Ja, het is gewoon ook moeilijk te weten dat je nooit meer zwanger zult zijn of een babytje zult hebben, tenminste dat heb ik
dat heb ik dus ook, gewoon nooit meer, ook al weet ik dat het goed is zo...dat is wat er nog wel knaagt aan me...dat idee...
Hier gaat mijn man zich dus waarschijnlijk na de bevalling ook laten steriliseren. Drie vinden we een heel mooi aantal kindjes! Maar toch lijkt me een sterilisatie erg heftig. Mocht het trouwens een ks worden (heb al 2x eerder een ks gehad dus die kans zit er wel in) dan denk ik dat ik mij zelf laat steriliseren. Maar ik denk dat ik er hoe dan ook, bij hem of bij mij, best moeite mee zal hebben dat het zo definitief is hoor. Ik begrijp je dus heel goed! Sterkte!
Hej meis!... Allereerst wat ontzeettend fijn dat jullie zo'n gelukkig en gezond gezinntje hebben! lekker van blijven genieten. Het gevoel wat je beschrijft kan ik me wel iets bij voorstellen. Het betekend natuurlijk ook definitief het einde, ook al had je in je hoofd besloten dat het zo goed was. Er is zo gezegt nu geen weg meer terug!ik denk dat het gewoon wat tijd nodig heeft om ernaan te wennen. Net als waarschijnlijk na de zwangerschap van je laatste, dat dat echt de laatste keer was!.... Succes met het 'verwerken' en het komt vast allemaal wel goed! Liefs!
Mocht een man ooit een hersteloperatie na een sterilisatie overwegen moet hij er rekening mee houden dat de kansen ieder jaar kleiner worden om normaal vruchtbaar te zijn. Het zaad wat in de bal wordt aangemaakt wordt door het lichaam afgebroken (het kan er nl niet meer uit want er zit een "knoop" in). Hierdoor gaat het lichaam antistoffen aanmaken tegen de eigen zaadcellen en die blijven in het lichaam aanwezig. Ook na een evt. hersteloperatie. Ik zou mijn man nooit vragen zich te laten steriliseren. Mannen kunnen tot op latere leeftijd nog een kind "maken". Mocht hij alleen achter blijven (scheiding, overlijden bv) en hij krijgt een nieuwe jongere partner die nog een kinderwens heeft, hebben ze toch een groot probleem. Ik heb dit nl aan de lijve ondervonden. Mijn ex was gescheiden, had 2 kinderen en was gesteriliseerd.... Goed, ik zal jullie de details besparen... het is niet gelukt in ieder geval en de relatie liep stuk, mede hierdoor...
Je weet wel wat ik je hierover heb verteld heh mop!? KUS voor jou nogmaals! enne...herstel operatie...pfff...spreek me er niet van! Mijn vader heeft dat laten doen op zn 49e ofzo...want hij en zijn vrouw wilde graag een kindje (zij is 14 jaar jonger)...nou dat is finaaaaaaal mislukt! Vandaag de dag (hij is nu 54)loopt hij nog steeds met blauwe ballen (serieus!) en zit hij al 2 jaar af en aan in de ziektewet! Hij wordt waarschijnlijk helemaal afgekeurd en hij zit aan zware medicijnen waardoor hij zn werk niet meer kan doen en niet eens meer mag fietsen of autorijden! Echt letterlijk en figuurlijk KLOTE dus!
Nee dat is waar, maar in het anticonceptie overzicht staat dat de betrouwbaarheid van de mirena gelijk is aan sterilisatie
Jee, dat is wel heel erg zeg! Inderdaad "klote" Daarom snap ik ook nog steeds niet waarom mijn man het in vredesnaam perse wilde laten doen......