Wat regelen als alleenstaande moeder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door ikkemijik, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 ikkemijik, 6 sep 2015
    Laatst bewerkt: 6 sep 2015
    Even heel beknopt het verhaal:
    Zwanger geraakt van een goede vriend met af en toe benefits. Samen besloten het te houden en ook te kijken of het relationeel zou werken. Bleek rond 14 weken zwangerschap vanaf zijn kant niet het geval. Ik wilde gewoon als vrienden en volwassenen die respectvol met elkaar om gaan verder, maar dat lijkt hij niet te kunnen. Alles is flink geƫscaleerd en heb inmiddels al 9 weken helemaal geen contact en bel hem pas weer als de kleine geboren is.

Hij wil (tenminste dat zei hij altijd) na de geboorte een DNA test, mag hij van mij. Ik weet dat hij de vader is, maar snap dat hij het zeker wil weten. Erkennen is nog niet gebeurd, hoeft van mij ook niet. Maar hij mag het wel, kindje heeft imo recht om ook zijn vader te zien. Al is de vraag of hij dat nog wil, hij is inmiddels al zo vaak veranderd van gedachtengang dat ik geen flauw idee meer heb van wat hij nu wel en niet wil.
    Hier verder op in gaan in dit topic heeft voor mij dus ook geen zin, ik weet in mijn hoofd wat ik wil. Maar imo ben ik daar niet alleen in, dus dat is gewoon nog even afwachten.

Maar wat moet ik verder allemaal nog regelen als alleenstaande mama? Aangeven, verzekeringen, toeslagen?
    Alle tips en tricks zijn iig welkom :)

Deel Deze Pagina