Wat koken jullie met kerst?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Zoals het er nu naar uitziet zijn we tweede kerstdag lekker met zijn drietjes. Nu zat ik me te bedenken wat voor lekkers ik dan zal maken.
    Kan wel wat inspiratie gebruiken.

Dus, wat gaan jullie eten?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Op 27 dec krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis dus we zitten met kerst tussen de verhuisdozen:(
    We gaan 1e kerstdag steengrillen en tweede kerstdag naar de woonboulevard voor nieuwe meubels dus waarschijnlijk wat halen:p

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier lekker 2 dagen uit huis met kerst.

1ste dag gourmetten ( gok ik zo, is elk jaar bij mijn familie)

2de dag is bij schoonfamilie en ziet er standaard zo uit:

+/- 12 uur garnalen of zalm cocktail
    13 uur: soep
    14.30 uur: groentes ( meestal keuze uit 3 soorten), aardappel kroketjes en een lekker stukje vlees of vis.

16.30 dessert . Pudding en ijs met vruchten.

18.30 weer naar huis. En vorig jaar nog even langs de mac geweest omdat we weer trek hadden :p

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Carpaccio
    Vis, aardappelpotje uit de oven, sperziebonen, salade
    Creme brulee

Andere dag met zn drieen, daar moeten we nog oets voor verzinnen. Ik lees mee dus :)

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij zijn de kerstdagen met zijn 4tjes en ik denk dat we 1ste kerstdag gaan gourmetten en de 2de dag zal wel zelfgebakken frietjes worden.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    weet ik nog niet!
    Maar een dag kookt iig mn man :)
    die kan zoooo lekker koken! :)

en een kerstdag zijn we meestal op visite!

7. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Hier nog niet zeker of ik alleen met mijn dochtertje ben of dat manlief ook thuis is.
    Als manlief thuis is zitten we misschien in Parijs en anders in een park in Nederland en gaan we uit eten.
    Is hij er niet, dan kook ik lekker voor mijn dochtertje en mij en blijven we gezellig thuis.
    Dan kook ik :

- garnalencocktail + ham met meloen
    - kiprollade , verse boontjes omwikkeld met spek en gebakken piepers met spek en ui.
    - oude vertrouwde viennetta ijs!

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Als ik dan bevallen ben zijn wij ook met zijn 3tjes en dan zal het voornamelijk bestaan uit filet zalm biefstuk en tartaar:) mocht ik nog niet bevallen zijn gan we lekker gourmetten en als toetje een chocolade fontuin

9. Verox

Verox Niet meer actief

:D ik eet traditioneel bij mijn ouders al zolang als ik me kan herinneren een "feestmaal" van
    Voorgerecht: champignon/kippenpastei
    Tussengerecht: kippen/rundvlees soep
    Hoofdgerecht: konijn, gekookte aardappelen met spruitjes
    Nagerecht: vianetta ijstaart met fruit en bavarois...

Tja het is lekker, maar ook niet mijn idee van een feest diner, dus ik lees lekker mee naar jullie inspirerende gerechten!

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wij vieren eerste kerstdag lekker met zijn viertjes, mijn jongste zoontje is dan jarig ( dat vieren we het weekend ervoor )

Mijn oudste zoontje mag altijd kiezen wat we dan gaan eten ( jongste snapt daar nu toch nog niets van )

Hij heeft gekozen voor aardappelkroketjes, stoofpeertjes, pluissiesvlees, cheese cake, bladerdeeg met worstjes

Oftewel van alles wat hahahaha

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    wat is pluissiesvlees???

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Haha dat wilde ik ook al vragen.

