mijn man krijgt geen vrij van zijn werk. kind in ziekenhuis

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dustin, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    dit kregen we vrijdag te horen

2. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    opa en oma zijn echt niet in staat om op te passen. opa heeft de laatste weken veel epileptische aanvallen waardoor het nu echt niet kan. onze dochter bij een vriendje laten slapen zou misschien kunnen maar dan zitten we nog met 2 jongste. meenemen naar het ziekenhuis mag helaas niet. dan zouden daar om kwart voor 5 in de ochtend 3 drukke kinderen rondlopen en dat zien ze niet zitten.

mijn man is inderdaad al wel een tijdje aan het kijken naar ander werk omdat zijn werkgever overal problemen van maakt en hij vaak zelfs uitgescholden word door zijn leidinggevende als die zijn dag weer is niet heeft. niet echt een normale situatie dus. maar hij wil niet zomaar daar weg gaan omdat hij nu een vast contract heeft.

3. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    mijn man gaat maandag proberen of hij misschien later kan beginnen. hij weet nu al dat ze zeer moeilijk zullen gaan doen omdat ze hem dan niet overal in kunnen zetten. maar dan zou hij wel onze dochter naar school kunnen brengen en de 2 kleinste naar het ziekenhuis kunnen brengen om 9 uur. dan kan onze dochter misschien na school bij een vriendje spelen totdat papa weer thuis is. hopelijk gaat zijn werk hiermee akkoord.

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier zelf personeel maar ik denk dat ziekmelden de beste optie is....

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Nee hoor ik zou dit echt niet doen, want als het niet lukt, dan heb je helemaal de poppen aan het dansen voor dinsdag.... Dit is gewoon overmacht.

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    En als je je ziekmeldt hoef je niet te zeggen waarom he, gewoon melden dat je niet kan komen omdat je ziek bent.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Als de controleur langs komt, bied je man ‘m thee aan en gaat zelf vervolgens op een drafje naar de wc. Buikgriep he. Of gaat die controleur dan mee? Kom op zeg, bizar toch dat je zulke smoesjes moet verzinnen terwijl je kind in het zkh ligt...

Chocolat, mamabri en tuc vinden dit leuk.
  8. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    we twijfelen erg wat het beste is om te doen. we willen het liefst alles eerlijk doen maar ze geven ons inmiddels weinig keuze

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien zeg ik iets dubbel
    Bel even met je zorgverzekering. Bij mijn verzekering zit hulp in huishouden/oppas in de verzekering in bij uitzonderingssituaties. Misschien kunnen zij je verder helpen. Anders misschien ouders van school of vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen die even bij willen springen in deze situatie?

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    kun je niet op die dagen bso regelen? heb je met bso's gesproken? je kunt ook ouders op school vragen of andere ouders je kinderen ophalen? dat heb ik meerdere keren gedaan voor een moeder die zelf naar ziekenhuis moest. helemaal geen probleem.

11. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    bso zou erg duur worden aangezien wij niet in aanmerking komen voor kinderopvangtoeslag. andere ouders onze kinderen op laten halen gaat niet want wij wonen best een stuk van school en dan zouden ze onze dochter al voor 05.00 moeten ophalen. en dan zitten we nog met 2 jonge kinderen die nog niet naar school gaan.

12. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    dat is wel een goed idee ik ga informeren bij de zorgverzekering

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon ziekmelden.
    Als je man zegt later te willen en het kan niet, dan is het wel ineens heeeeeel vreemd om de
    Volgende dag ziek te melden...

14. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Zoek eens op zorgverlof!
    Hier heeft hij volgens mij gewoon recht op.. het is 2 keer je contract uren.
    Dit staat in de CAO

15. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ziekmelden met buikgriep. Als er een controleur komt is het geen buikgriep maar een onwerkbare situatie en gooit hij het maar op overspannen.
    Ajuus, als mijn baas in zo’n geval zo idioot gaat doen dan werk ik daar geen minuut langer.

Sterkte dinsdag!

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou ook voor de buikgriep gaan. Kan die controleur echt niet natrekken hoor. En met een vast contract kan de werkgever je man ook niet zomaar ontslaan want hij kan er echt niet achter komen dat het niet zo is. Je man is immers gewoon thuis.

Het is niet netjes, maar het is niet dat je man nou zo fantastisch wordt behandeld door zijn werkgever... en jullie vragen hier toch zelf niet om?!

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan je geen babysit zoeken aan huis?

18. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hebben jullie geen vrienden waar ze kunnen blijven?

19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.344
    113
    Vrouw
    Als deze onderzoeken en opname zoveel problemen/stress opleveren zou je ook nog dit kunnen laten verplaatsen. Of het moet spoed zijn natuurlijk.
    Maar wat niet gaat, gaat niet.

Maar wat een a-siciale werkgever zeg!! Wasrschijnlijk een zonder kinderen of zonder gevoel?!

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ziekmelden. Die werkgever bekijkt het maar. Geen begrip voor een kind in het ziekenhuis? Dan heeft hij nooit ergens begrip voor.

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina