Of ik heb er overheen gelezen, maar ik mis eigenlijk het antwoord op de volgende vraag: Waarom krijgt hij de cursus? Die krijgt hij namelijk niet alleen voor 50+ te hard. Daarvoor moet hij ook wat anders geflikt hebben of vaker bekeuringen krijgen.
Geen idee. De agent die de bekeuring gaf en zijn rijbewijs invorderde zei dat bij dit soort zware overtredingen vaak ook een cursus wordt opgelegd. Net zoals bij bv. rijden onder invloed. Zero tollerance ofzo.. Hij heeft niks anders geflikt of vaker bekeuringen gehad. Ja 8 jaar geleden zijn laatste bekeuring.
Ik kan alleen maar zeggen respect voor hoe jij hier reageerd. Ik zou eerst boos reageren op vriendlief als hij dit zou doen en daarna ook geen energie meer aan besteden aangezien hij zelf wel inziet wat hij allemaal dan gedaan zou hebben. Ik denk niet dat jou vriend meer straf zou moeten krijgen waarom? Hij is daar van geschrokken, ziet in wat de gevolgen (hoop ik toch?) konden zijn als er mensen liepen, hij ziet wat voor impact het heeft op zijn gezin en werk (vooral nu je hoogzwanger bent) het grote geldbedrag! En die cursussen en voorlopig geen rijbewijs. Nee denk zelf meer dan genoeg is en hopelijk voor hem nooit meer
Hij ziet het zeker. Sterker nog zijn dag begon al goed. Eerst een vragende peuter (ze is nogal bijdehand). Papa? Waarom ga je fietsen? Waarom breng jij mij niet naar school? Hij heeft het haar in kindertaal uitgelegd. Wij hebben niet echt een kind die je kan afschepen met: daarom. Of ik heb zin om te fietsen. Ze zei: papa. Je bent heel erg een boef. Nu moet je op de fiets. Ze heeft hem uitgezwaaid. Ik overigens niet . Vervolgens kreeg ik een app.. Zijn fiets kapot na 6 kilometer overige 6 km lopen zonder te klagen hoor het was alleen een foto. Toen moest ik echt wel even lachen.. Hij komt er echt niet 1,2,3 vanaf. Daar hoef ik helemaal niks voor te doen. Wat zeggen ze ook alweer? Karma?
Dan mag je man nog blij zijn 😉 Die van mij is zijn rijbewijs KWIJT. Mag hem opnieuw halen.. Is al meer als 2 jaar terug. Hij reed zo'n 60 km te hard. Wat je zegt.. KNUPPEL!! Maar goed hij heeft hem nog steeds niet. Wat financiële tegenslagen gehad, dus dan ga je niet "even" je rijbewijs tussendoor halen. Gelukkig is hij met z'n werk geen auto nodig, maar hopen binnenkort wel dat ie hem een keer kan halen 😁 Hoop voor jullie dat hij ook wel paar daagjes zonder kan. En dat ie er van geleerd heeft 😁
Dit bericht doet mij persoonlijk ook goed. Op alle manieren. Jullie komen er samen wel uit. De liefde voor elkaar en jullie kind en toekomstige kind spreek uit heel je verhaal. Je houd van hem met huid en haar. Hij was fout en je hebt hem vergeven van uit je hart. Lees veel over ongelukken en zo die er door zijn ontstaan. Dat is zeer vreselijk die zijn niet te bevatten. Ze nooit nooit dat je geen ( gevaarlijke fout) maakt je weet het maar nooit. Elk mens heeft momenten dat hij of zij een ( onvergeeflijke ) fout kan maken. Ik zeg niet dat iedereen het doet. Zeg alleen nooit nooit. Sterkte samen.
Ik vind het knap hoe je ermee omgaat. Ik zou des duivels zijn. Niet zozeer vanwege rijbewijs kwijt (eigen schuld), maar wel de torenhoge boete die we met veel pijn en moeite zouden kunnen betalen. Plus het feit dat ik 50 km of meer te hard gewoon ontzettend aso vind.
