Beetje advies nodig over tijdelijke job; wel of niet doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Eventjes geleden heb ik een topic geopend over wel/niet werken.

Zojuist weer een sollicitatie gehad. Was al even aan het zoeken voor 2 daagjes per week. Is een eenvoudige brasserie in mijn woonplaats bij de haven. kan dan 2 a 3 dagen werken van 12 tot 6 ongeveer.
    Twijfel een beetje, want het is pas dagelijks om 12 uur open en ik kan alleen overdag, dus niet meer als 6 uur per dag. Zocht eigenlijk iets voor 2 dagen maar als ik 16 a 20 uur wil maken moet ik 3 dagen werken en Kynan dus 2 dagen naar de opvang (en 1 dag bij papa). Weet niet of ik dat wil, maar ja, 2 halve dagen of 1 hele maakt niet zo heel veel uit misschien?
    En het is echt seizoenswerk. Er komt dus wel een contract maar wel zo dat beide partijen er van af kunnen zeg maar. Zodat hij na de zomer niet aan mij vast zit en ik ook weg kan mocht ik het niet zien zitten. (ik heb btw nog niet gezegd vd zwangerschap wilde nog eventjes wachten)

Opzich is dat niet bindende contract wel fijn, want ik hoop dat het lukt, zwanger, kind van 1 en een vent die 70u per week weg is...Mocht het echt niet lukken kan ik er zo mee stoppen. En als de 2e spruit er is wil ik toch weer thuisblijven dus... Opzich toch een mooi een paar maandjes centen meepakken?

Wat vinden jullie? Nog een mening/ advies? Ik ben zo' n twijfelkont...
    (PS hoofdzaak nr 1 is geld, het is momenteel even best krap, mede doordat we al 5 maanden op een hoop centen en kinderkorting etc van de belasting wachten...)

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Aanpakken die hap ;)

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    gewoon doen joh. Ideaal toch dat je nergens aan vast zit. En als het je bevalt kan je altijd nog iets vast zoeken!
    Ik denk ook niet dat je zwangerschap iets uitmaakt hoor. Waarom niet die 2 halve dagen? Lekker toch juist om mee te beginnen...

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik zal het ook doen

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    het klinkt als een goede arbeidsvoorwaarde als je erniet aanvast zit ....lekker toch effe een paar maandjes centjes verdienen ?

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    doen...
    lekker om mee te beginnen zo
    en je zit nergens aanvast, vind je het niks zeg je het op en stop je er weer mee ;)

succes

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    doen hoor
    becalt het niet kun je weg... wat wil je nog meer!
    go girl go!

8. Female

Female Niet meer actief

Bedankt meiden, ik ga ervoor! :D

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    super!

heel veel succes!

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Gewoon doen is toch weer werkervaring en vooral extra centen in de knip.
    Je zit er niet aan vast dus mocht je na de zwangerschap niet meer willen werken .... goed toch.
    Mocht je dat wel willen is niet zwanger solliciteren een stuk eenvoudiger (al beweert men soms dat het geen verschil maakt, weet ik uit ervaring wel beter!)

11. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Maak wel goede afspraken en lees je contract, want dit klinkt als een hele makkelijke horeca ondernemer.
    Daar is niets mis mee, maar zorg dat je krijgt wat je toekomt!
    Horecalui kunnen erg gis zijn. (rijkelijk ervaring mee)

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou het ook aanpakken! Heerlijk om nergens aan vast te zitten, ook i.v.m. je zwangerschap. Zo kan je toch even een paar maandjes centjes spekken en straks lekker genieten van je verlof en de tweede spruit als je straks toch thuis wilt blijven! ;)

13. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Je bent 23, wat let je? Gewoon lekker doen en als het niet bevalt of het is lastig te combineren dan kun je het toch weer opzeggen? Heb je het in iedergeval geprobeerd! Succes!

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    He leuk joh! Ben beniewd hoe het je bevalt!

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als je alles goed kunt regelen met oppas zou ik het wel doen.
    Extra geld is nooit weg toch? ;)

16. Female

Female Niet meer actief

Bedankt meiden!

@ Annabella; I know, het blijft een vreemd wereldje... :(
    Denk dat het idd geen top ondernemer is, eerste indruk, maar ik zal wel goed geldafspraken op papier laten zetten.
    En ja het is geen super bindend contract. Dus STEL dat ie me er uit zou gooien, tja ik heb dan nog niet echt iets te verliezen. Ik heb dan ook gelijk weer recht op zorgverlof (250 euro p/mnd). En het voordeel is dat ik dus zelf wel makkelijk weg kan, mocht het raar lopen of te zwaar zijn oid. Snap je? iig bedankt! ;)

Deel Deze Pagina