wow wat een verschil mijn dochter is 102 cm dus scheelt niet veel qua lengte maar is net 13 kilo!! Scheelt gewoon 8 kilo, wow, Mijn zoontje was altijd flink qua gewicht maar die was maar 17 kilo en daar konden ze al over zeiken Maar heeft ze misschien iets dat ze daardoor wat zwaarder is (ziekte, schildklier of iets?) ik neem aan dat je daarvoor bij de Kinderarts loopt? (is niet bedoeld als kat maar gewoon als vraag, ik kan me voorstellen dat je veel gezeik krijgt van CB dan of niet met haar gewicht)
Onze oudste is 4,5 jaar en is 116 cm bij 18 kilo, dus lang en slank. De jongste is ook lang, namelijk al 84 cm en hij is net 9 maanden! Twee lange mannen dus
Mijn oudste is ook lang. Met 3 jrr was ze 1.02 en 14.5 kilo en met 4jr en 3 mdn. 1.12m en 19 kilo. Lengte is nu +1, gewicht gemiddeld. Overigens krijg ik wel vragen, want ik ben maar 1.64....maar papa is wel 1.90!
Ja ik ben 183 cm en papa 196 cm maar die altijd heel klein geweest tot 12 jaar ofzo ik ben altijd al lang geweest...extra grote schooltafel vanaf t begin gehad...
Die van ons is vrij lang...niet enorm. Met 3 jaar 103 cm en net aan 15 kg. Dat slanke heeft ze van mama... Ahum.. Niet dus. Het lange wel, want ik ben 186 en manlief 190 Heb wel het idee dat ze nu weer flink is gestegen, want broeken worden echt kort nu.
Ik zie wel dat ons meisje dus echt dun is, ze eet wel keigoed en veel dus daar ligt t niet aan, ik vind ze ook niet overdreven mager ofzo maar als ik vergelijk is ze wel n stuk dunner..dus wel goed in de gaten houden...
Die van mij eet ook gewoon hoor - s'morgens een schaaltje cornflakes met melke - tussendoor fruit of koekje - s'middags 2 boterhammen (waarvan ze de korsten wegmoffelt) - tussendoor fruit of koekje - s'avonds warm eten (wat ze niet altijd even denderend eet) - voor het slapen gaan nog wat lekkers = vaak een snoepje Vreemd genoeg is ze net zo lang als haar broer toendertijd en lichter en toch krijg ik bij haar altijd het commentaar van het cb dat ik op haar gewicht moet letten, terwijl ze bij haar broer nooit een kik hebben gegeven. Of ook zo'n leuke,, eeh ik ga haar nog een keertje meten hoor want ik denk niet dat het goed is Wat ik dan wel weer zielig voor ze vind is dat ze soms qua lengte niet meer in dingen passen (zoals zo'n winkelkarretje met een auto-tje ervoor) terwijl ze er geestelijk nog zo aan toe zijn
Ja ik maak me er niet zo druk om. Nu gaat het even een stuk minder, gisterenavond wilde ze al niet eten (zelfs geen toetje), vanmorgen maar een klein beetje cornflakes en net gaf ze zelfs haar snoepje terug want die wilde ze niet. Hier zie je ook echt een bunker periode (heeft ze net gehad) gevolgt door zo'n rust periode (echt weinig eten) en dan zijn de broeken weer te kort
hier geen lange dame maar een lange zoon...hij is 3 jr, kleding maat 116 weegt 18kilo en schoenmaat 30. hij was bij zijn geboorte al lang en zo is het altijd gebleven, hij steeg altijd een stuk boven de 'gemiddelde' groeilijn uit. onze jongste is gemiddeld tot nu toe. wat ik wel vervelend vind is dat hij door zijn lengte en zijn goede praten en doen vaak al stuk ouder word geschat. ik moet er soms zelf ook wel even aan denken, zo van 'hij hoeft dat of dat nog niet te kunnen...hij is nog maar 3...'. wij zijn trouwens, 1.68 en 1.83 dus niet groot.
Mijn dochter is ook redelijk lang. Nu 3,5 jaar en 1.10 cm. Ong 19 kg en schoenmaat 30/31 Zowel kleding als schoenen zijn erg lastig kopen voor haar! Broeken vind ik vooral een probleem. Modellen vallen net altijd niet mooi. Vandaar dat ze ook alleen maar jurkjes en rokjes draagt eigenlijk (wat ze zelf ook absoluut niet erg vind). Met schoenen heeft ze in de lengte van de voet 30-31 maar vaak is het dan bij de wreef veeeel te ruim waardoor die schoen niet leuk zit als ze loopt (dan lubbert het net zoals een regenlaars zeg maar). Ben dus vaak genoodzaakt om de duurdere merkschoenen te kopen..
het is idd moeilijk kleding kopen als je kind flink en lang is. Hier een jongen die maat 35 van voet heeft,hoge wreef en breedtemaat 6. In de winkel vragen mensen weleens welke maat je moet hebben voor een 4 jarige jongen waarop ik dan weer antwoord 128/134,de winkeljuffrouw zegt dan welnee,dan zeg ik tegen Mika,schat vertel eens hoe oud jij bent? En dan zegt hij 4 jaar,je moet ze dan zien kijken,tja zeg ik dan hij is 1m29 en 24,5 kilo,dat kan ik niet in 104/110 proppen terwijl hij die maat kwa leeftijd hoort te hebben. Mijn oudste was zelfs nog langer op die leeftijd. Mijn kleine meid zit in maat 68/74 en die word volgende week 3 maandjes dus hier 3 grote kids met een kleine mama. Ik ben trouwens nog steeds geen grotere kids tegen gekomen dan mijn mannetjes op deze leeftijd. Mijn zoon is overal de grootste 4 jarige.
Klopt ik heb met de geboorte aardig wat kleding maat 50 gekregen waar ik dus geen reet aan had want Kylian was met de geboorte 55 cm. Dus konden we gaan ruilen (gelukkig) en die winkeldame hield ook bij hoog en laag aan dat 50 alle pasgeborene zou passen. Ik heb haar proberen uit te leggen dat ze niet naar de leeftijd moet kijken maar moet vragen naar de lengte van het kind.
Onze zoon was 52 cm en bijna 9 pond maar heeft toch nog even maatje 50 aangehad , alleen goedkopere merken niet (die vallen kleiner) bv van de zeeman e.d. maar het is idd een richtlijn en geen gegeven het kan verschillen als ik uit Amerika dingen koop dan pak ik ook maatje 4T ipv de zogenaamde 2T of 3T die ze eigenlijk zou moeten hebben volgens leeftijd.. Het is altijd in Spanje zo leuk als we daar bij ons huisje zijn, dan gaan we naar de markt en koop je een shirtje ofzo en dan zeg ik dat het voor een 2 jarige is en dan eindig ik bij een shirtje voor een 6 jarige hihi
mja die reus van mij paste met zijn 55 cm en 10 pond echt niet meer in maat 50 , ik was ook helemaal door het dolle toen Kinley maar 51 cm en 3870 gram was. Zo lekker klein
Mijn 2 knullen begonnen ook gelijk in maat 62 hihi, mijn meisje is begonnen in maatje 56. Maar dat zou je nu ook niet meer zeggen als je haar ziet lol. En ze zijn alle 3 te vroeg geboren,dus daar ligt het niet aan.