Kan een niet ingedaalde baby na 37 weken nog draaien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Dat vroeg ik mij zo af. De kans zal niet heel groot zijn dat het gebeurt, maar toch...
    Ben nieuwsgierig naar ervaringen. Ik vertrouw erop dat mijn babytje gewoon goed blijft liggen hoor:)

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ja zelfs een in gedaalde baby kan nog draaien

3. mappel

mappel Niet meer actief

Ooh echt waar???:$
    Dat wist ik echt niet

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Onze baby is ook og niet ingedaald maar de verloskundige zegt dat het wel kan, maar dat de kans heel klein is.

5. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Oh? Ik dacht van niet hoor? Als een baby eenmaal vast ligt dus echt ingedaald kunnen ze niet meer draaien Zou niet best zijn om daar tijdens de bevalling achter komen :)

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Gaan ze geen draaipoging doen bij de vk?

7. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook begrepen dat de baby nog tot het laatste moment kan draaien. Die van mij zit al best diep maar wurmt nog alle kanten uit. Wel blijft ze met het hoofd naar beneden.

8. Evientje

Evientje Niet meer actief

Bij mijn vorige zwangerschap lag zl met 35 weken echo in de perfecte houding en netjes ingedaald (was apart voor de eerste) bij de bevalling 4 weken en 6 dagen later was het een sterrenkijker geworden en lag hij met zijn koppie schuin vanwege te weinig ruimte.
    Als ze ingedaald zijn kunnen ze nog wel draaien maar volgens mij maar beperkt dus als het koppie beneden ligt lijkt mij het sterk dat ze ineens met de billen of benen beneden komen te liggen...

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Mijn moppie ligt al weken vast met haar hoofdje vast in mijn bekken, maar haar billetjes veranderen nog een paar keer per dag van kant, dan schuift ze zo 'lekker'langs mijn navel en headbangt ze met haar hoofdje tegen mijn schaambot.. dus ja, dat kan zeker :p

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Maar verticaal draaien lijkt me gelukkig mission impossible :D

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ja, maar verrreweg de meeste baby's zullen gewoon met hun hoofdje naar beneden blijven liggen, omdat dit nu eenmaal meest gunstige manier is om geboren te worden ;).

Mijn niet-ingedaalde eerste is vanaf week 33-34 netjes met hoofdje naar beneden (maar dus wel boven het bekken) blijven liggen. Ingedaald op einde van bevalling.

Mijn niet-ingedaalde tweede lag in stuit en is met 36 wkn gedraaid en daarna netjes blijven liggen. Ingedaald op einde van bevalling.

Mijn niet-ingedaalde derde lag met 36 wkn nog dwars, maar met 37 wkn toch spontaan met hoofdje naar beneden en netje zo blijven liggen. Ingedaald op einde van bevalling.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik heb het gehad bij de middelste die lag vanaf32 weken goed en vast en met 37 weken dus uit het bekken en weer omhoog met zijn koppie. Dus aan de moxa en toen was het goed

13. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Als je baby vast in het bekken ligt dus echt ingedaald dan kunnen ze alleen nog met hun lijfje draaien en niet meer met het hoofd.

Mijn eerste lag pas met 38 weken in hoofdligging 1 dag voor de bevalling. Tweede de nacht voordat ik eigenlijk een keizersnede zou krijgen naar hoofdligging. :)

Deel Deze Pagina