn buik legt. Ik vind het zó stoer dat hij het wil doen, echt supertof dat hij dat aandurft. Het had mij niet uitgemaakt, ik wil dat hij zich er prettig bij voelt, en als het alsnog niet gaat door omstandigheden dan geeft dat ook niet. Maar het idee alleen al.. *smelt*. :D

12. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    @ Meijtje: jeetje, wat een verhaal zeg :D Maar heel fijn dat jullie er zo goed op terug kijken! Als de verpleegkundige er niet was geweest, had je man het sowieso helemaal zelf moeten doen ;)

En nou moet hij over een paar dagen op training toch? Dat lijkt me wel een flinke tegenvaller!

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @enfemera dat is inderdaad super stoer! Ik heb het echt als geweldig ervaren... je kunt op het laatste moment altijd nog anders beslissen, maar hier alles gedaan.

@muffinmeisje Ja gaat inderdaad tegenvallen, maar hij was bij de bevalling en ik heb een hele lieve familie hij probeert als hij in de buurt is ook naar huis te komen om mee te helpen echt heel attent.
    Hij heeft de navelstreng opgehouden, daar kun je bloed trekken voor de resusfactor, want ze stond te kijken waar ze het vandaan moest halen haha en met infuus zetten zei ik dat ik hem rechts wilde hebben en mijn man daar moet je het bij haar zetten en had al de pleister bij de hand om de naald vast te zetten ( hij kan ook zelf infusen zetten enz, heeft hij ook in zijn tas zitten, dus als het moet dan kan hij het zelf ook doen ;) ) de verpleegsters vroegen aan hem of hij niet vaker een nacht mee kon draaien, makkelijk zo'n man die alles aangeeft enz. Hij had al handschoenen aan, matje erbij gepakt, gaasjes klaargelegd whahahaha Hij was lekker bezig! :D Ik ben nog steeds dol gelukkig dat het zo gegaan is. Er was rust in de tent en hij paste er prima tussen, het ging zo in samenspel met de zuster :D Ja ik kon het niet beter treffen! Ze vonden het de leukste bevalling in jaren!

14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal, fijn dat het is gegaan zoals je gehoopt had, van harte gefeliciteerd met jullie meisje, geniet er van samen,
    groetjes Siriel

15. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Zelf zou ik er geen goed gevoel bij hebben als m'n man dat zou doen. Overigens kon het bij ons zowieso ook niet omdat ons kindje te lage hartslag had en met fundusexpressie(uit m'n buik geduwd) is geboren

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @ladyw. dan kan ik me best voorstellen dat je het niet zou willen. Ik had daarin tegen een droombevalling!

ik heb de foto's terug gekeken van de bevalling, wat super stoer dat je ook echt mijn man haar ziet begeleiden :) Het staat ook op haar geboren kaartje. Op het officiele document staat de naam van de gynaecoloog die te laat was. Maar we hebben wel een speciaal kaartje van het ziekenhuis waarop staat dat manlief het gedaan heeft.
    Wat kijk ik droog op de foto's te grappig. Ze heeft door het tempo niet eens een spildraai gedaan, dus kwam met het hoofdje zijwaarts. Dat ik niet gescheurd ben is nog een wonder. Het zijn geweldige foto's en ik ben blij dat ik ze heb. Niet voor alle ogen besteed, maar ik ben heel trots op mijn man die zo koel alles vanaf het begin tot het eind gedaan heeft. Ook thuis alles in rust maar met tempo gedaan. Het is echt zo speciaal :) Kan er nog steeds niet over uit. En de zusters praten er nog steeds over haha. Morgen even foto uitprinten en langs brengen bij degene die ons geholpen hebben. :)

Volgende keer hoop ik weer zo te mogen doen!! (maar je weet nooit dat weet ik)

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    o ja hele weken alleen het gaat :)
    Ze heeft een flink temperament, maar ik moet zeggen dat het verbazend snel went om alleen voor een kleine te moeten zorgen. Pappa is er alleen in het weekend. Onze Elena is nu bijna een maand oud. Nu heb ik overdag niets om rekening mee te houden. Ik en de kleine meid. Ze kan soms onafgebroken huilen, maar dat geeft niet. Ik neem haar overdag vaak in de buidel zodat ze wel wat slaapt.
    Ik ben best geduldig en kan er redelijk tegen om echt weinig slaap te hebben. Het is wel zo dat alles op je eigen manier gaat doen en dat ik er aan moet wennen dat het niet alleen hoeft in het weekend. Voor ik het weet heb ik alles gepakt enz. en stuif ik mijn man voorbij. Is niet helemaal de bedoeling, haha.

Hij is mijn steun en toeverlaat. Als het niet zou gaan dan zou hij zo snel mogelijk weer naar huis komen, maar het gaat, het gaat naar mijn beleving goed :) We hebben nog steeds iets bijzonders samen gedaan. Dat pakken ze ons niet meer af :)

Deel Deze Pagina