Ik ben op donderdag 1 januari bevallen en heb gekozen voor 12 weken bevallingsverlof .... dan zou ik toch tot vrijdag 27 maart een WAZO-uitkering moeten ontvangen? Grt. Kweenie
als je 4 weken wazo hebt gekregen voor je bavalling hoor je inderdaad nog 12 weken (dus tot 27-3) wazo te ontvangen. krijg je het niet?
Het ligt eraan wanneer je uitgerekend was en wanneer je verlof begonnen is. Als je verlof 4weken voor je uitgerekende datum begon en je bent later bevallen, dan rekenen ze 12 weken vanaf je bevalling. ben je eerder bevallen dan de uitgerekende datum heb je verlof 4 weken voor de uitgerekende datum dan heb je recht op 12 weken erna plus de dagen die nog had tot je uitgerekende datum.
Ik heb deze week (dus tot 27 maart) niet meer gehad vandaar... Bel ik er maandag even achteraan want ik heb inderdaad tot 4 weken voor de uitgerekende datum (19 december) gewerkt en ben twee weken lminus 1 dag later bevallen op 1 januari 2009... Dus volgens mijn berekening zou ik nog 1 week (minus 1 dag) moeten ontvangen. Dankjulliewel voor het meerekenen. Kweenie
je zou in totaal 16 weken moeten krijgen.. maar altijd 10 weken bevallingsverlof. ookal heb je doorgewerkt tot 4 weken voor uitgerekende datum.. je bent 2 weken later bevallen op 1 januari.. blijven er 10 weken over, waarvan laatste betaling rond de 19/20e is geweest. Dus die betaling krijg je waarschijnlijk niet meer, omdat je in totaal wel gewoon die 16 weken verlof hebt gehad. stel nou dat je doorgewerkt had tot 6 weken voor datum.. en dan 2 weken later bevalt.. zou je zwangerschapsverlof 8 weken hebben geduurd.. maar het bevallingsverlof ook maar 8 weken.. die moet altijd 10 weken zijn.. dus zou je zwangerschapsverlof in totaal 18 weken zijn geweest en werd het wel verlengd. Hier staat het nog keer uitgelegd iets duidelijker dan ik doe denk ik hehehehe. http://www.zwangerschapsverlof.net/
Alleen rekenen ze niet zo. Ze gaan uit van het moment dat je bevalt. je heb zoiezo recht op het minimale van 10 weken maar als ze stopt 4 weken voor het vermoedelijke datum heeft ze zoiezo recht op 12 weken. Of ze nu later bevalt of niet. Als ze eerder zou bevallen komt de tijd er nog bij die ze niet gehad heeft.
kheb nog ff verder gezocht.. u are so right mimi.. vond ergens topic terug van eind vorig jaar met zelfde vraag
Dit weet ik alleen omdat ik namelijk pasgeleden toevallig het UWV gesproken heb en zij legde het mij uit.