Vienetta ijs gaat t t wel worden voor de tweede dag. Tenminste te horen aan de kreten van mn man haha. :D

13. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Kerstmis is dit jaar eindelijk gewoon thuis, schoonmoeder komt hier naartoe.
    Voor kerstavond ben ik van plan lemon pepper chicken te maken (slager zijn specialiteit hier), is een kipfilet met kruiden erom wat lekker krokant wordt in de pan. Dan gewoon een frietje en wat groente erbij. Is zoooo lekker... :D
    Kerstdag pakken we uit!
    Beginnen (dit is het plan iig haha) met vers gemaakte tomatensoep,
    Hoofdgerecht wordt Beef Wellington met geroosterde aardappelen en spruiten met kastanjes. :)
    Als toetje, Viennetta. Lekker handig.
    Mijn man kijkt al uit naar de tweede tester voor de Beef Wellington, de eerste was zo op, dus ga ervan uit dat als ik het nog een keer test, het op de dag zelf ook helemaal goed komt. :)
    Tweede kerstdag heb ik zo geen idee nog. Wordt hier ook niet echt als belangrijk gezien. Dus dan denk whatever er in the vriezer ligt. :) Lekker varkenshaasje denk ik. :) Yum yum...
    Al genoeg inspiratie op kunnen doen? ;)

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik denk dat ze daar draadjesvlees mee bedoeld! Zo noemen wij dat maar officieel is er suddervlees dacht ik? Van sucadelappen toch? Ik eet geen vlees sinds ruim 10 jaar dus pin me er niet op vast!

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Kerstavond zijn we bij mijn ouders. Vanmorgen even met mijn moeder over gehad en aangezien we ook kadootjes doen en het niet al te laat kan worden ivm zoon eten we dan gewoon lekker 1 hoofdmaaltijd. Wat weten we nog niet. Mijn zus en ik maken sinds kort taarten dus dat doen we voor kerstavond dan ook als dessert tijdens de kadootjes.

Eerste kerstdag zijn we bij schoonouders, geen idee wat het daar wordt!

Genoeg lekkere dingen al voorbij zien komen! Ik eet dus alleen geen vlees, wel vis dus daar ben ik ook nog wel benieuwd naar. In eerste instantie dacht ik gewoon te gourmetten maar vind ik eigenlijk een beetje gewoontjes!

16. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    837
    33
    28
    NULL
    NULL
    Eerste kerstdag ben ik met mijn gezin, bij mijn ouders. Daar doet mijn vader, broer en zwager een Indische rijsttafel maken (alleen geen flauw idee wat) De tweede kerstdag zijn we bij mijn schoonmoeder, en waarschijnlijk gaan we daar gourmetten.

17. Ik heb nog geen idee eigenlijk.. Op eerste kerstdag komen m'n moeder, zusje, broertje en oma hierheen.. Gourmetten is nooit zo'n succes met m'n broertje (9, met ADHD en autisme) dus ik heb eigenlijk nog geen idee.. Op 2e kerstdag gaan we of naar m'n moeder, of zijn we lekker thuis met z'n drietjes. Als we met z'n drietjes zijn gaan we gourmetten, anders doen we dat de 28e :)

Meestal is m'n moeder 1 dag bij mij, en ben ik 1 dag bij haar. 2 jaar terug hebben we met kerst spaghetti gegeten, en vorig jaar bami. We eten gewoon wat we lekker vinden. Geen garnalen of stukken vlees met aparte sausjes, alleen maar omdat het kerst is.. ;) Van 'te gewoontjes' trekken wij ons niets aan!

18. Verox

Verox Niet meer actief

:D :D :D

En de Vianetta is duidelijk zeer in trek met kerst, wat grappig!

19. A2CA

A2CA Niet meer actief

1e kerstdag bij mijn oma die besteld vanalles bij een traiteur
    2e kerstdag met zijn 3tjes en dan maak ik of kalkoen of konijn met aardappelkroketjes en salade.

20. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Mijn moeder maakt gewoon een schnitzel met friet en wat groente.
    We zijn niet zo in een superstemming. Als toetje ga ik een witte chocolate cheesecake maken
    Schoonpa wordt waarschijnlijk gourmetten, bij schoonmoeder een uitgebreid ontbijt.

Deel Deze Pagina