Lieve dames, Mijn vader heeft een zuid-amerikaanse vriendin, zij heeft een dochter van 16. Ze wonen hier nu drie jaar en ik verbaas me nog regelmatig over de kleding die ze draagt! Nou ja... meer het gebrek eraan meestal. Ze loopt vrijwel alleen in hotpants en minirokjes, die meestal een maatje of 2 te klein zijn en korte shirtjes! Als ik zo de deur was uitgegaan op mijn 16e... maar goed... Nu heeft ze laatst twee dagen opgepast op mijn zoontje en dat ging goed! Maar... mijn man kwam gisteren ergens mee! Ze had zich nog aangemeld staan op Youtube en toen hij ging kijken kwam er een filmpje van haar, op haar slaapkamer, weer in zo een 'broekje' waar ze met (godzijdank zonder gezicht) staat te twerken met alleen haar achterwerk in beeld. Ik kan echt wel iets hebben hoor, en ik ben niet preuts of wereldvreemd, maar ze is 16!! Haar klasgenootjes zien dit hoogstwaarschijnlijk ook want ze gebruikt dezelfde naam als op twitter enzo. En serieus, ik zou dit niet eens durven en ik heb genoeg uitgespookt! Moet ik dit aan mijn vader vertellen? Naar mij luistert ze echt niet! Maar ja... wat maak ik er misschien mee kapot? Hebben jullie advies of zeggen jullie, laat maar zitten...
ik zou me er ook niet mee bemoeien. Hier een (half) zusje van 18 die af en toe ook capriolen uithaalde, waar van ik dacht . Ik denk niet dat mijn vader dit weet, hij heeft het al lastig genoeg met haar. Ik heb er nooit iets van gezegd, mijn pleegdochter die iets ouder is dan mijn zusje wel en die kreeg vervolgens alleen maar een grote mond van mijn zusje..... En in jouw geval is het nóg weer anders, zij is eigenlijk niets van je, het is de taak van haar moeder om er wat aan te doen of iets van te zeggen. Zij hoort haar in de gaten te houden wat ze wel/niet doet, niet jij.
Dank jullie wel dames!! Ik dacht al dat jullie er zo over zouden denken! Ik weet ook dat praten met haarzelf geen zin heeft! Het is en blijft natuurlijk een puber!
Wat is twerken? Ik zou het wel even melden denk ik. Dan is het aan hun of ze er wat mee doen en wat ze ermee doen.
Ik zou er wel iets mee doen. En dat heeft niets met bemoeizucht te maken. Ik zou oprecht bezorgd zijn. Al is zij theoretisch niks van je, maar ze is wel de stiefdochter van je vader en praktisch gezien dus wel een lid van de familie. En daarnaast past ze ook blijkbaar jullie kindje. Misschien weet haar moeder je vader van niets en zouden dat heel graag willen weten om er enige sturen aan te geven, voor zover het kan. Als je dit zo schokkend vindt, dan zou ik mijn ogen er niet voor sluiten.
Zou mij er ook buiten houden. Wel kan je als dat meisje bij jullie is eens vragen hoe het in het land ging waar ze vandaan kwam. Je zegt zuid-Amerikaans. Misschien was het daar wel normaal dat ze wat minder gekleed gingen. Je kan het over privacy hebben met foto.s die online gaan en of ze wil dat iedereen dat ziet. Maar of je haar moeder dit moet vertellen. Weet niet hoe je band is met deze moeder? Maar het beste is denk ik toch dat je je eigen er niet mee bemoeid.
Nou, ik weet het niet. Als je er verder "niet zo veel mee van doen hebt", zou ik me niet al te druk maken. Maar zou mijn oppas hiermee bezig zijn tijdens het oppassen, dan zou ik toch maar eens een gesprek aangaan en ik zou toch de neiging hebben even verder te gaan zoeken.
Ik zou er iets mee doen. Nu is het nog een 'onschuldig' filmpje, maar wie weet wat ze nog meer doet. Ik zou het melden, dan weten ze ervan en als er dan een keer echt iets gebeurd wat niet door de beugel kan je jezelf niet schuldig voelen over had ik het maar wel gezegd...
Haha toen ik 16 was deed ik dat soort dingen ook, En zou me er dus absoluut niet mee bemoeien. Dat wordt zeker een oorlog!
Het is biet gebeurd tijdens het oppassen en ze heeft 1 keer opgepast omdat het kdv al vakantie had en ik niet We hebben haar en mijn vader wel eens eerder aangesproken op bepaalde fotos enzo... nu heeft ze haar fb voor ons afgeschermd voor een groot deel... Ze komen uit Peru, daar is dit inderdaad normaler, maar zwanger zijn op je 16e ook, dus... We hebben haar al heeel vaak gewaarschuwd voor loverboys enzo.
moeilijk hoor. Hoe moeilijk ook jij hebt niet de opvoedende taak in deze en je moet ook oppassen dat je die niet aanneemt. Het enige wat je kunt doen is er met haar over praten en zeggen dat je je zorgen maakt hierom, maar de uiteindelijke keuze ligt toch bij haar.
Als je er al iets van wil zeggen, zou ik het niet op een belerend toontje doen. Meer als iets van; Je bent zo'n mooie meid, ik denk dat deze outfit (een mooie nette broek, leuk shirtje) je heel mooi zou staan, lijkt het je wat? Of neem haar een keer mee shoppen, misschien vind ze het lastig om een stijl te kiezen of is ze onzeker over wat haar staat. Ik denk dat het wel een vorm van onzekerheid moet zijn, zie vaak zat dat jonge meiden hun onzekerheid overcompenseren door er als een.. ehm, "dame van lichte zeden" bij te lopen en zich zo te gedragen omdat ze dan zeker weten dat ze aandacht krijgen. Snap die hele rage toch al niet met jonge meiden in hotpants. Ik droeg tijdens mijn zwangerschap onderbroeken die groter waren dan hun "broek".
Je zou het adres van het filmpje aan haar moeder kunnen laten zien. En verder geen oordeel over geven. Dan kan ze zelf beslissen wat ze ermee wilt.
De enige die er iets over kan en mag zeggen is haar moeder. Misschien kun je haar moeder uitleggen dat bepaalde zaken in Nederland anders geinterpreteerd worden in Nederland dan in Peru?