Ja en dan ook heel hard blijven volhouden dat het echt niet zo gevaarlijk is, want ze hebben nog nooit een ongeluk veroorzaakt. Nee, dankzij de mensen die wel hun kop bij het verkeer hebben en die allerlei toeren moeten uithalen om dat ongeluk te voorkomen en ze hebben het niet eens door die bellers.
Om bellen achter het stuur nu gaan te vergelijken met te hard rijden... Bellen achter het stuur zorgt er sowieso voor dat je je aandacht nooit 100% bij het autorijden kan hebben. Te snel rijden ligt compleet aan de omstandigheden of het gevaarlijk is/ hoe gevaarlijk het is. TS, pff, wat een bak geld, zou ik toch niet mee kunnen lachen denk ik, ook al hebben wij hier allebei wel eens last van een zware voet.
Nee natuurlijk niet, daar gaat het toch juist om? Dat is nou juist de reden waarom ik niet zo goed snap waarom het tot drie keer toe expliciet benoemd dient worden om wat voor een soort auto het gaat. Nee, het soort auto is geen excuus en het is voor de rest ook totaal niet relevant voor het verhaal.
Nou, ik zou het niet irrelevant noemen. Met een Golfje (met een flinke motor) ga je toch echt wel sneller te hard rijden dan pakweg een VW Transporter. Als je een auto bij hebt waarvan je weet dat hij wel wilt, dan is het erg moeilijk om daar niet af en toe gebruik van te maken.
Je werkt in de thuiszorg en rijdt dus hoofdzakelijk door de bebouwde kom en dan bel je dus onder het rijden... Hoe ik over je denk mag ik hier niet uiten en wil ik ook niet, maar ik hoop dat je na gaat denken over welk risico je neemt door dit te doen.. Ik hoop van harte voor je dat je nooit mee hoeft te maken dat je verantwoordelijk bent voor iemands handicap of dood. Laat gewoon een carkit inbouwen en stop met die smoezen...
Ik snap überhaupt niet dat mensen die blijkbaar een tekort aan verantwoordelijkheidsbesef (en dit dus bewezen hebben door achterlijk hard te rijden of meerdere keren gepakt te worden voor bellen achter het stuur) nog steeds de weg op mogen...
Zucht.. Joh.. Als jij nog steeds wil geloven dat ik dit topic open om op te scheppen over een Golf GTE. Prima. Lekker door blijven gaan. Ik vind het soort auto voor mij er wel toe doen in ons geval. Hij heeft de afgelopen 8 jaar dat hij voor dit bedrijf werkt geen bekeuring gereden. Meneer krijgt een auto met een GTE knopje erop en kan daar niet mee om gaan. De auto krijgt niet de schuld, het is zijn eigen schuld. Hij levert hem in trouwens heeft hij vandaag besloten. Hij zei.. Ik kon niet omgaan met dat ding. Ik heb hierdoor ons heel veel ellende op de hals gehaald. Het minste wat ik kan doen is de auto inleveren en vragen om een andere. En dat jij het geen snelle auto vindt en VW niet een heel warm hart toe draagt zou me aan m'n kont roesten. Ik vind het wel een monster. Zeker als je er niet mee om kan gaan. Maar goed dat is in wezen elke auto. Of is dat het punt wat je duidelijk wil maken? Want dat kan ik nog begrijpen.
Te hard rijden is net zo goed gevaarlijk. Lijkt me toch niet dat we dat uit hoeven leggen, dat weet iedereen. Je hebt nu eenmaal een langere remweg. Het andere verkeer gaat er daarbij ook vanuit dat je je aan de snelheid houdt. Het is niet voor niks strafbaar, net als bellen. Regels zijn er niet voor niets, als iedereen het zelf zo goed in kon schatten wat wel/niet gevaarlijk is ging het niet zo vaak mis. De kans dat het misgaat is nu eenmaal kleiner als je je aan de regels houdt.
