Hier een clubje voor iedereen die aan haken of breien doet. Hier kunnen we onze crea's showen en vragen stellen of anderen op ideeen brengen.
hoi ik ben lea, en ben 26 jaar, ben graag creatief bezig, ben nu bezig met haken, en moet nog ff verzinnen wat ik ga maken, moet nog niet te moeilijk zijn nl..... hoop snel een creatie te kunnen showen.....
Ik hop even over van het andere topic voor ik naar bed ga. @ tulip: ik heb nog een reactie gegeven daar. De rust is na Ilanas verjaardag nu pas aan het wederkeren (familie was uit NL hier naar toe gekomen) en ik moet nog even bedenken wat ik nu wil haken. Ik heb zwarte Zpagetti voor een tas, pluizige wol voor een amigurumi, ik wil sokken voor nu haken en een badpak/bikini voor de komende zomer, handschoentjes of een winterjurk voor mij en/of Ilana. Nu nog de juiste patronen tegenkomen.
O, leuk idee! Ik ben gek op sokkenbreien, maar ik heb zo weinig tijd. Ik haak nu vooral kantbloemetjes, die wil dochterlief hebben om de poppen te versieren. En die zijn in een paar minuten gemaakt.
Ik ben ook sinds een tijdje bezig met haken. Vind het erg leuk. Ik ben nu bezig met een granny square dekentje/sprei. Ook ben ik bezig met Lucy's bag. Heel leuk om te doen met 3 verschillende kleuren. Probeer wel om een foto hier te krijgen. Gr Pamela.
Hoi dames. Ik ben voornamelijk bezig met breien. Maar het duurt meestal wel even voordat ik mijn projecten af heb want ik brei niet elke dag. Ik heb laatst een tas voor Kyra gebreid in paars en petrol met haar naam aan de ene kant en een hartjes patroon op de andere kant. Het is een heel simpel modelletje (enveloptas) maar ik vind hem toch wel geslaagd. Nu ben ik bezig met een mamaponcho (poncho met hoofdgat voor je kindje zodat je hem over de draagdoek om kunt doen). Het wordt niet zo'n ingewikkelde qua patroon als je online kunt kopen, maar hij is opgebouwd uit 4 langgerekte trapeze vormen met aan twee kanten een inkeping die ik afwerk met een boordsteek. Hij wordt grijs en als accentkleuren wil ik of zachtroze of paars met groen gebruiken. Ik wil als het gaat roosjes gaan haken in de roze of paarse kleur en dan een soort bloemenpatroon op de poncho aanbrengen. Als ik in tijdnood kom borduur ik de bloemen erop. ( zoals bij http://www.jessica-tromp.nl/animated-stitches-steken/animated%20embroidery%20flower%20bloem%20borduren.gif).
Ik meld me ook even aan bij de club! Haken vind ik leuk, vooralsnog gewoon recht toe recht aan... Ben met een babydekentje bezig. Ga mezelf straks wel leren om patroontjes te haken en andere dingetjes Kijken of ik er geduld voor op kan brengen
gezellig een haak/breiclubje ik ben jessica 30 jaar jong en haak nu een week of 4 denk ik, heb nu een aantal mutjes gehaakt. erg leuk om te doen. volgende project wordt een sjaal denk ik, als ik een leuk patroon tegenkom.
Ik heb in het vorige topic een hoesje voor een telefoon laten zien. Is erg makkelijk om te haken. Ben bezig met een groot project,namelijk granny square deken. Ik wil nu een mutsje gaan haken voor mijn dochter. Ben nog op zoek naar een leuk patroontje. Iemand nog een suggestie? @pamela: mooie kleuren!
Hee, een nieuw handwerktopic.... Ik heb van het weekend een sjaal gehaakt van granny zeshoeken. Ook is mijn babydekentje zo goed als af (ook een granny, die vierkantjes zijn verslaven....) doe binnenkort wel effe een fotootje...
