Mijn zoon heeft 2 plantjes van mij teveel water gegeven...gevolg plantjes waren haast dood. Probeer al een tijdje om ze te redden en dat is aardig gelukt, maar ze zijn niet meer zo mooi als dat ze waren. Nu wil ik ze wegdoen en nieuwe halen. Dus wie weet leuke planten? Is voor op de tv tafel moeten niet te groot zijn en zoek ook nog mooie grote voor in de vensterbank. Het liefst planten die niet teveel verzorging nodig hebben, ben daar echt een sul in!
Ik vind bonsai mooi. Bekijk bijlage 30943 Verder vind ik planten niet zo. Ik heb er ook geen verstand van.
Ja bonsai is inderdaad wel bewerkelijk. Planten vind ik erg moeilijk omdat ze hier gewoon altijd dood gaan. Ik snap het niet. Ik heb dan ook alleen maar bloemen in huis.
Ga eens bij de bloemist kijken wat je leuk vind en laat je dan adviseren wat bij jou in huis kan.Niet iedere plant kan in ieder huis ivm licht, zon of tocht.Zeg er ook bij dat je een makkelijke plant zoekt.
Oepssss....dan zul je wel niks kunnen worden met mijn plantje. Een cylaam is niet echt makkelijk, je moet hem 1 á 2x per week water laten opzuigen van een schoteltje. Ik heb wel hele makkelijke planten in huis, hoef ze maar 1x per week water te geven. Maar heb geen idee hoe ze heten. En verder heb ik orchideeën, ook erg makkelijk, alleen als ze uitgebloeid zijn, dan gooi ik ze weg.
@ consider: Ik ben heel lief voor jou plantje mijn mama had al gezegd dat ik hem op een schoteltje moet zetten dus dat doe ik ook braaf hahaha. Dus die maakt het goed Ik denk dat ik een middagje ga vertoefen in tuinland met m'n moeder.
de plant op de foto met de grote roze bloemen heet een medinella. is zeker geen goedkope plant. het ligt er een beetje aan hoeveel bloemen hij heeft, zijn het er drie dan kan hij rond de 12.50 euro zitten, heeft hij 5 bloemen dan is het rond de 16.50 euro. (ligt ook aan de winkel etc hoor) echte makkelijke planten zijn vetplanten, die hoef je bijna nooit water te geven, orchideeen zijn ook best makkelijk. je mag ze alleen nooit in de gewone grond zetten en ook echt hele kleine beetjes water geven anders verdrinken ze snel. succes met zoeken. joyce
Wat ook een makkelijke en leuke plant is vind ik de spathiphyllum.. weinig water nodig en gaat hangen als hij water nodig heeft.. geef hem water en hij komt weer op.. wat ook een makkelijk is en goed voor de raam kan.. Zamioculcas.. mooie groen blijvende plant.. En voor de Medinella, schilt per bloemist of hij duur is.. wij hebben wel eens 4 / 5 bloemers gehad voor 10 euroo ( vben zelf bloemiste) succes! liefs