mijn man heeft zich laten steriliseren en ik vind dat niet leuk...

Discussie in 'De lounge' gestart door Natja, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Is het bij jullie al lang geleden?

2. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ik baal enorm dat ik niet meteen na de geboorte een spiraal heb genomen misschien had hij het anders niet gedaan.....

Ik kwel mezelf ook de hele tijd met als dit als dat....

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Maar als hij er zelf 100% van overtuigd is dat hij echt geen kinderen meer wil vind ik het alleen maar goed,je moet tenslotte met zijn 2e de keuze maken of je(nog) een kind wil of niet,als een van de 2e niet wil houd het gewoon op.Vind er wel wat van te zeggen dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt,maar kan me ook voorstellen dat jij het wel moeilijk vind als je het nog niet helemaal afgesloten hebt dat het hier bij blijft.

4. 4days

4days Niet meer actief

Ik begrijp je gevoel heel goed hoor! Ik persoonlijk zou nooit voor zoiets definitiefs kiezen, want je weet nooit hoe het in de toekomst gaan lopen. Misschien denk je er over een paar jaar heel anders over... Maarja, misschien moet je het voorlopig gewoon proberen te accepteren. En mochten jullie toch ooit nog eens een kindje willen, kunnen jullie altijd nog een hersteloperatie proberen. :)

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Toen ik de titel las moest ik meteen aan Gooise vrouwen denken.
    Ik snap dat het voor jou definitief is.
    Maar als je samen geen kids meer wilt, is dit toch beter dan nog jaren een voorbehoedsmiddel gebruiken.
    Sommige mannen durven niet eens....
    Sterkte;)

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Haha ik moest ook aan gooische vrouwen denken.
    Maar ik begrijp je wel hoor....het is voor jou nu gewoon heel definitief en daar moet je nog even aan wennen.

Ik hoop dat als wij een 2de kindje mogen krijgen....dat mijn man zich daarna ook wil laten helpen.
    Ben het zooo zat om die hormonen troep in me lichaam te hebben.

7. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    ja, inmidddels 4 jaar

8. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik begrijp je wel want het is wel 'definitief' dan. Maar aan de andere kant, wij vrouwen kunnen abortus plegen (niet dat ik dat doe) maar om aan te geven dat wij die 'macht' hebben en men zegt altijd: het is mijn lichaam.
    Dus wat dat betreft kan ik je man ook wel begrijpen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel en het is niet kwalijk bedoelt hoor.

9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

mijn vriend wil dit ook gaan doen als deze straks is geboren. ik wil dat absoluut niet hebben, ik heb altijd gezegd dat ik 4 kinderen wil. nu kan ik het goed begrijpen dat er redenen zijn dat dit nu geen optie is, maar ik vind wel dat hij zo mijn wensen en dromen compleet negeert, en hierin alleen aan zichzelf denkt. hebben hier ook iedere keer gigantische ruzie over, ik vind het compleet egoistisch van hem om zon beslissing alleen te nemen, oke het is zijn lichaam, maar ook mijn toekomst.

het belangrijkste punt om hierna even geen kinderen meer te nemen is bij ons voornamleijk financieel, en ik heb toch zo iets van: je weet niet hoe het loopt. stel we winnen ooit de staatsloterij (oke, kleine kans, maar iemand moet het winnen) en zouden financieel genoeg mogelijkheden hebben nog een kindje te krijgen is het niet mogelijk omdat hij dat perse nu wil laten doen.

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik wou dat die van mij dat liet doen, ik wil geen kids meer (nare ervaring bevaling) maar hij wil het nog niet doen

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    snap idd hoe je je voelt, het idee dat het nu echt defenitief is, ook al weet je dat er niet nog meer kindjes komen..
    Wij stonden er beide 100% achter, maar heb af en toe ook nog wel de gedachte dat het nu echt "over" is..
    hier was de keuze ook snel gemaakt want ik kan niet tegen hormonen en door een koperspiraal ben ik zwanger geraakt, dus bleef weinig over dan deze defenitieve beslissing..

12. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ik begrijp wel dat hij echt geen kinderen meer wil, maar ik had toch liever een andere methode gebruikt;)

13. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Dat van die hersteloperatie heb ik ook nog geopperd, maar ik geloof niet dat ie dat zag zitten;)

14. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Die aflevering heb ik ook gezien:D
    Gelukkig hebben wij al wel kinderen en heeft mijn man het niet stiekem gedaan;)

15. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Kan ik me wel voorstellen, maar ik heb al heel lang geen hormoon troep meer in mijn lichaam;) Ik wilde het mirena spiraaltje nemen, dat heeft ook heel weinig hormonen

16. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Heb je je er inmiddels wel bij neergelegd of zorgt het nog steeds voor problemen tussen jullie?

17. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad

Nee, ik snap wel wat je bedoeld. Als ik ongepland zwanger zou zijn dan zou mijn man waarschijnlijk willen dat ik abortus zou doen, maar hoogstwaarschijnlijk zou ik dat ondanks zijn wens niet doen;)

18. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ik snap heel goed wat je zegt over dat het wel zijn lichaam is, maar inderdaad ook jou toekomst! Ik hoop voor je dat je vriend het toch nog even uitstelt!

19. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Misschien moet je een spiraal overwegen?

20. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Het klinkt waarschijnlijk heel stom, maar wat ook een reden voor mij is dat ik het niet wilde is dat ik bang ben dat er ooit wat met 1 van onze kids gebeurd. Ik weet dat je een kind niet kunt vervangen, maar toch speelt dit bij mij ook mee

Deel Deze Pagina