Mijn man is ontvruchtbaar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vonnie30, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Alle dames heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes dit doet mijn goed...

Liefs

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat een onwijs naar bericht voor jullie :( Het is natuurlijk een flinke klap dat het (waarschijnlijk) niet op de natuurlijke manier zal lukken. Maar het is een positief punt (en toch een belangrijk punt, echt) dat er wel kans is via IVF. Als je man echt ONvruchtbaar is (nul zaadcellen), kan je geen kindje samen krijgen, maar zou je via donatie moeten denken. Je man is dus verminderd vruchtbaar. Wat net zo goed rotnieuws is, waar je samen een plek aan moet gaan geven. Ik heb geen ervaring met de MMM of zwanger worden via andere wegen, maar ik ken een aantal prachtige kinderen die het resultaat zijn van behandelingen, en ook genoeg wonderverhalen van mensen met een bijna niet-bestaande kans op zwangerschap, die het TOCH worden.

Een dik pak sterkte voor jullie.

3. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Jemig wat verschrikkelijk zeg:( Hopelijk hebben jullie veel geluk met IVF!

4. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hey Vonnie,

dus alle onderzoeken zijn al geweest.

heel veel sterkte meid als je wilt praten erover pb me!
    wij maakten wel kan maar tot nu toe geen resultaat we moeten 15 oktober weer terug en dan kijken ze wat ze voor ons gaan doen......ik kan je goed begrijpen dat het een enorme klap is! (K)

5. 123

123 Niet meer actief

Oh Vonnie,
    wat is dat een rotbericht zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie je heel erg rot voelen. En wat duurt het lang voordat je met IVF mag beginnen, is dat altijd zo? Wat een ...zooi zeg.
    Goed dat je hier je ei even kwijt kan. Ik stuur je wat positieve energie ~~~ zodat je je in de tussen tijd niet te verdrietig voelt.

6. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    hoi vonnie,

geef de moed niet op hoor!, toen wij hoorde dat we geen kinderen konden krijgen wist ik niet waar ik het moest zoeken....
    ik hoorde in november dat we geen kinderen op de normale manier konden krijgen alleen met een icsi behandeling...dat is best hard maar bleven erg positief...ik ben in februari begonnen met de icsi behandeling en we waren gelijk zwanger...dus er bestaan kleine wondertjes dus hou moed...

groetjes vivian

7. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hoi vonnie,

als eerste wat onzettend erg voor jullie, wat een verschrikkelijk nieuws om te horen!
    maar wou je vragen of ik nog een paar vraagjes mag stellen.

hoe heb je het nieuws te horen gekregen? via telefoon? of persoonlijk?
    en als het per telefoon was je man zelf? of jij?

en was dat het eerste "potje" of hebben jullie al meer testen daarvoor gehad?

en hoe is je man er nu onder??

ik vraag dit omdat wij donderdag 15 oktober uitslag krijgen.
    mijn man had al een potje ingeleverd, en die zelfde middag werd ik gebeld door assistent gyne, ja er was wat mis gegaan, ze hadden het potje laten vallen, en van het kleine beetje dat over was hadden ze getest en dat was heel slecht.
    dus ik heb dat toen mijn man vertelt die was natuurlijk lekker chagie, want tja zo'n potje inleveren is al niet leuk.

nu gaat hij deze week weer een potje inleveren. maar ik heb wel met mijn gyne afgesproken om uitslag via haar dmv een afspraak te horen te krijgen. het lijkt me verschrikkelijk dat ik bel en dat dan aan mijn man moet vertellen als het slecht is.

maar dit word dan zijn eerste keer, en volgens mijn gyne moet je als het resultaat onvoldoende is na drie maand weer inleveren.
    omdat de cyclus van een man 3 maand is. dat elke 3 maand echt alle zaadjes vernieuwt zijn.

maar hoe houd jou kerel zich eronder? want volgens mij is dat echt verschrikkelijk voor een man.

nou sterkte meid!
    hou ons op de hoogte!

liefs
    keina

8. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Tja ik had een afspraak voor een follikelmeting maar die ging niet door omdat ik eigenlijk dat nieuws kreeg. Toen ik daar kwam zij die ga maar ff rustig zitten ik wist eigenlijk al hoe laat het was toen hij mij het een en ander uitlegde schoten weet ik veel hoeveel vragen er direct uit, ik was alleen gegaan en was echt beduust. Mijn man had 1,4 miljoen waarvan 2 procent goed bewegend.

