mijn man vs de kat

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerregnawz, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze kat heeft soms (denken we) nachtmerries waarin hij alleen gelaten wordt (of zoiets). Het is een asielkat die ergens in de bosjes is gevonden, en nu nog steeds erg gevoelig voor veranderingen.

Anyway, soms wordt hij wakker uit een diepe slaap en mauwt hij echt in paniek op een heel aanhankelijke toon. Dan werkt terugkletsen dus wel: "Rustig maar poes, wij zijn er nog, alles is goed." Twee minuten later slaapt ie weer.

Elke kat heeft weer z'n eigen rariteiten, dus structureel negeren of juist straffen is eigenlijk te kort door de bocht. Het is je huisgenoot, probeer je in hem of haar te verplaatsen. Maar soms zaniken ze gewoon uit verveling. Dan lekker negeren ;p

(onze andere kat kletst soms in zichzelf in een soort halfslaap, daar kun je ook weinig aan doen, is gelukkig maar heel zachtjes, haha)

Edit: voor ons was het heel verhelderend toen we ergens lazen dat katten heel veel verschillende 'vocalen' hebben. Net als dat baby's verschillende huiltjes hebben, hebben katten verschillende mauwtjes met een eigen betekenis. Helpt dus enorm als je die taal een beetje probeert te herkennen voor zover mogelijk. Maar misschien klink ik nu wel heel erg als een kattenvrouwtje ;p

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook altijd de deur van de woonkamer dicht 's nachts.. Hij mag altijd boven, behalve als we gaan slapen.. Als we alleen onze slaapkamerdeur dicht doen gaat ie ook krabben/mauwen.. Met slaapkamerdeur open worden we 6x per nacht gewekt voor een knuffelsessie :D Wel lief maar ik heb ook nachtrust nodig ;)

Als we de deur beneden dicht doen dan krabt ie daar niet aan, dan snapt ie gewoon dat ie lekker naar buiten moet of in z'n mandje in de woonkamer moet slapen :)

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Heb je naaste buren waar je wel eens mee praat?

Begin nu al tegen je man te zeggen dat hij de kat moet negeren. Elke ochtend een paar keer doen. Volgende week ofzo laat je de buren aanbellen en naar je man vragen om hun beklag te doen over het gebrul 's ochtends. En dan zeg jij onschuldig: ik zei je toch om de kat te negeren?

4. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    hahah, zo herkenbaar! hier iedere morgen een hondje die gaat piepen voor de deur en een vriend die na elke piep begin te roepen naar de hond.

Beste tip is toch echt negeren! heeft hier ook geholpen en toen bleef ze gewoon op haar eigen plekje liggen. (totdat ik ze dus stiekem weer een keer meenam naar de slaapkamer haha)

5. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28

haha dat is een goede, helaas (nou ja helaas... ;) ) wonen wij vrijstaand in het bos, en de buren zijn oud en behoorlijk doof dus dan val ik meteen door de mand als die zouden aan bellen haha ;)

Wij slapen beneden, en we hebben geen kattenluik. Kat gaat meestal rond 23.00 naar buiten, wanneer wij ook naar bed gaan. Behalve als het onder nul komt dan laat ik kat gewoon binnen liggen. Als ze echt naar binnen wil snachts komt ze door het slaapkamer raam naar binnen. Maar ze heeft geen idee dat wij als mensen snachts slapen, dus dat gaat nogal met het nodige, ik vertaal: Hallo mensen! Ik ben er weer! hebben jullie mij gemist? Ik wil lekker naar binnen, ik kom nu naar binnen, ik ben binnen, he wat zijn jullie aan het doen? Kom ik zal jullie eens een lekker kusje geven, knor knor wat ruiken jou tenen lekker. ik heb honger, zit er wel eten in mijn bak? ik ga kijken of er eten in mijn bak zit. He er zit eten in mijn bak. Bah de brokjes zijn 4 uur oud. dat lust ik niet meer. Ik wil nieuw eten. mensenvrouw mijn brokjes zijn oud. ik wil eten. ik heb honger. ik val flaaaaauuuw van de honger. En dan komt mijn man. POEEEEESSS!!! Hou je kop toch eens dicht! En gevolgt door, ik vertaal: Oke baas maar ik heb wel lekker het laatste woord.

Meestal is ze dan wel even stil. Maar begint gerust op nieuw. Het is echt een aanwezig beest :p Er eigenzinnig enzo.

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Niet zo handig dan met halfdove buren.

Verder geen idee meer hoe je je man van het brullen afkrijgt. Enige dat ik nog kan bedenken is een pan naast je bed zetten en elke keer je man brult geef je hem een klap. Maar dat zal je vast niet in dank worden afgenomen...

7. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28

Nee hoor je klinkt als iemand die de katjes snapt :)
    Ik ken nu een aantal mauwtjes,
    - de zeur mauw
    - de honger mauw
    - de ik had eigenlijk krols moeten worden mauw
    - ik heb wat gevangen mauw
    - ik weet niet wat ik moet doen mauw
    - he daar heb je mijn vriendje ik wil naar buiten mauw
    - de nachtelijke lokroep naar vriendje mauw
    - en begroetings mauw

dat zijn ze volgens mij wel een beetje :p of klink ik nou als crazy cat lady?

Deel Deze Pagina