dievenketting o.i.d ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

in onze nieuwe woning gaat de voordeur gewoon open met een klink. Onze dochter is nog net te klein, maar het zal niet lang duren voor ze ineens aan de klink hangt en hem openkrijgt. Het slot gaat dan automatisch open. Erg handig voor ons, maar erg gevaarlijk voor haar.

Dus nu dacht ik aan een dievenketting, omdat de klink niet omhoog gezet kan worden. Maar waar haal je die? Gewoon bij de bouwmarkt? En heeft iemand enig idee van prijzen?

Ik heb gegoogled en kom niet zo veel tegen, mogelijk wordt het eigenlijk anders genoemd?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    een deurketting?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

oooh...:) zo simpel... haha thx... ik vind nu iets meer resultaten inderdaad... Ik ga maar eens kijken.

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ff gegoogled en op onlinebouwmarkt.nl staan verschillende deurkettingen. Zware uitvoering maar ook een 'gewone'
    Ik zou daar eens kijken.
    Ik heb trouwens bij onze bouwmarkt weleens zoiets gezien.
    (Ik zocht toen iets om eenvoudig een binnendeur af te kunnen sluiten en ik heb toen voor een windhaakje gekozen.)

Niet te lang wachten iig, ze zijn je soms echt een stapje voor.
    Dan denk dat ze iets nog niet kunnen maar.. verassing!

Succes ermee,
    Gwen

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Idd gewoon bij de bouwmarkten verkrijgbaar! Hier hetzelfde en heb idd als ik thuis ben altijd dat kettinkje erop omdat Joris gewoon de deur opent om 'even te kijken'

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

het duurde even voordat er bij mij een kwartje viel, ik wist maar niet wat een dievenketting was! Nu weet ik het.. duh.. hehe

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Kun je niet beter een haakje boven aan de deur doen? Met een dievenketting krijgt ze misschien wel heel makkelijk haar vingertjes tussen de deur.

8. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Inderdaad, een familielid van mij had zo'n ketting ook ter bescherming van de kleine, zodat deze niet naar buiten kon. Maar als ze te snel/hard trekken schiet de deur ook weer dicht. Zo zijn zij in het ziekenhuis met de kleine beland met gebroken vingertjes.

Ikzelf denk ook, dat van die hendels het beste is. Ook zijn ze makkelijker open te maken bij bv. brand oid.

Succes in ieder geval met het uitzoeken wat jij het beste vind.;)

9. Ik zou er ook gewoon een knip opzetten hoor.
    Met een ketting loop je idd het risico dat er toch vingertjes tussen komen..

Deel Deze Pagina