Nina slaapt de laatste tijd erg veel. Nou had ze al vanaf dat ze 6 weken was een vast ritme in de avond, 19.30 uur slapen, 23.00 wakker maken voor flesje en gelijk weer slapen. Tot voor kort kwam ze 's nachts rond vieren nog voor een klein flesje en sliep ze daarna weer door tot 08.00. Sinds een week slaapt ze de nacht door en slaapt ze ook overdag veel meer; 06.30 - 07.00 flesje 07.30 - terug naar bedje en slaapt meestal tot volgende fles 11.00 flesje daarna knuffelen en spelen 12.30 wandelen/boodschappen -madam slaapt de hele reis in de kinderwagen 15.00 flesje daarna knuffelen/spelen 16.30 slapen tot aan badje 18.30 badje 19.00 flesje 19.30 naar bed 23.00 - 23.30 flesje en terug naar bed Ze slaapt dan weer tot de volgende ochtend. Vanaochtend was ze pas om 07.45 wakker! Na de fles wilde ze al gelijk weer slapen. Nina geeft zelf aan wanneer ze naar bedje wil overdag, ze gaat dan zonder een kik te geven lekker slapen. Maar als we bijvoorbeeld op visite gaan en ze kan niet naar haar bedje dan wordt ze behoorlijk chagerijnig met als gevolg dat ze dan enorm loopt te jengelen. Eenmaal thuis wil ze dan niet meer in bedje tot na de volgende fles omdat ze oververmoeid is. Ik kan dus bijna niet weg overdag omdat ze zoveel slaapt. Ik denk iedere keer zo die kan er weer tegen aan...maar dan is ze alweer moe..... Is dit een periode? Hoe veel slaap heeft een kindje van 3 maanden nodig?
Geen idee hoeveel slaap een baby van 3 maanden nodig heeft. Dat verschilt heel erg per baby. Maar ik zou me er geen zorgen over maken en er lekker van genieten Straks zijn ze veel vaker en langer wakker dus geniet nu nog maar van de momenten dat zij slaapt en je even wat tijd voor jezelf hebt.
Kun je haar overdag niet meenemen in de maxicosi? En als je op visite gaat de reiswieg meenemen, zodat ze daarin kan slapen? dat is bekend voor haar en vooral als je de kap omhoog doer, ziet zij het verschil in omgeving niet. Onze knul is 2,5 mand oud. zijn ritme ongeveer: 8 uur eerst luier van de nacht verschonen, dan flesje en wat vermaak, dan de poepluier van deze voeding verschonen 9 uur slapen. vanaf 10.30 met tussenposes van huilen slapen. soms doe ik hem in de draagdoek, dan slaapt hij gerust nog 2-3 uur 12 uur flesje en spelen, daarna luier verschonen. naar bed / in reiswieg voor wandeling of maxicosi voor autorit 16.00 uur flesje, spelen en luier verschonen 22 uur wakker maken voor flesje (anders slaap hij door tot 1-2 uur 's nachts), ong kwartier na flesje in bad of massage, dan naar bed wordt tussen 4 en 5 nog wakker voor de fles, dan geen luier verschonen onze knul kan ik max een uur wakker houden, na de fles. dan gaat hij zo jengelen dat hij pas rustig wordt als hij in zijn slaapzak ligt. hij slaapt dan binnen 10 min. dus volgens mij valt het bij jouw dochter wel mee dat ze zoveel slaapt, omdat ze tussendoor een aantal keer langer opblijft na de fles. Vraagje: maak je haar wakker voor de voedingen of wacht je tot ze zelf komt? en hoeveel voeding geef je haar en hoeveel weegt ze? ik probeer namelijk onze knul aan het doorslapen te krijgen 'snachts, maar dat lukt nog niet.
rond die tijd slapen ze tussen de 14 en 18 uur per dag! precies wat je zegt als je dr meeneemt en ze kan dr slaapje niet doen wordt ze sjangerijnig en slaapt ze slechter. Dat is logisch! ALs je op visite gaat kun je dr het beste wel even laten slapen, al is het maar even tegen jou aan. Die kleintjes hebben alle energie nodig. Straks wordt het vanzelf makkelijker. Dano slaapt nu nog 2 keer overdag. en heel soms een 3e hazeslaapje.
@Natasja2 Ik probeer haar zo weinig mogelijk wakker te maken voor de voedingen. Over het algemeen komt ze overdag zelf voor de volgende fles als ze ligt te slapen, en dit is 9 van de 10 keer netjes op tijd. Voor de voeding van 23.00 uur maken we haar wel wakker. Ze gaat daarna weer lekker verder slapen tot een uur of half 7. Soms moet ik haar wakker maken voor het badje, daarna flesje en naar bed om 19.30 uur. Ze krijgt 5 voedingen van 180cc plus 6 scheppen. )07.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00' Ze weegt nu ongeveer 5800gr. Wat betreft het doorslapen, dat komt vanzelf wel hoor. Wat wij hebben gedaan toen ze nog voor de nachtflesje kwam is heel langzaam aan afbouwen toen we merkten dat ze niet meer haar flessen geheel opdronk ´s nachts. Als ze echter nog honger had dan kreeg ze gewoon! Op een gegeven moment dronk ze niet eens meer het (afgebouwde)flesje leeg en kort daarna kwam ze niet meer voor de nachtfles. Ik zie dat jij om 16.00 uur een fles geeft en daarna pas weer om 2200 uur. Probeer eens ook nog een fles rond 1900 uur te geven en dan weer 1 om 23.00. Wellicht dat je kleintje een wat meer verzadigd gevoel heeft en hier uiteindelijk de hele nacht op kan teren... Liefs Angeltje
Het ritme van jou kleintje komt aardig overeen met dat van Tijn. In deze periode slapen ze nou eenmaal veel omdat ze veel leren en veel indrukken opdoen. dat hoort erbij.
Yara slaapt ook best veel. Ze is maximaal anderhalf uur wakker, want binnen die tijd begint ze alweer te jengelen. Dan weet ik dat het weer tijd is voor haar bedje. De hoeveelheid slaap voor jouw dochtertje is heel gewoon volgens mij.