O nee wat een ellende! Hopelijk heeft je man zijn lesje geleerd hij is in elk geval goed gestraft... Ik denk dat heel veel mensen geregeld te hard rijden of iets doen wat niet mag... En vaak gaat het goed en soms wordt je gepakt (maar goed ook) Net als bellen in het verkeer ik weet dat het gevaarlijk is en niet mag en toch doe ik het bijna elke dag (werk in de thuiszorg) het gaat een keer fout want ik kom heel vaak politie tegen (bijna elke keer dat ik werk) Mijn man heeft mij al zo vaak gewaarschuwd en zal het ook echt niet leuk vinden als ik met een boete thuis kom maar hij zal echt niet flippen... Dat deed ik ook niet toen hij een paar maanden terug 2x met een boete thuis kwam dat is het risico van het niet houden aan de regels... Haha om dat fiets verhaal moet ik toch wel lachen
Hoe kom je daarbij? EMG krijg je na > 50 km te hard. Bestuurders die zich onverantwoord hebben gedragen in het verkeer. En die in één rit twee keer of vaker de verkeersregels hebben overtreden. Bijvoorbeeld met bumperkleven, afsnijden of door rood rijden. Bestuurders die meer dan 50 km per uur te hard hebben gereden in de bebouwde kom. Of bestuurders die meer dan 31 km per uur te hard hebben gereden bij wegwerkzaamheden in de bebouwde kom. Bestuurders van een brommer die meer dan 31 km per uur te hard hebben gereden in de bebouwde kom.
Ja, zonde van je geld. Ja, balen voor hem (en voor jou ook natuurlijk). Maar ik ben het met je eens, denk dat hij genoeg gestraft is voor wat hij heeft gedaan. Veel mensen rijden te hard, en hij iets te hard. Maar goed, we hebben allemaal (denk ik toch) dingen gedaan waar we ons later voor onze kop om slaan. Ik in ieder geval wel. De combinatie van rijbewijs kwijt, geldboete, cursus en dan ook je 2jarige dochter die je uit moet leggen waarom hij gaat fietsen zou voor mij ook genoeg straf zijn. Ik zou mijn vriend dan ook niet extra gaan 'pesten' door boos te worden o.i.d. Denk dat je man al genoeg baalt hiervan. Iedereen maakt fouten, de 1 klein en de ander wat groter. Maar er zijn ergere dingen dan dit. En dat geneuzel over er had van alles kunnen gebeuren qua ongelukken. Dat kan altijd, of je nu te hard rijdt of niet. Het is op een achteraf weg gebeurd waar op dat moment weinig/geen verkeer was. Ik zeg niet dat ik te hard rijden goedkeur, maar het is niet zo dat hij als een malloot door een druk stadscentrum aan het scheuren was.
Pff, sorry hoor, maar bang zijn voor een boete omdat je belt in de auto? Hoe dom kun je toch zijn? Die boete krijg je niet om je te pesten, maar omdat het levensgevaarlijk is om te bellen in de auto, je moet niet bang zijn voor een boete, je moet bang zijn dat je een ongeluk veroorzaakt door je eigen domme gedrag.
Ik zeg toch nergens dat het is om mij te pesten? En ik zeg ook niet dat ik er bang voor ben want het is dan namelijk mijn eigen schuld regels zijn regels natuurlijk weet ik heel goed dat het niet mag en ik weet dat het gevaarlijk is dat zeg ik ook... Mij zal je echt niet horen klagen hoor als ik een boete krijg dat is gewoon verdient. Het is gewoon niet handig om voor elk telefoontje stil te gaan staan en die oortjes werken lang niet zo goed als ze zeggen helaas helft van de tijd wordt je niet verstaan
Ja echt, juist omdat je niet reageert zoals de meeste zouden doen. Respect voor.. volgens mij ben jij een heel lief persoon. Je man leert inderdaad zijn lesje wel op deze manier!
Dat is gewoon echt gevaarlijk... je moet ze de kost geven die op een ander ingereden zijn omdat hun telefoon belangrijker was dan je aandacht bij de weg houden Je zal maar iemand doodrijden....
sjonge ik sta versteld van de reacties hier.. niemand rijd hier waarschijnlijk ooit te hard? In topics waar mensen mega kwaad worden op hun wederhelft komt een bak commentaar tot en met. En nu word er eens iemand niet boos, en nu alsnog commentaar? Kom op zeg, maar lekker iedereen in zijn waarde. Respect voor TS dat ze haar man steunt. Ja was was een mega domme actie, en hij zal zich ellendig genoeg voelen nu... Dat lijkt me niet meer dan logisch. Maar het zal vast de sfeer in huis niet ten goede doen als mama ook nog des duivels zou zijn. Dan maar beter zo!