De titel zegt het al.....wij hebben een donkergrijze plavuizen vloer in de gang en keuken. Door het stooizout slaat de vloer helemaal wit uit! Ik heb de vloer al 100x gedweild met alleen water, of een beetje allesreiniger. (en al een paar keer een schone dweil, na wassen op 90 graden!) Maar hij blijft maar wit opdrogen!! Ook de laminaatvloer boven is helemaal vet!! Die heb ik nu al 3x gedweild met schoonmaakazijn, maar ook die blijft heel vet!! Heeft er iemand DE tip???
Op mn werk moet ik de plavuizen vloer met ammoniak dweilen. Nu is dat wel oude werkvloer hoor dus kan niet goed beoordelen of dat evt schade aan je vloer aanbrengt. Maar het werkt wel. Volgens mij is het vrij onschuldig spul en het ontvet heel goed!
hebben we hier ook maar gewoon allesreiniger en goed nat dweilen werkt hier wel. om het echt helemaal super te krijgen moeten we er vaak een paar keer overheen hoor, misschien zou je een schuurborstel eens kunnen proberen? zodat je het een beetje los kan schuren en dan gewoon dweilen. wij lopen standaard over het gras nu want ze strooien een hele emmer zout voor de voordeur, echt belachelijk. en een zooi dat het geeft binnen pffff.
Thx voor jullie reacties! Het is een vrij nieuwe vloer, dus durf er ook niet teveel aan te doen Ik heb hem net met een droge doek schoon gewreven en dat lijkt te werken! Dus misschien straks nog eens nat dweilen en kijken hoe hij dan opdroogt! Wat een ellende....laat die sneeuw maar weer gaan! Haha!
gaat dreft niet erg schuimen? ben ook zo bang dat dat glad wordt hihi. ramen wassen met dreft werkt wel geweldig voor op de vloer ken ik het niet...
heb hetzelfde probleem, ik dweil nu met heet water en dan goed nat zodat het zout oplost. en dan droog ik het na met een droge doek. werkt tot nu toe goed. ben elke dag aan het dweilen nu, elke dag weer zout op de vloer. Zal het vanavond eens proberen met dreft en heet water eens kijken of het dan nog beter gaat
Ik word er ook gek van, maar gelukkig gaan die plekken wel weg, al moet ik meestal 2 x achter elkaar dweilen.
wij doen de schoenen uit op de mat (extra mat erbij gelegd) ik vind het altijd zoooooo een drama dat strooizout ik doe het vaak eerst met heet/warm water dweilen en dan met een 2e dweil en een nieuw sopje met laminaat spul van de action die gebruik ik over het laminaat en de zwart/grijze plavuizen