Puppyverkoop in winkel

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik werkte vroeger bij V.i.p. hondenboetiek in Rotterdam..

Later ben ik daar weggegaan (weggepest door mijn zw-schap, wat een stress heb ik gehad door die tr*t zeg) en vlak daarna begon ze pups te verkopen, vanuit de winkel, zonder moeder aanwezig en allemaal kleintjes ook nog.

Helaas kwam ze niet zo lang daarna daar mee in het nieuws omdat de verkochte pup aan Monique Smit overleden was.

Maar ik keek net op haar website en ik zie dat ze geen puppy's meer verkoopt.
    Zal het zijn omdat het niet mag om puppy's in een winkel te verkopen?

Ik vond het sowieso al van de gekken dat het op deze manier zo openbaar kon, maar ze heeft het nog aardig lang volgehouden.

Het spijt me zeer, maar ik hoop nog steeds dat ze uiteindelijk failliet gaat raken. Zo zuur heeft dat mens mijn leven gemaakt terwijl ik zwanger rond liep (adviseren te aborteren met 11 weken enzo, suggereren dat mijn leven ''over'' zou zijn als ik in de lidl zou lopen met een jankend kind etc.etc.).
    En nadat ze pups op die manier begon te verkopen, hoopte ik hier eigenlijk alleen maar meer op.

2. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik ken dat gevoel. Iemand heeft mijn tijd op de middelbare school zo verpest dat ik echt hoop dat ze nu een k*t leven heeft (wat volgens mij ook zo is gnagna)!
    Mensen zeggen bij iets ergs soms: "dat wens je niemand toe" en dan denk ik vaak: "Ik wel"
    Heel erg, want ik ben helemaal niet haatdragend, maar zij heeft mijn leven destijds zo zuur gemaakt! Dat terwijl de puberteit al niet eenvoudig is :(

3. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    je mag gewoon pups verkopen in een winkel mits ze 7,5 week geweest zijn of moeder moet er dan nog bij zijn. en ze moeten een degelijk verblijfplaats hebben en goed verzorgd worden.

echter geen 1 normale deugdelijke fokker verkoopt zijn pups aan een winkel voor de verkoop en vind het dan ook geen handelswaar al ziet de regelgeving een hond als een voorwerp als het om het kopen of verkopen gaat.

vaak zijn die hondje Oostblokhondjes die met 100e tegelijk in een bus gegooid worden en weg gaan voor het hoogste bod. zitten vol ziektes en wormen. en worden in leven gehouden met druivensuiker. gaan ze dood nou jammer dan.

iemand die daar al aan begint wens ik het ergste toe

4. Partyrocker

Nou ze had 1 keer in de paar weken een zooitje puppy´s.
    Moeten dus gewoon oostblok puppy´s zijn. Dat kan niet anders.
    Ik ken in ieder geval geen enkele goede fokker die zijn puppy´s verkoopt aan een winkel eigenlijk.

5. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Volgens mij mag het in Nederland niet hoor! Puppy's verkopen in de winkel. Dat is hier streng aan banden gelegd. Voor zover ik weet, en ik heb voor een labradorfokker gewerkt die aangesloten was bij de labradorvereniging (dus via richtlijnen).

6. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ik heb jaren in een dierenwinkel gewerkt die pups en kittens verkocht. De kittens kwamen allemaal van particulieren en en de pups idd grotendeels uit slowakije.
    Ben het er absoluut niet mee eens dat er geen controlle op de gezondheid is.
    Ze komen idd met busje vanuit slowakije maar worden bij elke grensovergang uitgebreid gecontroleerd. als er een hondje verdacht gezien word dan moeten ze weer terug.
    Hier in de winkel werden ze direct door de dierenarts bezocht en geent en gechipt. De dierenarts kwam standaard elke week controlle doen. Tuurlijk ook wel eens een ziek hondje gehad maar die kreeg absoluut de juiste zorg. Hondjes zaten in mooie ruime hokken. alles was open van boven en werd elke dag totaal uitgesopt.

tuurlijk ben ik het er mee eens dat hondjes eigenlijk niet in een winkel verkocht horen te worden maar de mensen houden dit absoluut zelf in stad.
    Mensen (gelukkig niet iedereen) besluiten vrijdag avond dat ze puppy willen, gaan gelijk fokker bellen horen dat er 7 weken wachtijd is of dat een hondje ruim 1000 euro kost en proberen het dan particulier via mp tja en dan zit daar ook niks van hun gading dan komen ze naar de winkel want ja hondje moet zaterdag al in huis zijn.

Wij lietsn de mensen altijd overeenkomst tekenen dat als er wat met hondje is ze allentijde bij onze dierenarts terecht kunnen maarzodra ze naar eigen da gaan "garantie" zeg maar weg is. Mensen lazen ze amper.En kwamen dan bij evt problemn op hoge poten terug.

