nou je hebt groot gelijk, hier weten ze mijn man ook nogal eens te vinden, gelukkig bloed het nu langzaam dood omdat hij een eigen zaak heeft en al jaren aangeeft er geen tijd meer voor te hebben, mensen vragen alles aan hem, "ik wil een nieuwe laptop, kijk jij even wat ik het beste kan kopen en koop het dan voor me dan betaal ik terug" of "de laptop van mijn zoon is kapot en hij heeft er dringend 1 nodig voor school die niks mag kosten maar wel snel moet zijn en alles moet kunnen, weet jij niet iets?" of "kom je even langs want mijn laptop doet het niet meer" (hebben ze zelf een virus gedownload) en het ergste is: mensen denken allemaal dat ze de enige zijn voor wie hij dat "even" moet doen. niemand beseft dat hij het druk heeft met iedereen! het ergste is nog zijn vader, die allemaal mensen verteld wat een verstand zijn zoon van pc's heeft en vervolgens allemaal vreemden (voor ons) beloofd dat hij ze komt maken, zegt mijn man dat hij daar geen tijd voor heeft, gaat zijn vader er naartoe om de mensen toch te helpen, komt er vervolgens niet uit en ja hoor, wie wordt er weer voor het blok gezet met een telefoontje "ik zit er nu, kun je alsjeblieft....?" kortom ik weet precies hoe je je voelt en ben alleen maar heel trots op jullie dat je NEE zegt!
Ik werk ook in de IT, maar bij ons is het handig opgelost De familie van mijn man bedenken niet dat ik in IT werk en ze misschien wel kan helpen en mijn familie heeft veel mensen die alles beter weten en dus niks vragen (wat weet ik er nou van, haha) Ik vind het trouwens niet echt van fatsoen getuigen als iemand aangeeft er even geen tijd/zin/whatever voor te hebben en je daar geen boodschap aan hebt. Jij vraagt toch iemand om een gunst? Dan stel je je toch iets anders op lijkt me. Gewoon poot stijf houden!! Succes
... zucht..... Ik wordt zo gek van 'die generatie boven ons' en hun eisen wb het repareren van computers... het is ook overal hetzelfde... .... zucht.... Wat kan je oom? of je tante? niet toevallig iets wat jij kunt gebruiken?
geen idee, wij hebben hem gekregen toen wij trouwden. Hij werd in een stukje gebruikt omdat hij als IT'er ook altijd moet opdraven.
Sorry, deze is beter (in nederland). Gewoon even googlen! zwart geeky shirt No i will not fix your computer
Heel herkenbaar! Je wilt niet weten hoe vaak ik wel niet ergens op visite een uur of langer in mijn eentje op de bank heb gezeten, omdat er weer een computer gerepareerd moet worden door mijn man. Maar dat is natuurlijk helemaal niet onbeschoft hè, om je gasten maar voor zich uit starend alleen te laten. Bij bepaalde mensen die 'spontaan' belden om te vragen hoe het met ons ging, vroeg ik gewoon al standaard wat er aan hun computer scheelde. Ja, cut the crap, ze belden toch niet uit interesse, gewoon omdat die computer weer problemen had en mijn man moeilijk nee kan zeggen, niets kost en het blijkbaar geen flikker uitmaakt of hij ook nog een leven naast die computers heeft. Echt, mijn man vind het niet erg om zo nu en dan iemand met de computer te helpen, maar er lijkt soms geen bezoekje aan iemand voorbij te gaan, zonder dat hem gevraagd wordt naar de computer te kijken. We hebben zelfs eens iemand gehad die nog kwaad was ook, omdat mijn man het hotmail wachtwoord niet meer kon terug toveren wat niet meer werkte. Pfff, oh, het is nog een heel verhaal geworden, wat een frustratie - denk dat ik voor Kerst nog maar gauw zo'n t-shirt ga bestellen, of gewoon een hele stapel, truien, jassen etc. met die tekst!