hoi allemaal, Even een vraag. Ik werk nu full-time en ben nog niet zo lang zwanger. Ik heb geen idee hoe het zit met betaald ouderschapsverlof. Ik ben van plan minder te gaan werken na de bevalling. Bv. op maandag dinsdag en woensdag. Hoe gaat het dan met het verlof? Is het dan zo dat ik het eerste jaar alleen op maandag en dinsdag kan gaan werken (woensdag verlof) en dan het jaar erna de woensdag weer werkt? Wat ik wel weet is dat als je na je ouderschapsverlof minder gaat werken dat je dan weer terug moet betalen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
met betaald verlof krijg je 55% uitbetaald. geef van te voren met het aanvragen aan hoeveel je na je verlof wil gaan werken want dan rekenen ze het zo uitdat je niet hoeft terug te betalen. je kan idd eerst op ma+di gaan werken en de woensdag als verlofdag tot je dagen op zijn. succes ermee Groetjes juf Carla!
Volgens mij kan je dan zeker een jaar op de woensdag vrij nemen. Ik neem de vrijdagochtend waarschijnlijk vrij, en dan heb ik ongeveer 1 jaar en 3 maanden verlof. Die woensdag wordt dan inderdaad voor 55% betaald. Je kunt alles uit laten zoeken door de salarisadministratie.