Ik moet per dag 150 mg spuiten. Nou, elke keer als ik spuit zegt het dat ik 25 mg over heb. Dit is al 2 dagen lang zo. Iemand hetzelfde meegemaakt? Morgen maar de dokter bellen...
Is de afstelling niet verschoven? Hier staat hij op 7 mm, maar als ik hem op 5 mm zou zetten zou er ook wat achterblijven denk ik.
Spuit je hem wel echt goed leeg? Dus dat je de dop echt niet verder kan indrukken? Want ik vind altijd toch wel dat je redelijk lang en hard moet drukken met die pen...
Wat raar! Ik neem aan dat jij de nieuwe pennen hebt? Die kun je niet verkeerd zetten. Het aantal eenheden staat in het display, of niet.. Misschien inderdaad een foutje in de pen? Zou ook even overleggen!
Inderdaad even overleggen want 25mg over van 150 is best veel vind ik. Ik moet lang drukken omdat ik 450 eh spuit...
hoi mompelientje, mijn gonal f pen stopte altijd bij het laatste stukje. ik kon dan zien dat ik de dosis nog niet volledig had gespoten. ik wachtte dan altijd even, met spuit in buik, en dan probeerde ik het opnieuw. Duurde soms even. Ik kon dit voorkomen als ik al eerder stopte, halverwege en dan even wachten en weer verder gaan, dan ging het meestal wel goed. succes!
Ik had bij mijn laatste pen precies hetzelfde! Hij wilde dan eerst echt niet meer verder! De eerste 2 keer had ik hem al weer uit mn buik, en stak ik hem er maar weer opnieuw in voor de laatste 25 EH. Maar toen ik het eenmaal doorhad dat die pen dat deed, wachtte ik even als hij niet meer verder wilde, en dan een paar seconden later ging hij toch het laatste stukje nog. Alleen bij die ene pen heb ik het gehad, nooit bij een andere...
Hey meiden, bedankt voor de reacties. Mijn dokter zei dat hij het nooit heeft van gehoord. Ik vond het al een beetje gek en moest bevestiging hebben of ik wel 150 mg heb gespoten of 125? Het eerste dag ging goed: 150 maar daarna bleek dat ik toch 125 mg heb gespoten. Want de pen heeft 900 mg in totaal en de laatste restjes was op de 7e dag. Ik heb een extra pen over. Ongeopend. Hopelijk hoeft ik hem niet te gebruiken.
Bij mij zat er ook nog een beetje in nadat ie leeg had moeten zijn, maar misschien is dat gewoon een veiligheidsmarge, hoewel de andere pennen volgens mij wel altijd helemaal leeg gingen... Ik hoop ook voor jou dat je nu geen pennen meer nodig hebt! Zou super zijn!
Ik had dat bij mijn laatste pen ook. Ik heb het ook nooit eerder gehad. Ik moest hem ook eerst weer los laten voordat die laatste 25 erin gingen. Misschien een slechte batch pennen?