Tijd voor jezelf...

Discussie in 'De lounge' gestart door BrB, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar ik ben heel erg benieuwd hoe jullie je "tijd voor jezelf" indelen.
    Ik merk dat ik erg verzand in: hangen, computeren etc. Overdag ben ik druk zat en ook 's avonds werk ik soms (eigen bedrijf). Toch blijft er ruim voldoende tijd over voor mezelf, maar ik doe er niets mee wat me een voldaan, ontspannen gevoel geeft.
    Ik heb jarenlang fanatiek gedanst, maar dat is ook al 3 jaar voorbij....

We zijn sinds kort verhuisd naar een dorp, dus hier is ook niet heel veel te doen. De meeste vriendinnen wonen ook verder weg, dus dat is jammer.

Wie heeft er leuke tips, waardoor ik wat inspiratie krijg? Begrijp me niet verkeerd, ik verveel me niet, maar bij het dansen kon ik alles laten gaan en dat mis ik nu.

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik ga dus waarschijnlijk op naailes.. hoop dat ik me daar helemaal in kan laten gaan!;) Verder misschien een sport of een workshop gaan volgen?

3. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    hahaha, thanks voor je snelle reactie. Heb ook nog aan naailessen gedacht, maar dat is toch niets voor mij. Ik heb ook een cursus sieraden maken gevolgd, maar dit was het ook niet. Ben toch meer van het actieve, maar wat???

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik merk ook aan mezelf dat ik (zeker de laatste tijd) veel minder doe waar ik voldoening uit haal.
    in mn vrije tijd is het vaak achter de laptop, tv kijken, beetje hangen, tijdschriftje lezen en dat was het wel.
    ik heb best veel hobby`s, maar ik doe het gewoon niet.
    meestal vind ik het teveel moeite om de spullen te pakken en baal ik ervan dat ik het niet kan laten liggen.
    ik heb helaas geen kamer meer waar ik lekker kan putsen en moet dus mn spullen overal en nergens vandaan halen omdat we druk bezig zijn met kamers opknappen en veel van dat soort dingen nog geen vaste plek hebben.

wat ik wel doe (om te ontladen en omdat het nodig is) is sporten.
    iedere vrijdagochtend ga ik een uur sporten (op fysiotherapie basis).
    vaak heb ik geen zin om te gaan, maar als ik ben geweest voel ik me wel weer wat fitter en heb ik voor mn gevoel ook echt iets met mn tijd gedaan.

succes met het bedenken hoe je je vrije tijd in gaat delen zodat je een voldaan gevoel krijgt.

liefs doris

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik ken dat gevoel wel. Ik verveel me ook nooit, genoeg te doen. Spreek veel af met vriendinnen en ind beetje internette, tv kijken.
    Maar heb toch het idee dat ik "niks" doe. Het lijkt wel of ik een beetje ingekakt ben!
    Heb ook genoeg te doen in huis, niet alleen schoonmaken maar ook leuke dingen, maar op de 1 of andere manier doe ikd at dus ook gewoon niet.

Sinds Tijn er is ben ik gewoonweg een beetje lui, ingekakt. Geen idee hoe dat komt, zal iets moeten vinden waar ik weer energie uit haal!

kus miek

6. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    @Dorisn: ja, kom dan ook uit op sporten. En dat gevoel van geen zin hebben ken ik ook. Vriendinnen wonen ook verder weg, dus dat motiveert ook niet echt om dan alleen te gaan.

@Mieke82: dat gevoel is het precies: dat ik niks heb gedaan! Mijn man gaf al aan dat ik lekker in de tuin moest gaan werken (moet nog errug veel aan gebeuren ;)), maar dat geeft geen voldoening. Ik moet idd weer energie krijgen van iets, behalve werken, zorgen, hangen etc.

7. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe ook niet veel meer eigenlijk. Maar na een hele dag met 2 kids en nog een parttime baan erbij heb ik ook weinig zin en puf om 's avonds nog een dansles of naailes te volgen eerlijk gezegd.

Ik ben blij als ik even achter internet kan of een tijdschrift lezen. Lekker in bad gaan, even alleen de stad in, lekker winkelen! Heerlijk!

