Wietlucht van buren in ons huis.

Discussie in 'De lounge' gestart door Vrouwenmantel82, 1 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Sinds vorig jaar hebben we in het huis naast ons, poolse mensen wonen. Een of ander bedrijf heeft ze daar in gestopt en het huis gehuurd van de vroegere buurman die zijn huis niet verkocht krijgt.
    De vaste huurders zijn hele nette gasten, die de jongeren in het gareel houden. In totaal zijn het er 7 of 8 waarvan 4 vast. Maar nu zijn de vaste huurders naar polen toe. En misdragen de jongeren zich.

Naast veel bonk muziek, blowen ze heel de dag. Vanuit de schuur waar ze mogen roken. Als de wind verkeerd staat en ik ben vergeten ramen, luchtroosters en deuren te sluiten achter, ruik je het heel goed binnen. Of voor uit hun slaapkamer raam, ruik ik het in de babykamer. Aangezien ze het heel de dag doen, kun je de roosters niet eens open zetten.

Maar goed. Nu weet ik van de eigenaar dat als ik het weer zou ruiken dat ze blowen dat ze meteen eruit gezet worden. Nu durf ik het niet te zeggen dat we het weer in de babykamer ruiken. En mijn man durft het ook niet te zeggen. Hij zegt wil niet vervelend zijn op de eerste dag van het jaar. En ik rook het al heel de week in de schuur, maar nog niet binnen, dan vind ik het nog niet erg. Maar in de babykamer vind ik vreselijk.

Dus mijn vraag is aan jullie. Zouden jullie durven klagen als je weet dat je buren eruit gezet worden kunnen worden?
    Of kan ik beter alles dichthouden en zwijgen?
    Hebben jullie zoiets dergelijks meegemaakt en hoe is het afgelopen?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou eerst eens met de buren gaan praten. Misschien dat ze niet de gaten hebben dat hun lucht in je babykamer komt?
    Misschien dat ze ergens anders willen gaan roken?

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    weet je zeker dat er geen wietplantage boven zit , wij hebben het naast ons gehad en roken ook altijd wiet tot dat er na een jaar politie voor de deur stond om het huis te ontruimen , ook dat huis werd verhuurt omdat het niet verkocht kon worden ......

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou inderdaad eens met ze gaan praten (in het engels lijkt me). Vind het trouwens wel heel erg raar dat ze er meteen uitgezet worden wanneer jullie die lucht weer zouden ruiken? Je zet toch ook geen mensen uit die peuken roken in de schuur en waar je de lucht van ruikt?

5. Vrouwenmantel82

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Bij den bosch
    Toen ik een paar maanden geleden de oude buurvrouw tegenkwam, heb ik het uiteindelijk toch verteld, toen ze vroeg of we last van ze hadden. Haar man heeft onmiddelijk contact opgenomen met het uitzendbureau en daar werd ook gezegd dat drugs niet getollereerd wordt. Diegene krijgt enkeltje polen. De eigenaar is alle kamers gaan controleren, dus geen wietplantage aangetroffen. Dus ik weet dat de buren heel goed op de hoogte zijn van de regels.
    Inderdaad even mijn goede engels opdiepen en alle moed verzamelen zou het beste zijn.

6. Vrouwenmantel82

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Bij den bosch
    Ter verduidelijking: het is een regel van de eigenaar en van het uitzendbureau. Drugs zijn verboden, ook niet in tuin of schuur.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb geen idee of ze dit mogen of kunnen eisen? Mijn man verhuurt ook huizen aan polen, zal het hem eens vragen of dat zomaar mag. Wiet roken thuis is niet illegaal in Nederland, zou niet weten waarom een uitzendbureau je zoiets mag verbieden en vind het daarom ook niet eerlijk. Zou het gewoon bespreken met ze.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ok, apart maar goed..

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Poolse mensen zijn best aardig volk en ik zou dan zeggen: bel eerst even bij ze aan en probeer t uit te leggen ( denk ook idd in t engels) en kijken hoe ze reageren. Helpt dit niet kun je altijd nog opstappen naar de verhuurder. Maar idd mensen uit huis zetten voor wietlucht .... en alle sigarettenrook als ik op balkon sta of voor de deur? :)

Succes meid, die lucht in je babykamer lijkt me 3x niets nee en een lekkere geur is t zowiezo niet.

Hopelijk kom je er samen met de buren uit( mits je kunt communiceren in een taal die jullie beide spreken) en zijn verdere maatregelen niet nodig.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Overigens zullen die andere mensen vast komende dagen wel weer ergens thuiskomen neem ik aan?

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik ken ook een uitzendbureau waar heel veel Polen voor werken, waarbij ze ook direct het huis uit moeten en ontslagen worden als ze zich misdragen, voor hen tig anderen. Die krijgen een uur de tijd om hun spullen te pakken en daarna moeten ze het zelf maar uitzoeken.
    Zou het daarom even met die Polen zelf nu bespreken, zeggen dat je er last van hebt en of ze daar rekening mee kunnen houden. Tja, doen ze dat niet, dan kun je het later altijd nog melden als die vaste bewoners er weer zijn, maar wie weet stopt het wel gelijk, kunnen zij ook hun baan en onderkomen houden.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou er even langsgaan en het bespreken, is wel zo fair tegenover deze mensen ipv dat je er direct een klacht over neerlegd.

13. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Ik zou je Duits opvijzelen, dat terzijde.
    Veel uitzendburo's van Polen houden er vreemde regels op na hoor. Ben dat zo vaak tegen gekomen tijdens mijn werk.
    En of ht nou wiet of sigarettenrook is, overlast mag je niet veroorzaken. Even gaan kletsen met de bewoners lijkt me het handigst.

14. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Misschien met de buren praten?

Deel Deze Pagina