En ook ik vind het zielig hoe de hondjes daar gehouden werden maar de mensen houden het zelf ik stand en ik had er een hele leuke baan aan om die hondjes eenmaal hier zo goed mogelijk te verzorgen.
    Hebben ook gelukkig nooit veel problemen gehad met zieke hondjes,niet meer als dat een fokker ook wel eens kan hebben.
    Werden ook standaard gecrontroleerd door dierenbescherming en daar kregen we altijd complimentenm dat de dieren er zo netjes bijzaten.

7. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

#7 Momfulness, 6 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2013
    Volgens mij is de Nederlandse wetgeving er niet genoeg op intgericht dat dit soort dingen voorkomen kunnen worden. Helaas...

Ik heb ook wel van die mensen waarvan ik hoop dat ze diep ongelukkig zijn ;). Nu ik eraan denk.... Ik heb ook ooit stage gelopen voor een opleiding detailhandel bij een schoenenwinkel. Die bedrijfsleidster besloot al vanaf het begin een hekel aan mij te hebben, dus bij mijn praktijk examen heeft ze ervoor gezorgd dat deze niet door kon gaan door helemaal uit te flippen tegen mij. Ik was helemaal overstuur en ben toen ook gestopt met de opleiding (uiteindelijk heel iets anders gaan doen maar is niet relevant haha).

Een paar jaar later zag ik haar in een andere winkel, ze stond ineens achter de kassa en zei tegen mijn moeder. He dat is die trut die toen zo tegen mij deed. Zegt mijn moeder keihard in de winkel: ooo, die daar uit de kassa heeft gestolen bij dat vorige bedrijf?! Dat was zij toch, die gestolen had??

Ik heb haar nooit meer gezien in die winkel :p

8. Partyrocker

Aggg echt ongeluk wens ik der ook niet toe, maar der bedrijf niet hahahaha.

9. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Wat naar dat ze jou het leven zo zuur heeft gemaakt :(

Onze hond komt ook bij een dierenwinkel vandaan.
    Ze was zo klein en alleen dat wij besloten haar te kopen.

Een paar maanden later kwam hij volop in het nieuws en onze hond bleek een oostblok hondje te zijn. Ze was 4 weken dat wij haar mee namen vanuit de dierenwinkel (bevestigd door de DA)
    Het is nu een oude gezonde hond van 12 jaar waar we nooit problemen mee hebben gehad. Ze heeft wel een ontzettend huid probleem en weinig haar maar met de juiste verzorging gaat het prima.
    Als wij haar toen de tijd niet hadden meegenomen weet ik niet wat er met haar terecht was gekomen.

Ik vind dat er geen honden verkocht mogen worden vanuit een winkel, denk dat het daar alleen voor het geld te doen is.

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nou ik denk dat jij er toch iets te rooskleurig over denkt...
    Want hoeveel van die busjes zouden er gecontroleerd worden?

En waarom zouden ze die beesjes daar vandaan halen?
    Heeft allemaal maar 1 reden, geld geld en nog eens geld.
    Ik denk dat je maar eens op puppyfarms in het buitenland moet googelen, is lang niet zo goed geregeld als jij denkt...

Verder vind ik mensen die puppies in winkels kopen uitermate treurige en domme wezens. Sowieso puppies kopen van iemand waarbij de moederhond niet meer aanwezig is vind ik oerstom. Anno 2013 hoort men beter te weten met alle info die er tegenwoordig is omtrent de aanschaf van een hondje..

11. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik denk zeker dat een hond uit een winkel kopen vragen om problemen is. Maar om nou te zeggen: domme wezens??????
    Die van ons hebben we gekocht om haar een kans te geven op een gezond en gelukkig leven. Niks mis mee lijkt mij?

12. Momfulness

Esthertje ik begrijp je gedachtegang. Het probleem is alleen dat het zo in stand gehouden wordt, zolang winkels en broodfokkers inkomsten genereren met die praktijken.

Een paar jaar geleden was er nog niks bekend over broodfok, wij hebben toen ook een hond gekocht (is inmiddels 9, heeft ons 4000 euro aan operaties gekost), bij wat later bleek een broodfokster. Ze had een nest puppy's en buiten liepen volwassen honden van hetzelfde ras. Ze wees een teef en reu aan waarvan ze zei dat dat de ouders waren, maar ze hadden ze even apart gezet zodat we de pups goed konden zien.

Uiteindelijk is onze hond uitgegroeid tot een old english bulldog en niet de traditionele bulldog waarvan zij beweerde dat dat de ouders waren.

Later heb ik haar nog gezien bij het programma 'opgelicht'. Alles was herkenbaar van de mensen die en klacht hadden. Pup niet ontwormd, aan de diarree, doodziek. Die pup is dood gegaan, wij hebben gevochten voor onze hond om hem in leven te houden.

uiteindelijk kun je beter goed betalen bij een goede fokker, als je een raspup wil. Wij zijn in de jaren heel veel geld kwijt geweest aan allerhande operaties.

