zodra ik mijn pc aanzet lijkt t net of er een vliegtuig gaat opstijgen. dat ding maakt me toch een herrie! en dat blijt zo totdat ie weer uitgaat. t is al maanden zo, maar volgens mij wordt t erger en ik ga me er steeds meer aan irriteren. iemand die weet wat dit is? en hoe ik t zou kunnen verhelpen?
in je pc zit vaak achterin een ventilator, kan zijn dat die helemaal vol zit met stof... zit vaak aangekoekt eraan en dan krijg je inderdaad een opstijgend geluid
Het probleem is dat je dan waarschijnlijk al te laat ben met het stof afdoen. Ik heb het ook gehad en ook al maakte ik de ventilator schoon, het geluid bleef helaas.
ja maar dat deed ik dus wel regelmatig en hij bleef t doen $%&#($& ding pff. maar idd misschien gewoon te laat dan. dan maar wachten op t moment dat ie dus echt werkelijk gaat opstijgen, want duurt niet lang meer zo aan t geluid te horen
Kan inderdaad zijn dat de lagers kapot zijn in de ventilator zelf. Vaak is het een losse ventilator die je zo kan vervangen, zijn niet duur, onder de 20 euro iig.
en kan ik dat zelf doen of moet ik dat laten doen? t kost idd niet veel dan nee, maar als ik me hele pc moet meeslepen is best lastig, maar als t niet anders kan moet ik dat wel doen, want ik erger me er steeds meer aan.
Je kunt het zelf doen, tenminste ligt eraan waar die precies zit. Als je je pc uitzet en hij daarna de stekker eruit en nog even op de aan uit knop drukt is hij stroom vrij. daarna kan je hem zonder problemen open maken, vaak is het een zijplaat die met 2 schroefjes aan de achterkant vast zit. De ventilator zit vaak met 4 kruiskopschroefjes vast en 1 stekkertje naar je voeding. Is een kwestie van het draadje volgen, voorzichtig los trekken, schroefjes los en naar de winkel met 'ik wil een nieuwe ventilator en deze maat moet hij zijn' en dan geef je de oude als voorbeeld aan ze. Als je nog meer informatie wilt dan hoor ik het graag. Succes meis!
Ik zou er inderdaad mee oppassen en snel even naar laten kijken. Die ventilator zit in je voeding, die ervoor zorgt dat je pc (de juiste) spanning krijgt. Als hij gaat "opstijgen" doordat hij zich niet goed kan koelen (door bijvoorbeeld teveel stof, of doordat hij gewoon defect is) kan je kortsluiting krijgen. Needless to say dat dat niet alleen je pc kapot kan maken.
hmm daar schrik ik wel even van. ik ga er nu snel wat aan laten doen! bedankt meiden voor de snelle reacties en goede uitleg van iedereen. aan jullie heb ik wat
Zie dat je al gehoplen bent Maar idd nieuwe ventilator...of ff kijken of die misschine los zit...was bij mijn papa. Die pc steeg ook iedere keer op, waarna hij dan neerstortte want dan ging die gewoon uit! Bleek na openen niet aan stof te liggen, maar een ventilator die los was getrild door het opstijgen....en toen de schroefjes en stekkertjes allemaal aan waren gedrukt....geen vliegtuig meer!! En hij blijft ook gewoon weer aan.... Succes ermee! Groetjes, Miranda
kan maar dat is je harde schijf, die kan ook klinken alsof je pc op stijgt maar niet continue, Als je dan bijv even 20 minuten bent weggegaan en het geluid is nog zo dan ligt het iig niet aan je harde schijf. sommige harde schijven kunnen ook harde tikken produceren, die noemen wij hier 'de tik des doods'.