Deze set vond ik ook wel heel schattig: Site om gratis te downloaden (PDF file): petrakot - Knitting World: Free Patterns
hé wat knap zeg!! Ik doe nu een poging met breien hihi. Het lukt aardig, maar ik kan dus maar 1 steek helaas... Kijk wel wat ik er straks mee ga doen. Ga denk ik een aantal lapjes maken en dan aan elkaar naaien ofzo. Haken was ik ook mee bezig, maar dan krijg ik weer iets anders in mijn hoofd en dan moet dat gebeuren he
hee, wat leuk al een hoop reacties, heb gewerkt vandaag, dus zie het nu pas. Ik ben pas begonnen met haken en ben mij de steken aan het aanleren. Ik heb er nog wel een vraagje over: als ik 1 toer afheb en terug wil, dan steek ik dus in de 2e (omdat de laatste een extra is) er overheen, dan heb ik 2 lusjes aan mn haak en dan die twee lusjes erdoorheen. Ik snap hoe het moet, maar bij het tweede lusje krijg ik die niet een stukje aangetrokken. Die blijft heel los, wie kan mij vertellen wat ik fout doe??
yenolah, bedankt ik heb je antwoord gezien. Misschien weet je op de bovenstaande vraag ook wel antwoord.
Ik zie het niet helemaal voor me, maar ik heb ook vaak lossere steken. Na een paar rijen vallen ze als het goed is niet meer op.
Je haakt dan neem ik aan heen en weer. Afhankelijk van de soort steek, die je gebruikt, maak je omdraai lossen. Stel je haakt een lapje van vasten. Aan het einde van de toer haak je dan 1 losse, zodat je weer in de eerste steek kunt beginnen. Haak je in halve stokjes, gebruik je twee lossen om te keren en haak je in stokjes, gebruik je 3 lossen om te keren. Doe je dit niet, dan heb je aan het einde van de rit minder steken, dan waar je mee bent begonnen. Ben trouwens Anke, 28 jaar en haak nu een aantal maanden. Ben begonnen toen ik langer thuis kwam te zitten, dan verwacht, vanwege een erg vervelende nasleep van de bevalling. Foto's heb ik al in het andere topic laten zien. Ben nu ook al zover, dat ik eigen patronen ontwerp.
Hai chevenne Op deze site zijn ook veel (al dan niet) gratis patronen te vinden: www.ravelry.com Ben een weekje geleden begonnen. M'n vriend vindt het zoooo uncool . Ondertussen een mutsje, sjaal, tas (soort visnet) gemaakt en een tweede sjaal begonnen. Moeilijkste vind ik de goeie wol te vinden voor wat je doet. De eerste sjaal is helemaal niet zacht, eerder karton
mijn man vind het wel oke dat ik t doe, maar heb wel tegen hem gezegd dat ie t tegen niemand mag zeggen qua vrienden dan en zo, anders krijg je reacties van mensen van "oja jij breit/haakt graag he?"zo van daar valt niet meer mee te praten haha. Ik vind het leuk om te doen, maar loop er niet speciaal mee te koop ook vanwege het imago 8) ben nu begonnen met een muts te breien voor mn dochter en een kip te haken, die kip komt overigens uit een oude ariadne, staan nog wel eens leuke dingen in.
Hey Kwek Garen vinden is inderdaad lastig. Qua amigurumi's heb ik al duidelijk mijn voorkeuren, maar nu ben ik ook kleertjes en omslagdoeken aan het maken. Dat is even uitproberen. Heb nu een aantal bollen bravo acryl, voor een omslagdoek. Dat bevalt wel redelijk goed. Zou er geen vest van willen, maar omslagdoek is prima. Ik ben ook erg benieuwd naar het garen van Drops/garnstudio. Is wel behoorlijk prijzig. Ik heb trouwens helemaal geen moeite met haken in het openbaar. Neem geregeld mijn werkje ergens mee naar toe. Krijg alleen maar hele positieve reacties.