P.s. ik heb me er dus ook schuldig aan gemaakt en vind je dus zeker geen dom wezen.

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Honden verkoop in winkels mag hier niet. Er zijn echt wetten voor in Nederland.
    En ik snap esthertje, ik zou hetzelfde doen. Je denkt, ik 'red' het beestje. Maar, in winkels/bij broodfokkers e.d. komt er dan gewoon een nieuwe 'lading' hondjes.
    Je kunt beter niet kopen, en proberen met je verstand te denken i.p.v. je hart, dan is er een kans dat dit stopt. Al ben ik er bang voor... :(

Ik moet ook toegeven dat ik een hondje heb uit een 'oeps-nestje'. Niks aan de hand dacht ik, tot er een halfjaar erna weer een 'oeps-nestje' was, en kort daarop weer. Sinds ik de hond heb, ben ik me gaan verdiepen in honden, en de volgende hond die ik wil, word een hond van de fokker.
    Ik val dus ook niemand aan, ik begrijp heel goed wat er gebeurt.

14. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Jemig Luna, wat een verdrietig verhaal :(

12 jaar geleden was er inderdaad nog niet zoveel bekend over.
    Ik zou nu ook nooit meer een hond uit een dierenwinkel kopen hoe zielig ik het ook vind.

Wij hebben gelukkig ontzettend veel geluk gehad met die van ons en snurkt er nu op haar oude dag vrolijk op los.

15. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Absoluut waar!!

16. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wat denk je van de moederhond die keer op keer iedere loopsheid gedekt wordt en alleen maar goed is om puppies te produceren? Met tientallen andere teefjes in een verlaten schuur, met alleen de hoognodige verzorging. Is ze ziek, wordt ze oud? Jammer dan, laat maar sterven, zet maar op straat, anders kost ze geld. Dieptriest en het wordt helaas in stand gehouden door mensen die denken dat ze een zielig pupje uit een dierenwinkel moeten 'redden'.

17. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Weet absoluut hoe die dieren daar gefokt worden en dat is ook erg schrijnend en zou idd zo niet moeten kunnen. Maar ben het er absoluut niet mee eens dat er in dierenwinkels enkel 'zielige ongezonde hondjes zitten' . Overgrote meestendeels groeit op tot een gewone normale gezonden hond. Uitzonderingen zijn er altijd net als bij een fokker.

Wij hebben onze vorige hond ook bij een fokker gehaald, netjes 6 weken op gewacht en bleek een echt monstertje te wezen. Viel met 8 weken 2 x tot bloedend toe onze dochter aan. Direct naar gedragsdeskundige gegaan en adviseerde direct terug te brengen. Fokker heeft hem daarna bij menden zonder kinderen geplaatst maar hoorde later dat hij alsnog ingeslapen was. Ouders hebben hond bij fokker vandaan maar diens niet ouder dan 4maanden geworden.

Dus hondjes bij fokker zijn niet"altijd" gezonder.

Maar had er een super mooie baan aan en jaren met plezier gewerkt, en weet niet wie het zei maar hondjes in dw mag wel degelijk maar je moet er wel de juiste vergunningen voor hebben. Wij hadden 2 filialen ,eentje Amsterdam en andere almere

18. Momfulness

Zo'n moederhond hebben wij twee jaar verzorgd. Ze was pas 4 toen we haar kregen en helemaal kapot gefokt. De dierenarts zei tegen ons dat we haar moesten laten inslapen, maar ze heeft het nog 2,5 jaar uitgehouden met goede verzorging en medicatie. Weet je wat nog het ergste is. Ze kwam van een zeer erkende en vooraanstaande fokkerij. Deze fokker staat boven aan de toplijst van engelse bulldog fokkers en wint heel veel prijzen. Toen we haar gingen halen stond desbetreffende dame te huilen. Krokodillentranen bleek later wel. Dat heeft mijn ogen ook geopend over de 'zogenaamde' rasfokkers.

Daarmee scheer ik ze niet over een kam. Ik zal zelf alleen bij een volgende aankoop eerst bij een goede rasvereniging informeren.

19. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Puppyverkoop is gewoon toegestaan in NL.

Ik hou hier helemaal niet van en zal mensen ook nooit aanraden een hondje bij een dierenwinkel te kopen.
    Gewoonweg omdat de omstandigheden waarin de hondjes vaak naar NL komen erg slecht zijn en de moederhond vaak nog slechter achterblijft in het oostblok.

Een hond/dier kopen omdat het zo zielig is natuurlijk een hele domme reden eigenlijk. Op deze manier blijft deze manier van zaken doen in stand. Zolang er geld aan verdient kan worden blijven dierenwinkels honden verkopen.

20. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Och, bij sommige erkende rasfokkers wil je ook niet binnen kijken hoor ;).
    Hoeveel "misbaksels" met foutjes worden er niet weggehaald en bij een ander nest gelegd?

Deel Deze Pagina