Lekker uiteten met vriendinnen. Dat is toch ook hartstikke lekker en leuk.

Ik zou ook graag willen gaan sporten, maar pfff moet er niet aan denken nu. Misschien als de bevalling wat verder uit mijn gedachten is verdwenen ;)

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mjaaa, ik herken het gevoel wel!

Wat ik de hele dag doe; voor Alyna zorgen, werken(parttime), het huishouden en internetten of als m'n vriend er is 's avonds samen voor de tv hangen.:)

Soms ga ik wel shoppen of lunchen met iemand, en 2 keer in de maand ga ik samen met vriend uit.
    Maar dan heb je het ook wel gehad.:D

Zou ook wel iets leuks/actiefs willen doen, maar weet gewoon niet wát.:)

En heb ook zo weinig puf aan het einde van de dag pfff...
    Ik ben altijd blij als ik lekker in de sofa/bureaustoel kan kruipen.;)

9. Ik ken dat gevoel meer dan...ben een alleenstaande moeder en zit er dik vaak dwars doorheen. Ik probeer de kleine af en toe bij mijn zusje te laten zodat ik een dag lekker kan niksen of lekker uitslapen en bijkomen. Echter nu ze zelf zwanger is heb ik geen dag meer rust gehad.

:(

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Elke avond is voor mezelf en zaterdag ochtend. Dan doe ik dingen waar ik op dat moment zin in heb.

Niks, tv kijken, winkelen et cetera.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook erg weinig tijd voor mijzelf.
    Mijn man is militair en alleen in het weekend thuis.
    Door de week spreek ik wel af met vriendinnen, meestal is Valerie hierbij, en een enkele keer komt een vriendin s'avonds naar mij toe.
    In het weekend spreek ik nooit met vriendinnen af, want het weekend is echt voor mij en mijn man samen, omdat we elkaar al zo weinig zien.

Ik vind het wel jammer dat ik niet een keer s'avonds zelf naar een vriendin kan, en rustig kan bijkletsen.
    Ook zit sporten of iets anders leuks er gewoon niet in, want dan moet ik zorgen dat ik elke keer die avond een oppas heb.

Dus wat ik nu zie als tijd voor mezelf....is s'avonds als Valerie slaapt. Lekker internetten en tv kijken.

12. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    ik sport dus toen ik 1 dochter had sportte ik 5 a 6 keer per week, maar nu met 3 kids ga ik 3 keer.Als je met een groepsles mee doet van fitness dan leer je vanzelf mensen kennen.Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan je sportschool, maar ik doen bv bijna elke vrijdag bodyattack en dat is een redelijk klein cluppie waarvan er altijd wel 3 of 4 mensen nog een bakkie koffie drinken aan de bar zo heb ik ze leren kennen en nu ga ik wel alleen ernaar toe maar eenmaal daar heb ik genoeg aanspraak.
    Maar ookal is de sportschool bij jou niet zo hecht met een groeples moet je het samen doen je wordt meegesleept door de groep en dat werkt heel opbeurend en fanatiek

ik zeg gewoon DOEN

maarja ik ben dan ook verslaafd aan sporten.

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Tijd voor jezelf is per persoon zo verschillend. Ik vind het al heerlijk als ik even achter de laptop kan hangen, een boekje kan lezen of even kan scrapboeken.
    Een ander wil juist graag actief zijn. Heel soms heb ik ook de drang om iets actiefs te gaan doen, maar mezelf kennende is een abbo op de sportschool zonde van geld, dus pak ik de hond en ga ik heerlijk een uur lopen.
    Is dat niet iets voor de TS: lopen, fietsen evt samen met een vriendin of buuf??

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb niet echt veel tijd voor mezelf. Als ik die wel heb hang ik hier op t forum of op spelpunt.nl
    Kijk nu al uit naar de jonge gezinnenbeurs. Even tijd voor mij :D

15. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik zo af en toe naar de sauna. Zoals vandaag bijvoorbeeld:D
    Ik kijk er dan dagen naar uit en kom helemaal tot rust en kan er dan weer 4 weken tegen aan, gezellig met een vriendin of schoonzus. Heerlijk!

Deel Deze Pagina