Ik weet wel dat ze in het ziekenhuis hier bij ons het zeker niet door de telefoon doorgeven daar moet echt een afspraak voor gemaakt worden. Tja mijn man!! Die kon het niet geloven, en er zijn zoveel vragen door zijn hoofd gespookt nu weet ik wel dat hij een operatie heeft ondergaan aan niet natuurlijk ingedaalde zaadballen. Maar als je nu al 2 kinderen gekregen heb sta je heel raar te kijken als dat je ineens gezegt word aan de ene kant kan ik het ook nog niet geloven en dat al met namen we samen al 2 kinderen hebben.

Ze gaan bij ons ook over 3 maanden weer een zaadonderzoek doen alleen heeft de gyn gezegt dat er weinig verbetering zal zijne n voor ons alleen de mogelijkheid ICSI open zal blijven zelf IUI is met deze kwaliteit niet mogelijk.

Mijn man heeft nu wel een afspraak voor morgen bij mij gyn juist omdat ie het gewoon niet kan geloven en gaat daar al zijn vragen stellen mocht het zo zijn dan willen we graag het traject eerder ingaan in plaats van wachten op de tweede uitslag. Mijn man zijn woorden zijn nu ben ik geen man meer (zo voelt hij dat) en ondanks mijn verdriet moet ik hem hier goed door heen helpen

Succes

Liefs Vonnie

9. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb dit niet allemaal terug gelezen, maar je man is niet onvruchtbaar maar verminderd vruchtbaar inderdaad.
    Wij lopen ondertussen al een jaar in het ziekenhuis voor allerlei onderzoeken en behandelingen. Als het goed is kan ik in november starten met iui. Dus ook wij zitten in de mmm. Is soms best vervelend. En ook ik heb regelmatig huilbuien en denk dat we geen kinderen krijgen.
    Zelf schrijf ik mee in topic slecht kwaliteit sperma. In vruchtbaarheidbehandelingen. Daar zijn allemaal meiden die in de mmm zitten en je kunnen ondersteunen.

Succes en ik weet hoe je je voelt.

10. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Ja oke daar heb je gelijk in verminderd vruchtbaar maar in dit geval is zelf IUI of IVF niet mogelijk bij ons alleen ons laatste red middel is ICSI dus dat is ons enige kans nog

11. Dyja

Dyja Actief lid

2 sep 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Hoi Vonnie,

Jeetje meid wat een vervelend nieuws voor jullie. Kun je na gaan ik was al teleurgesteld toen ik de eerste ronde niet zwanger was:( Ik hoop dat jullie in elk geval een wolk van een baby kunnen krijgen via de niet natuurlijke manier. Ik wens jullie enorm veel sterkte en voor straks heel veel succes, en hopelijk kunnen jullie dan snel goed nieuws komen brengen hier.

Liefs Dyja

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    In het forum waarin ik verder nog meelees zijn er verschillende dames die alleen zwanger kunnen worden door icsi. Dus als je vragen hebt kan je daar terecht. Zijn in vruchtbaarheidsbehandelingen nog meer topics over icsi.

13. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    wat een klotenieuws he meid...

mijn vriend heeft ook slecht zaad en bij ons zou het waarschijnlijk alleen met ivf lukken (hopen toch op een wondertje hoor)

wel afwachten tot het volgende onderzoek, bijv koorts kan in de drie voorgaande maanden een echte zaadkiller zijn...
    wie weet is de volgende uitslag veel beter

Deel Deze Pagina