Precies, en het is nergens voor nodig. Ik moet soms ook in bereikbaarheidsdienst met spoed naar het werk door de bebouwde kom , vaak in het donker, en moet ondertussen bereikbaar blijven. Ik zet dan standaard mn Bluetooth aan en heb zo automatisch contact met de parrot zodra ik de motor start. Gesprekken gaan over de auto-speakers en een microfoontje boven mijn hoofd, ik hoef alleen een knopje bij het dashboard in te drukken om op te nemen. Ik heb een jawbone gehad, datis inderdaad niet ideaal maar nog altijd beter dan de telefoon in de hand nemen.
Wat een gezeik om de auto... Merk en model auto vind ik wél relevant, want het betreft hier specifiek een zeer sportief wagentje. En eerlijk gezegd verbaast het me niks dat je vaak precies die types in dat soort auto's ziet rijden, die het leuk vinden een flinke peut gas te geven. Je koopt immers geen sportieve wagen als je niet sportief wil/kunt rijden. Uitzonderingen daargelaten. Heb ook wel eens 'vast' gezeten achter een autootje met spoilers en andere 'leuke' aanpassingen. En maar niet doorrijden! Reed ik er voorbij, zat er een oud manneke in! Denk dat ie de auto van zijn (klein)zoon geleend had.
Waarschijnlijk was dat gewoon een échte liefhebber van die auto, die zijn vaak al wat ouder en zuinig Mijn man heeft ook een snelle auto, en houdt ook wel van sportief rijden, maar hij rijdt nog zelden echt te hard. Of het is een moment van enkele seconden als het rustig is, maar verder niet. Bellem achter het stuur vind ik ook echt not done. Gelukkig denkt manlief er ook zo over en neemt dus gewoon niet op. In het geval van liefdotje zou ik dus zeker overwegen of een carkit in te bouwen, het is gewoon levensgevaarlijk.
Ik vloog een aantal dagen geleden zowat door de vooruit omdat een oude ***wijf me ineens afsneed op de linkerbaan omdat ze aan het sms'en was! Ik reed 130. Echt, ik had d'r het liefst gevolgd en háár afgesneden om d'r daarna uit d'r auto te trekken. Ze zette mijn leven op het spel door d'r stomme telefoon. Goddank heeft m'n auto ASR
Dank je Maartt en de anderen. De dader ligt ook in het zh maar is wel aangehouden. Geen idee wat er verder met hem gaat gebeuren.
Ik was gisteren overdag wel wat down. Past niet zo bij me, maar had er echt even heel erg de balen van alles. Gisterenavond zijn we om tafel gaan zitten en hebben alles voor de komende weken nog even doorgenomen. Hij heeft geprobeerd mij en ons gezin zo min mogelijk de dupe te laten worden (dat kan natuurlijk niet helemaal maar het is redelijk gelukt). Hij klaagt niet en regelt het zoveel mogelijk. Dat helpt al. Je wordt je ineens wel heel erg bewust van hoe makkelijk een rijbewijs is. Ik zou er niet aan moeten denken om hem te verliezen. Het is echt mijn "vrijheid". Zijn kapotte fiets is inmiddels bij de fietsenmaker. Gaat ook zeker 200 euro kosten. Hij heeft nu een leenfiets zonder versnellingen hahaha. Opnieuw Karma.. Moet wel eerlijk bekennen dat ik wel hoop dat dit even het laatste is. Niet zozeer voor hem maar wel voor mezelf. Nou ja.. misschien wekt het vanaf volgende week een bevalling op.. Dat is dan wel mooi meegenomen haha!
Oh ik had nog niet gezien dat je al zo ver zwanger bent! Was je van plan thuis te bevallen? Als hij tegen die tijd maar z'n roze pasje terug heeft...
als mij kerel thuis komt met 2000 euro boete...nou dan lach ik niet. dan huil ik ook niet. nee dan ontplof ik gewoon finaal!! Dat huilen komt later dan wel. Wat een stumperd zeg. Naast het feit dat hij blijkbaar behoefte heeft aan mensen (incl zichzelf) in gevaar te brengen.. Mijn god zeg. Wat bezielt je zeg... 50km te hard. Levensgevaarlijk.
Ik mag niet thuis bevallen. Ben medisch Maar ik kom wel zonder problemen in het ziekenhuis. Dat is allemaal goed geregeld.